Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 15:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har prøvet en del af dem nu, og der har alle den samme effekt, nemlig ingen. Jeg har prøvet at mærke virkelig godt efter om der er nogen ændring i min krop eller hjerne, men nej, intet. Ting som hjemmelavede koffeinpiller virker heller ikke specielt godt på mig, og mærker lige ved siden af ingenting. Er det mulig at være for tolerant over for stoffer som disse?

Liste over dem jeg har prøvet:
    Phenylpiracetam (30x mere potent end piracetam, og burde være stimulerende)
    Noopept (syntes ikke jeg har givet den en fair chance, så kan ikke sige om det vil virke)
    L-Theanine (havde ingen beroligende effect)
    Adrafinil (bliver til modafinil når indtaget, og har ingen effekt på mig)

(Det skal siges jeg ikke tog nogen cholin sammen med Noopepten)

Er der nogen der har noget erfaring med stimulerende nootropics, der kan mærkes?

Medlem

Det er mit indtryk at nogle mennesker simpelthen ikke får effekt af nootropiske stoffer. Derudover tror jeg heller ikke at det er usædvanligt, at indvirkningen er så subtil at man ikke rigtig mærker det.

At phenylpiracetam angiveligt skulle være 30x så potent som almindelig piracetam er ikke nogen garant for at det er bedre. Hvis jeg selv skulle give mig i kast med nootroper, ville jeg helt sikkert vælge almindelig piracetam, da det så vidt jeg ved er den bedst undersøgte og mest brugte nootropiske agent. Nu siger du selv at du har gjort det uden cholin - det kunne naturligvis være en idé at supplere med cholin. Har du prøvet at justere dine doser?

At du ikke får effekt af adrafinil virker sært. Hvad eftersøgte du? Hvis det er et prodrug til modafinil, så skal du heller ikke forvente hverken en stimulerende eller nootropisk effekt. Modafinil er ikke en stimulans i klassisk forstand. Så vidt jeg har forstået fjerner den blot behovet for søvn samt følelsen af træthed i en periode.

Jeg ved ikke hvor stor erfaring med nootropiske stoffer du finder her på psychedelia. Hvis det viser sig at være sparsomt med erfaringerne og informationen, kan jeg fortælle dig at jeg har læst en del god information om nootroper på longecity.org og livestrong.com.

Medlem
Brugeravatar

Du behøver ikke nødvendigvis at tage cholin ved siden af Noopept, fabrikanten sælger også deres tabletter uden en cholinkilde.
I hvert fald så længe du holder dig indenfor de 10-30 mg som foreskrives.

Der er tale om subtile effekter, som er forskellige fra person til person.
Nootropika er noget man må prøve sig frem med, selvfølgelig på fornuftig og tålmodig vis.
Det er desværre ikke en magisk kur til at blive et geni eller øge motivationen. Hårdt arbejde er vejen frem.

Det er vanskeligt at konstatere en klar forskel i sin egen ydeevne, medmindre man aktivt tester sig selv på forskellig vis.
At virkningen opbygges gradvist over længere tid kan formentlig også medvirke, at man mister fornemmelsen for sit udgangspunkt.
Lidt som hvis man styketræner, og kigger sig i spejlet hver dag.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Som allerede nævnt er virkningen for de fleste nootropics så subtil, at mange ikke lægger ikke mærke til det. Studerer du? Det kræver ofte, at hjernen virkelig bliver sat på prøve og jeg mener der kan være en tendens til, at dem der mærker en forskel, ofte er dem, som har læst før/under/efter og dermed har haft noget mere håndgribeligt at sammenligne med. Derudover tror jeg det er vigtigt, at alle andre helbreds- og kostomstændigheder er så optimale, som muligt.

Jeg har igennem flere perioder forsøgt med forskellige kombier af Nootropil (Piracetam), hydergine og Ampamet (aniracetam), suppleret med choline med blandede resultater. Desværre uden så håndgribelig en effekt, som jeg havde regnet med.

Det er eksamenstid på mine studier og har derfor valgt at forsøge med en ny kombi af lidt mere stimulerende midler. Denne gang er det blevet: Pramiracetam, Oxiracetam og Noopept, indtaget sammen med choline, fiskeolie og multivitamin og det giver nok den bedste effekt jeg til dato har oplevet med nootropics. Jeg har desværre ikke så stor erfaring med dem hver for sig, men jeg er ret overbevist om, at en stor del af virkningen skal tillægges Oxiracetam'en, som virker yderst stimulerende. Energiboost, mere "klarhed", tale kommer nemmere og måske også et lille ekstra skud selvsikkerhed. Jeg skal holde doseringerne lave når jeg skal læse, da jeg ellers hurtigt bliver overstimuleret og får lyst til at lave alt muligt andet. Perception/sansning bliver også påvirket. Synes lys bliver skarpere og farver mere klare, hvilket også bliver bekræftet af flere brugere på longecity forummet :) Jeg har ikke kørt et dagligt indtag i meget mere end et par dage, så jeg ved ikke med langtidsvirkningen, men det virker fint til et par enkelte dage med meget læsning.

Jeg fandt denne log meget interessant: http://www.longecity.org/forum/topic/60 ... -exam-log/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]