Som allerede nævnt er virkningen for de fleste nootropics så subtil, at mange ikke lægger ikke mærke til det. Studerer du? Det kræver ofte, at hjernen virkelig bliver sat på prøve og jeg mener der kan være en tendens til, at dem der mærker en forskel, ofte er dem, som har læst før/under/efter og dermed har haft noget mere håndgribeligt at sammenligne med. Derudover tror jeg det er vigtigt, at alle andre helbreds- og kostomstændigheder er så optimale, som muligt.
Jeg har igennem flere perioder forsøgt med forskellige kombier af Nootropil (Piracetam), hydergine og Ampamet (aniracetam), suppleret med choline med blandede resultater. Desværre uden så håndgribelig en effekt, som jeg havde regnet med.
Det er eksamenstid på mine studier og har derfor valgt at forsøge med en ny kombi af lidt mere stimulerende midler. Denne gang er det blevet: Pramiracetam, Oxiracetam og Noopept, indtaget sammen med choline, fiskeolie og multivitamin og det giver nok den bedste effekt jeg til dato har oplevet med nootropics. Jeg har desværre ikke så stor erfaring med dem hver for sig, men jeg er ret overbevist om, at en stor del af virkningen skal tillægges Oxiracetam'en, som virker yderst stimulerende. Energiboost, mere "klarhed", tale kommer nemmere og måske også et lille ekstra skud selvsikkerhed. Jeg skal holde doseringerne lave når jeg skal læse, da jeg ellers hurtigt bliver overstimuleret og får lyst til at lave alt muligt andet. Perception/sansning bliver også påvirket. Synes lys bliver skarpere og farver mere klare, hvilket også bliver bekræftet af flere brugere på longecity forummet

Jeg har ikke kørt et dagligt indtag i meget mere end et par dage, så jeg ved ikke med langtidsvirkningen, men det virker fint til et par enkelte dage med meget læsning.
Jeg fandt denne log meget interessant:
http://www.longecity.org/forum/topic/60 ... -exam-log/