Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 04:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: bad trip?
Junior medlem

Hej venner, jeg oplevede noget ubehageligt her nytårs nat. Det havde været en god aften i godt selvskab med venner, god mad og vin. Et stykke ud på natten beslutter vi os for at tage i byen. Jeg har hjemmefra lavet 4 kapsler med hhv 150mg i to, og 100 mg mdma i de to andre, som jeg skulle dele med en ven.

Efter første pille på 150mg tripper jeg godt, ca 2 timer efter efter reducere jeg med 100mg. Jeg tripper stadig godt, jeg danser og har det fantastiske. Lige pludselig ud af øjenkrogen ser jeg noget mærkeligt og drejer hovedet for at kigge, der står en person jeg ikke kender , hans øjne er smeltet sammen og hele hans ansigt er sår og ar. Jeg kigger rundt, alle folks ansigter er helt smadret på en ulækker måde. Jeg lukker mine øjne for at fokusere og tænke klart. Jeg kan sagtens skelne mellem hallucinationer og virkelighed. Jeg har det stadig godt, som et normalt md trip, men jeg ser nogle virkelig ubehagelige ting som jeg aldrig har oplevet før! Jeg følte mig på intet tidspunkt bange eller havde det ubehageligt. Jeg tog hjem ret hurtigt, og fik taget mig et langt bad, og faldt faktisk i søvn ret hurtigt efterfølgende. Dagen efter vågnede jeg op og havde det okay, lidt groggy som jeg normalt er når jeg har tripper md.

Er det et såkaldt bad trip? Og burde jeg gøre noget nu?

Titel: Re: bad trip?
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke kalde det et bad trip.
Men hvad jeg ville gøre hvis jeg var dig, var at skære ned på mængden. Det er slet ikke meningen du skal hallucinere på den måde, og det er ikke særlig sundt at tage så meget.
Og anskaf dig noget 5-htp og b6 vitamin til næste gang, hvis du ikke allerede har det :-)

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jeg ville ikke røre MDMA med en ildtang, hvis jeg var dig! De eneste gange jeg har hørt om den slags virkelighedsforstyrrelser var i forbindelse med åndssvage overdoseringer, ikke 250 mg.

Pas på dig selv og dit sind og hold dig fra stofferne i et lille stykke tid. Hvor ofte tager du MDMA eller andre stimulanser? Det kan også have noget at sige.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Du har taget rigtig meget MDMA. Ifølge Erowid er en dosis over 200 mg en heavy dose: http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

MDMA virker i dopamin- og serotonin-systemet, og kan ved at stimulere disse systemer skabe synsforstyrrelser og vrangsforestillinger. Centeret i hjernen, som styrer ansigtsgenkendelse, bliver også påvirket. Det er ganske normalt. Normalvis følger angst/depression, forvirring, svækket korttidshukommelse, psykotiske tanker, humørsvingninger og nedsat evne til at tale og kommunikere med i sådan en overdosis.

Fremover, så undgå at tage over 200 mg. Man kan argumentere for, at alt over 150 mg er overdosering. Omkring den dosis bliver du ikke yderligere påvirket af at tage mere, men du får blot flere bivirkninger og overbelaster din hjerne.

Hvis du vil have stærkest og længst mulig virkning af dit MDMA, så skal du holde gode pauser i mellem dine MDMA-trips. Minimum 2 måneder. Personligt synes jeg at en pause på 1-2 år er passende (jeg er på 6. år nu). Du kan også tage 5-HTP supplement hver dag i en uge op til MDMA-trippet. Stærk chili kan også forstærke effekten betragteligt hvis man spiser det under peaket.

Dr. Alexander Shulgin (RIP) har fundet ud af, at 120 mg efterfulgt af en redosering på 40 mg efter 1,5 time giver den bedste og længste virkning. Og man kan forlænge effekten lidt endnu ved en redosering på 40 mg 2,5 time efter første dosis:

T+00 min: 120 mg MDMA
T+90 min: 40 mg MDMA
T+150 min: 40 mg MDMA

Men så stopper du også her, hvis du har din krop kært.

Citat:
In clinical use, largely in psychotherapeutic sessions of which there were many in the early years of MDMA study, it became a common procedure to provide a supplemental dosage of the drug at about the one and a half hour point of the session. This supplement, characteristically 40 milligrams following an initial 120 milligrams, would extend the expected effects for about an additional hour, with only a modest exacerbation of the usual physical side-effects, namely, teeth clenching and eye twitching. A second supplement (as, for instance, a second 40 milligrams at the two and a half hour point) was rarely felt to be warranted.
Kilde: http://www.erowid.org/library/books_onl ... l109.shtml

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej flyers, det lyder som overdossering. 250 mg er meget. Det at du ser horror-lignende visioner, kunne tyde på at dit underbevidste prøver at fortælle dig, at du er igang med at ødelægge dig selv med den mængde. Hvis kroppen føler sig forgiftet af et rusmiddel, kan man opleve den slags visioner.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]