Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 04:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej kort sagt....
God JUL allesammen.....
Er pt i behandling med Naltrexone tabletter a' 50 mg dagligt...... Og har været det i ca 3 måneder.....
Har dog været så FUCKED UP at falde i med morphin, og oxycodone.....
Ca 100-120 mg dagligt i ca 15 dage /max)
En lille PS'er - Til alle jer der overvejer, er i behandling med Naloxone eller Natlrexoe - DON'T......
I FÅR effekt, men for personligt kun måske kun effekten af 15 mg pt, selvom jeg tager 80 - Så JA jeg er er total idiot, og egentlig virkelig ked af det..... :-(
Da jeg så vågner idag, syntes jeg at have "en lille smule abstinenser" hvilket jeg ikke kan fate da jeg som sagt for mine 50 mg naltrexone dagligt.... ?
Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad der sker...... ? Og hvad jeg kan gøre.....
Behandling vil være 4. gang, er 27, men er ikke derude endnu at all......
Jeg BUKKER OG NEJER for alt hjælp herinde......
Tak Psy.dk Du er VIRKELIGT hvertsat(!) - samt alle brugerne herinde.....
På forhånd tusind tak......
Den Fortvilvlede......

Medlem
Brugeravatar

NAltroxone "blokere" jo at opiaterne intrænger receptorerene.... Så hvordan fysisk afhængighed kan opstå, er mig en gåde..... Og har søgt ALLE andre steder uden svar..... Så kan ikke rigtigt få det til at give mening....
Pps... - VED GODT JEG ER EN KÆMPE NAR (!) - Det behøver i ikke at fortælle mig... Har fanme siddet og givet mig selv, minds 10 flade idag.......
Tusind, tusind tak igen for svar!

Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Hej. Mit bedste bud er at du har opnået en form af resistens på Naltroxone. Vil sige du skal søge læge med det samme også sig tingene som de er, at du har taget noget ved siden af din behandling, vil så derefter tro at din læge vil gøre noget andet med dig lige hvad ved jeg ikke. Husk at det er dig selv du snyder ved at ikke modtage din behandling ordenligt.

Men hold humøret højt indtil du kan komme til lægen, nævn lige for ham/hende at en nedtrapnings plan kunne måske være noget.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svar - Men man må SLET IKKE få opiater mens man er på NALTROXONE set fra i et LÆGELIDT synspunkt.....
Btw - Hvad mener du med resistens.......
Tror der skal nogle erfarne Morfika bruger til at komme med "de svar jeg leder efter" desværre.....
Men TAK RePazz :-)
Og problemet, er temelig flad, og kan først komme til læge/misbrugs center den 04/01 uanset hvad... Og vil F***** Ikk' rende rundt med abs nytårs aften :-(

Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Med Resistens menes det at du er blevet immun over for det ligesom bakterier. Er dog en erfaren opiat bruger, dog ikke noget at prale med. Vent og se hvor lang tid dine fysiske abstinenser står på, kunne forestille mig det umiddelbart ikke er så lang tid da du er i behandling. Hvis det slet ikke er muligt for dig på nogen måder at komme til noget sundheds fagligt, så ville jeg finde en nedtrapnings plan også bruge den indtil man kan komme videre. :)

Ønsker dig alt godt her fra :))

Insane psychedelia user!

Du opnår jo en eller anden form for tolerance overfor Naltrexon, præcis som man gør det med opioid agonister. Det er nok forklaringen på at du godt kan bryde i gennem.

15dage med så store doser er nok til at du vil blive afhængig igen, specielt når du først en gang har været hooked på opioider. Så går det stærkt.

Hvis jeg var dig ville jeg ride de milde abstinenser af. For de bliver sikkert ikke slemme efter så kort tid. Eller ringe til lægen hvis ikke du kan holde det ud.

Medlem

Kontakt lægen på misbrugscenter du er tilknyttet, det er ikke første gang at nogen falder i og har tilbagefald.
Men da det er dem der udskriver din medicin er det bedst de kender sandheden så de kan omlægge din nedtrapningsplan
Lad være med at banke dig selv oven i hovedet, læg kortene på bordet så i kan finde en ny løsning for dig

Udover det så husk at du ved at bede om hjælp har taget det vigtigste skridt mod et nyt liv.
Og jeg har venner i de kredse der har haft meget større tilbagefald, og de er ikke blevet santioneret på
Nogen måde ifh til behandling
Centeret er dem der kan hjælpe dig og det er det de er der for.
God jul,

Insane psychedelia user!

^Det sgu ikke alle læger i misbrugssystemet der fatter hvad de har gang i. Jeg har været på 3forskellige centre, og der er STOR forskel på hvad forstand de har. Og indstilling for den sags skyld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

thisisright skrev:
Hej kort sagt....
God JUL allesammen.....
Er pt i behandling med Naltrexone tabletter a' 50 mg dagligt...... Og har været det i ca 3 måneder.....
Har dog været så FUCKED UP at falde i med morphin, og oxycodone.....
Ca 100-120 mg dagligt i ca 15 dage /max)
En lille PS'er - Til alle jer der overvejer, er i behandling med Naloxone eller Natlrexoe - DON'T......
I FÅR effekt, men for personligt kun måske kun effekten af 15 mg pt, selvom jeg tager 80 - Så JA jeg er er total idiot, og egentlig virkelig ked af det..... :-(
Da jeg så vågner idag, syntes jeg at have "en lille smule abstinenser" hvilket jeg ikke kan fate da jeg som sagt for mine 50 mg naltrexone dagligt.... ?
Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad der sker...... ? Og hvad jeg kan gøre.....
Behandling vil være 4. gang, er 27, men er ikke derude endnu at all......
Jeg BUKKER OG NEJER for alt hjælp herinde......
Tak Psy.dk Du er VIRKELIGT hvertsat(!) - samt alle brugerne herinde.....
På forhånd tusind tak......
den Fortvilvlede......

Naltrexon er ikke et stof der garanterer at du ikke får abstinenser.Grunden til nogen bruger det,er jo at det blokerer Opiater som du ved.Men som du også selv skriver kan man godt blive skæv selv om man tager det,og afhængigt af hvor meget Opiat du har taget,vil du få abstinenser ligesom det plejer at være.Man skal op på noget højere doser Opiater for at blive påvirket hvis man har Naltrexone i blodet,men det kan udmærket lade sig gøre.

Men det skulle være i småtings afd.de abstinenser du vil opleve,men det har du sikkert fundet ud af.
Hold fanen højt,og tænk på alt andet end Opiater/Opioider,selvom det kan være svært i perioder (I know!) :roll:
Hav et fantastisk Opioidfrit Nytår.Fedt Nytårsforsæt yes?

Znog

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
thisisright skrev:
Pps... - VED GODT JEG ER EN KÆMPE NAR (!) - Det behøver i ikke at fortælle mig... Har fanme siddet og givet mig selv, minds 10 flade idag.......
Tusind, tusind tak igen for svar!

Hej thisisright, mit råd er bare op på hesten igen, og rid din afhængighed af. Den er rigelig "straf" for dig, uden at du behøver at give dig selv flade som en middelalderlig flagellant!
Psykologisk set kan selv-afstraffelse virke sådan, at jo mere man hader sig selv, jo mere får man brug for at hoppe over i den anden grøft og "synde" - dvs. i dit tilfælde at tage opiater. Derfor synes jeg du skal tilgive dig selv, og prøve at forstå hvorfor du har lyst til opiater. Der må være noget godt du får ud af at tage dem, for ellers ville du jo ikke gøre det. At forstå sig selv er kilden til transformation, - ikke selv-afstraffelse!

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]