Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 04:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 dec 2014 21:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 okt 2012 00:36
Indlæg: 93
Kunne egentlig godt tænke mig at høre jeres mening omkring research chemicals.
Altså hvad syntes du om dem? Hvis du bruger dem, hvordan har du det med at være forsøgskanin? Kom gerne med mere hvis du kan/vil.

Personligt, så syntes jeg det er spændende. Hvem ved, måske rammer en kemiker en super substans. Venter dog som regel på andre brugers meldinger, inden jeg tør springe ud i den nye verden.
Jeg er mest nervøs for neurotoksicitet, for hvem ved hvad en ny substans kan gøre ved dine organer.

Grunden til spørgsmålet, sprang egentlig op efter jeg fandt ud af at Sasha Shulgin er afgået ved døden. Manden står bl.a. Bag værker som https://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal.shtml og https://www.erowid.org/library/books_online/tihkal/tihkal.shtml - de fleste psychonauter har med garanti læst lidt i dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2014 15:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Rc er noget lort. Man har ingen anelse om hvad for nogle indholdsstoffer der er i.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2014 16:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2013 13:11
Indlæg: 127
Geografisk sted: Nordjylland
Mit syn er at det er en substans som alle andre rusmidler er. Dog vil jeg sige at Rc skal man være meget omhyggelig med med mindre man ved hvad den enkelte substans indeholder. Synes også at man skal have en grund viden om kemi inden man hopper ud i det, meget af det ting man kan købe på internettet er typisk bare et molekyle man ser og så en forkortelse som 5F-AKB48 og hvis man er heldig står der lidt om effekten og hvad den indebærer. Oplever også at det er folk der ikke kan skaffe sig selv de mest brugte stoffer og tænker at Rc'er er sikkert meget sikkert da det er syntetisk fremstillet, men faktisk er det tit meget stærkere end de normale stoffer. Så hvis man nu ikke ved så meget kan man nemt overdosere hvis man tænker 20 mg Oxycodone svarer til en Rc opiat som ligner oxycodone men som er meget stærkere som sagt tidligere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2014 18:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Der er både fordele og ulemper ved research chemicals. Det mest positive ved dem, er at de i langt de fleste tilfælde er meget meget rene - ingen cutmidler, så man nemmere kan dosere. Det negative er den manglende research, så man må gøre op med sig selv om man vil lege hamster.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2014 18:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ikke for at være en lyseslukker, men jeg synes det er et lidt vagt topic.. I hvert fald bør du(trådstarter) starte med at definere hvad du mener er research chemicals.¨
Er MDMA stadig et RC? er 2C-B?

En del af definitionen må være at substanserne er forholdsvis utestede, men der er jo stadig MASSER af forskellige grupper af stoffer - så at spørge "hvad vi synes om DEM" er sgu liiiiige bredt nok IMO.

Min mening er at man skal passe på ikke at skære alle RC's over én kam. Desuden mener jeg at produktionen af RC's i stor grad skyldes forbud af de allerede testede, kendte stoffer, som (ofte!!) er mere forudsigelige og/eller mindre skadelige - men at et stof er nyt eller utestet, bliver det ikke nødvendigvis farligt af.
NBOMe-2C stofferne er et ret godt eksempel på det.. Det er ærgerligt, men sådan er det når forbudspolitik er måden at gøre det på de fleste steder i verden

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2014 21:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
blazR skrev:
Min mening er at man skal passe på ikke at skære alle RC's over én kam. Desuden mener jeg at produktionen af RC's i stor grad skyldes forbud af de allerede testede, kendte stoffer, som (ofte!!) er mere forudsigelige og/eller mindre skadelige - men at et stof er nyt eller utestet, bliver det ikke nødvendigvis farligt af.


Det er åbenlyst at nogle RC's ikke er farlige, men som 'almindelig' forbruger, så kan man umuligt vurdere om et RC er farligt eller ej. Just sayin 8)

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2014 12:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Bo Dega skrev:
blazR skrev:
Min mening er at man skal passe på ikke at skære alle RC's over én kam. Desuden mener jeg at produktionen af RC's i stor grad skyldes forbud af de allerede testede, kendte stoffer, som (ofte!!) er mere forudsigelige og/eller mindre skadelige - men at et stof er nyt eller utestet, bliver det ikke nødvendigvis farligt af.


Det er åbenlyst at nogle RC's ikke er farlige, men som 'almindelig' forbruger, så kan man umuligt vurdere om et RC er farligt eller ej. Just sayin 8)


Er man som 'almindelig' bruger i stand til at vurdere dét når det handler om alkohol, morfin eller GHB f.eks?
Burde man tage ansvar og undersøge hvad man fylder i sig og ikke bare godtroende tage imod det medicin lægen giver én, fordi han/hun kan vurdere det for én?

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2014 15:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
blazR skrev:
Bo Dega skrev:
blazR skrev:
Min mening er at man skal passe på ikke at skære alle RC's over én kam. Desuden mener jeg at produktionen af RC's i stor grad skyldes forbud af de allerede testede, kendte stoffer, som (ofte!!) er mere forudsigelige og/eller mindre skadelige - men at et stof er nyt eller utestet, bliver det ikke nødvendigvis farligt af.


Det er åbenlyst at nogle RC's ikke er farlige, men som 'almindelig' forbruger, så kan man umuligt vurdere om et RC er farligt eller ej. Just sayin 8)


Er man som 'almindelig' bruger i stand til at vurdere dét når det handler om alkohol, morfin eller GHB f.eks?
Burde man tage ansvar og undersøge hvad man fylder i sig og ikke bare godtroende tage imod det medicin lægen giver én, fordi han/hun kan vurdere det for én?

Alkohol, morfin og ghb har været fremme i mange år og de to første er statsreguleret. Siger det lige på en anden måde: Er et stof/substans ikke kendt eller testet før bør det ikke indtages..

Jeg mener bare at det kan være farligt skrive at det ikke 'nødvendigvis er farligt' fordi det er utestet. Det er mere hvis der sidder et barn og kigger med i tråden og vedkommende har en pose Rc, så kan 'ikke nødvendigvis farligt' hurtigt tolkes som go ahead..

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2014 20:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Bo Dega skrev:
blazR skrev:
Bo Dega skrev:
blazR skrev:
Min mening er at man skal passe på ikke at skære alle RC's over én kam. Desuden mener jeg at produktionen af RC's i stor grad skyldes forbud af de allerede testede, kendte stoffer, som (ofte!!) er mere forudsigelige og/eller mindre skadelige - men at et stof er nyt eller utestet, bliver det ikke nødvendigvis farligt af.


Det er åbenlyst at nogle RC's ikke er farlige, men som 'almindelig' forbruger, så kan man umuligt vurdere om et RC er farligt eller ej. Just sayin 8)


Er man som 'almindelig' bruger i stand til at vurdere dét når det handler om alkohol, morfin eller GHB f.eks?
Burde man tage ansvar og undersøge hvad man fylder i sig og ikke bare godtroende tage imod det medicin lægen giver én, fordi han/hun kan vurdere det for én?

Alkohol, morfin og ghb har været fremme i mange år og de to første er statsreguleret. Siger det lige på en anden måde: Er et stof/substans ikke kendt eller testet før bør det ikke indtages..

Jeg mener bare at det kan være farligt skrive at det ikke 'nødvendigvis er farligt' fordi det er utestet. Det er mere hvis der sidder et barn og kigger med i tråden og vedkommende har en pose Rc, så kan 'ikke nødvendigvis farligt' hurtigt tolkes som go ahead..


GHB er også statsreguleret FYI; http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3831

Det er jo netop pga. forbudspolitik at stoffer ikke bliver testet inden de bliver lanceret til den 'almindelige' bruger som "tester" dem..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2014 11:36 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Tjah.. Selv hvis de var lovlige/afkriminaliseret, ville de fleste rekreative stoffer alligevel ikke blive "testet". Der skal være et økonomisk incitament til at gennemføre tests for milliarder. Andet end at der er en lille kreds af nørder, der bruger dem.

Min holdning til research chemicals? Jeg holder mig på afstand. Man har ingen måde at vide, hvordan de virker på kroppen. Og i øvrigt langtidskonsekvenserne. Muligvis har et stof ingen bivirkninger, muligvis gir det kræft, muligvis smadrer det leveren. Man har ingen måde at vide det på. Jeg synes, det er bedst at holde sig til stoffer, som folk har brugt i mange år. På den måde har man da en indikation om, hvor skadelige de er.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2014 18:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Har selv leget lidt med RC's, for det meste AL-LAD. Jeg har ikke noget problem med RC's, rigtigt nok er der mange RC's som bliver lavet for at lave et smuthul i loven så man kan sælge et stof lovligt. I mange tilfælde ender det med en ordentlig røvfuld giftige substanser.

Det bedste man kan gøre, hvis man har planer om at prøve et RC er at læse godt op om det. Jeg læste bla. tihkal om AL-LAD og LSZ før jeg overhovedet overvejede at anskaffe mig noget, og ud fra personlige oplevelser og hvad andre jeg kender og har læst af har erfaret er AL-LAD og LSZ ikke mere farligt end LSD.

Hvis der er syrehoveder til stede, så gør jer selv den tjeneste at prøv AL-LAD. Et udsygt eksotisk analog til LSD som nok snart ryger af markedet, de har bla. lige fixet en lov i UK om LSD analoger som træder i kræft den 6 eller 7 Januar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2014 11:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 apr 2006 00:46
Indlæg: 320
At spørge hvad ens holdning er til "research chemicals"
Er som at spørge hvad ens holdning er til molekyler der ved indtag kan give en
euforisk/beroligende/bevidsthedsudvidende/psykedelisk/disosoiciativ effekt.

Research chemicals er bare en betegnelse der bruges for at omgå lovgivning i diverse lande. De kan jo ikke
så godt kalde det "Pure super amphetamine, with a twist of MDMA"

Når man ser en artikel på en tabloid net avis side med overskriften "Ung mand i koma af fælge-rens"

(GBL)gamma-Butyrolactone => (GHB)gamma-Hydroxybutyric acid
At GBL også har den egenskab at kunne opløse diverse molekyler, såsom maling. betyder jo ikke at det er farligt.

Eller "Livsfarlige NBOME mærker for 20 kroner i omløb"
Det er jo forhelved bare molekyler. Hvis man har den fornødne viden til at dosere de forskellige molekyler
korrekt kan man få nogen fantastiske trips af diverse NBOME's:

25B-NBOMe
25C-NBOMe
25I-NBOMe

Men at de bliver solgt som lsd er totalt uforsvarligt. (HVIS DU KØBER ET MÆRKE SOM LSD OG DU BLIVER LAM I
MUNDEN/DET SMAGER AF NOGET SÅ ER DET IKKE LSD) lsd har ingen smag!.

Jeg har taget langt de fleste rc,s. og det er min helt klare overbevisning at langt de fleste af Shulgins
phenethylaminer/tryptaminer er uskadelige i forhold til alkohol, amphetamine, kokain, og MDMA(kun ved høje
doser over flere dage)

NDRI's er langt mindre skadelige end duo eller tripple releasers som amphetamine, methamphetamine og MDMA.

Methylphenidate(NDRI) har for eksempel neuroprotective properties,
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16736241

Jeg har været på en pyrovalerone analog(3-5 gange så potent som Methylphenidate)
i cirka 3 måneder nu, efter at have været clean i 18 måneder. Udover jeg har tabt mig 6 kilo, er jeg i stand
til at skjule mit misbrug totalt, ikke at jeg holder det hemmeligt men ligner på ingen måde en misbruger
Hvilket jeg villet ha gjort hvis jeg havde været på amphetamine i 3 måneder...

Hvad kausalitetten imellem pyrovalerone analog-erne visa vie Methylphenidate med hensyn til skadelighed, vil
tiden vise

Min pointe er at alt har en: LD100 lige fra Ascorbic acid(c-vitamin) til 2c-p

Alexander Shulgin
Citat:
Be informed then choose


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 92 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team