Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MDMA nedtur
Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen.
For et par måneder siden havde jeg min første tur på MDMA.
Jeg fik ca 0.5g henover aftenen (som jeg så kan forstå er alt for meget) og havde en rigtig fed aften.
Drak masser af vand osv.
Jeg havde en rimelig intens nedtur i 6-7 dage efter, hvor jeg følte at alt var noget lort, og jeg kunne virkelig ikke se noget mening i noget her i livet. Jeg vidste selfølgelig godt at det var pga MDMA'en jeg havde det sådan, men derfor var det jo stadig ikke særlig sjovt.
Det tog nok 3 uger før jeg følte at jeg var "helt tilbage".
De 7 andre tog lige så meget, men havde overhoved ikke en nær så slem nedtur som mig. De har prøvet det flere gange før, jeg ved ikke om det har noget at sige?

Er det pga mængden at min nedtur blev så slem?
Skal jeg prøve igen, bliver det nok med max 0,25, og med de vitaminer osv der bliver anbefalet i harm reduction tråden.
Men kan jeg stadig forvente sådan et slag i ansigtet, i op til flere uger efter?
Jeg er med på at vi alle reagere forskelligt, men jeg synes bare det er lidt voldsomt at jeg var så langt nede, i forhold til de andre.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Du har helt klart fået for meget. Hvis du vil prøve igen, så hold dosis under/op til 200 mg.
Nedturens styrke har helt sikkert noget at gøre med dosis og hyppighed. Jeg knækker fuldstændig indvendig og er helt nede i det sorte hul i lang tid, hvis jeg tager for meget, men holder jeg doserne fornuftige (100-150 mg), og holder gode pauser, mærker jeg personligt ikke noget til nedturen. Folk er forskellige dog, og der er eksempler på folk, vis hjerner slet ikke kan tåle bare den mindste smule.

Som regel nej; du vil ikke mærke til den store nedtur, hvis du dosere rationelt og holder gode pauser i mellem (det er lidt individuelt hvor lange pauser man skal holde; jeg skal have mindst 2 måneders pause, andre kan nøjes med 1). Prøv dig frem stille og roligt, og pas på dig selv. Som et tip vil jeg gerne anbefale dig isotoniske sportsdrikke når du roller. Så slipper du for ubalance i saltkoncentrationen. :)

Et andet godt tip til nedturen er at have noget 5-htp liggende; det hjælper meget.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænkte nok mængden var den største fejl.
Jeg vil meget gerne have 3 måneders pause imellem, da jeg ikke synes det er noget jeg vil gøre særlig ofte.
Hvad er det for nogle drikke? :-)

Er 5-HTP det man finder i bananer?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
De der sportsdrikke som du ser cykelryttere og atleter drikke. Går under navne som 'powerade' og lignende. En af de største fare ved MDMA, udover dehydrering og overophedning er nemlig at drikke for meget vand og skabe ubalance i saltkoncentrationen i blodet. Derfor er de drikke gode, da de indeholder essentielle salte i korrekt koncentration, så du ikke dejser om. :) Jeg tager personligt ikke MDMA uden, især hvis man skal være aktiv/danse er de gode at have.

Det der er i bananer er tryptofan, den aminosyre, der syntetiseres til serotonin. 5-htp er en precursor til serotonin, men tættere på serotonin end tryptofan, og kan fås som kosttilskud. :)

Senest rettet af Plejadestjerne 15 dec 2014 14:31, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Arh okay nu er jeg med :-)
Jeg drak vand konstant, så jeg vil helt sikkert have en masse af dem klar næste gang.

Medlem
Brugeravatar

Og forresten tak for hurtig og god respons ;-)
Dog er jeg mere til psychedeliske stoffer, men en aften på Emma er heller ikke værst :-)

Medlem
Brugeravatar

Undskyld jeg genopliver tråden, men kan simpelthen ikke blive klog på hvor meget jeg skal tage.
Hvis jeg starter med 120mg oralt, og så redosere med 60mg (også oralt) senere på aftenen. Er det helt ude at skide?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
nej :) det er perfekt, hvis du ikke har tolerance.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har kun taget Emma en gang, og det er ca 2,5 måned før mit planlagte trip, så en god pause.
Det var dog en alt for høj dosis, men det har vel ikke givet mig nogen tolerance? :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Naaah, du burde gerne være nulstillet ;) go blæser

Medlem
Brugeravatar

Fedt, mange tak ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

np

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter