Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 17:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tramadol
Junior medlem

Hvordan rammer tramadol dig egentlig?

Har læst alt det i denne retning; Tramadol er et smertestillende lægemiddel af opioid typen og anvendes til behandling af lette til moderate smerter. Stoffet binder ligesom de andre opioider til µ-opioid receptoren, omend i svagere grad end de stærke opioider som morfin m.fl. Tramadol øger desuden frigivelsen af serotonin og hæmmer genoptagelsen af noradrenalin.

Men hvorfor tage det?

Titel: Re: Tramadol
Junior medlem

Jeg har prøvet det 2 gange i kombination med hash - uden tolerance over for andet end hashen. Særligt første gang syntes jeg, det var fantastisk dejligt, da det endelig nåede sit peak. Jeg endte med at ligge i sådan en dejlig halvsovende, drømmende tilstand det meste af natten. Jeg har kun prøvet morfin og kodein af lignende stoffer, og jeg synes, tramadol virkede lidt mere euforisk, men jeg har indtryk af, at det ikke er helt vildt populært rekreativt. Fik derudover også noget, der minder om et brain zap, og havde generelt en lidt mærkelig følelse i hovedet noget af tiden, så det er nu ikke noget, jeg tror, jeg vil opsøge igen.

Medlem

Har du nogen erfaring med opiater/opioider?

Syntetisk opioid. Eftersigende i den svage ende, men jeg synes rigtig godt om virkningen, da jeg stort set aldrig bruger opioider. Synes f.eks. det virker bedre end kodein, og det giver ikke kvalme på samme måde. Oplever også den drømmende, halvsovende euforiske følelse. Utroligt lækkert. Når det er sagt, virker det godt nok lidt 'dirty' ift andre opioioder.

Det er dog to år siden, jeg sidst tog det, og jeg vil også råde dig til at passe på med at lege med lige den stofgruppe, da man relativt nemt kan blive lidt for glad for dem, og de er meget vanedannende og svære at smide fra sig, hvis man først sidder i saksen.

Hvis du beslutter dig for at prøve, vil jeg anbefale en dosis på 100-150 mg første gang. Start med 100 mg, og tag evt 50 mg efter 45 minutters tid, hvis du ikke mærker noget. Med tramadol er det dumt at gå over 400 mg, da det i værste tilfælde kan give krampeanfald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er et ret komplekst stof, rent neuroaktivitetsmæssigt. Det påvirker både mu-opioid receptorerne men har også noradrenerg og serotonerg aktivitet så effekten er også unik (og en af mine personlige favoritter). Folk reagerer ret forskelligt på det, nogen mærker intet, nogen bliver doped, andre speedede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]