Du har gang i noget af det farligste lovlige opioid der findes på markedet. Seriøst, drop det. Problemet med plastrer er, at det ophober sig i fedtvævet. Dvs. du oplagrer meget fentanyl over mange timer ved at sætte det på huden. Javist har fentanyl en kort halvveringstid de fleste steder, men det er INTRAVENØST. Jeg havde selv stor opioidtolerance før jeg opdagede dette og havde et 50 microg/time plaster sidende i en seks-otte timer, hvorefter jeg begyndte at nodde midt i en videnskabelig konference. På huden har det en helt anden farmakologi, dvs. optagelsesevne, halvveringstid osv. - netop pga. oplagringen! Så vidt jeg har hørt, så er det det stof der er flest patienter der dør af, diretke udskrevet fra lægen! Man KAN tage det sublingualt, men det kræver at du ved præcist hvordan det skal klippes ud i mindre stykker. Der er guides på drug-forum omkring dette. Du kan ikke regne med, at bare fordi der er 75 mikrog/h og de holder tre dage, at der er 3 * 24 * 75 mikrog. Det står på pakken eller plasterets indpakning. Du skal altså være voldsomt varsom med dette. Hellere kaste det ad helvede til end at begynde at lege med ilden. Det er ikke noget for sjovt narko!
|