Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 16:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg var i byen igår, og endte med at købe noget MDMA, som jeg så har taget her i aften!

MDMA er jo dejligt, men jeg har bare kastet op 5 gange, og en syg hovedpine i baghovedet, dog ikke når jeg står oprejst mærkeligt nok.

Jeg har taget emma mange gange, og har aldrig reageret sådan her.

Nogen der har erfaringer med det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Var du beruset af alkohol eller andet?

Junior medlem

Hey hindbærroulade.

Nej jeg var ikke beruset i går aftes. Men som sagt var jeg rigtigt stiv i fredags, og havde kvalme under drukturen der.

Så måske kan det være at en underliggende kvalme ikke var helt forsvundet, selvom at jeg da jeg tog mollyen ikke havde det dårligt. Og måske det samme med hovedpinen. Det var jo en behagelig oplevelse trods alt, for det var godt emma. Syntes bare det var mystisk at jeg reagerede sådan på det.

Hvad tænker du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
en vigtig detalje, hvor meget emma tog du?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er du sikker på, at det var MDMA?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Crime skrev:
en vigtig detalje, hvor meget emma tog du?

Jeg er ikke sikker, men tror at jeg startede med ca. 100 mg, og redoserede med 100 mg nogle timer senere. Men det synes jeg sgu har jeg gjort masser af gange,

spaffeh skrev:
Er du sikker på, at det var MDMA?

Ikke 100 %. Men det lignede knuste krystaller, med den der lidt brun farve du ved. Er der mange RC der bliver solgt som emma da? Rusen jeg fik var MDMA som jeg kender. Eufori og musik er på et helt andet level.

Mr. Gone skrev:
De sidste mange gange jeg tog emma i en periode, hvor jeg tog det oftere end hvad kan anbefales, brækkede jeg mig hver gang jeg tog en streg/bombe..
det var en del af processen, men efter jeg kastede op begyndte effekterne. Har ikke fået hovedpine i den forbindelse og brækkede mig oftest 1 eller 2 gange, men det lyder sgu mærkeligt ellers.

Hmm ja. Mit umiddelbare indtryk var at det kunne være fordi jeg bare drak det blandet med vand. Det har jeg dog gjort før uden at få det få det dårligt fysisk. Måske er det bare bedre at bombe det eller snife det. Kan være det ikke er lige så irriterende for maven, no?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er MDMA jo et stof der kan åbne for skjulte lag i psyken, og dermed kan man ikke bare regne med at det virker på samme måde hver gang. Opkast og hovedpine kan sagtens være noget der kommer fra underbevidstheden, og som det vil være sundt at gennemleve fuldt ud. Det kunne være forklaringen på at du ikke har oplevet det før: At du har fået åbnet for et nyt lag i psyken, hvor dine "symptomer" trænger til at blive udtrykt og integreret.

Folk glemmer ofte at MDMA og de rigtigt psykedeliske stoffers virkning rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelle psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger.

Det kan selvfølgelig også være at du simpelthen har fået noget andet end MDMA, eller det har været blandet med noget andet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Vigtigt indæg йети!

Junior medlem

йети skrev:
Nu er MDMA jo et stof der kan åbne for skjulte lag i psyken, og dermed kan man ikke bare regne med at det virker på samme måde hver gang. Opkast og hovedpine kan sagtens være noget der kommer fra underbevidstheden, og som det vil være sundt at gennemleve fuldt ud. Det kunne være forklaringen på at du ikke har oplevet det før: At du har fået åbnet for et nyt lag i psyken, hvor dine "symptomer" trænger til at blive udtrykt og integreret.

Folk glemmer ofte at MDMA og de rigtigt psykedeliske stoffers virkning rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelle psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger.

Det kan selvfølgelig også være at du simpelthen har fået noget andet end MDMA, eller det har været blandet med noget andet.

Interessant teori. Jeg er med på at MDMA er semi psykadelisk, har f.eks. engang oplevet at blive totalt paranoid fordi emma'en ramte mig som en hammer mens jeg var på en natklub. Blev nødt til at flygte hjem til mine venner som også var på emma, og endte med at få en virkelig fed aften. Men hvis det jeg har været udsat for var af psykisk karakter, tror du så ikke det havde manifesteret sig som en psykisk reaktion istedet for opkast og hovedpine? Hælder mere til det var fordi jeg var meget stiv dagen før.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde lige overset at du var fuld dagen før. Det kunne sagtens have noget med det at gøre. Hvordan har du haft det siden weekenden?

Til gengæld er det vigtigt at understrege at kropslige traumer også kan være fortrængte, og sidde i underbevidstheden, og komme op til overfladen når man indtager et psykedelisk stof, eller på anden måde åbner op for det. Stanislav Grof, en af de mest erfarne LSD-terapeuter i verden, skriver i sine bøger at nogle af de stærkeste traumer ser ud til at være situationer der har været skadelige eller truende for kroppen. Det kan være situationer hvor man har været udsat for livsfare, eller man kan være kommet til skade som barn (som børn jo gør), eller måske en operation hvor man har været under bedøvelse. Med andre ord er kropslige oplevelser altså også en del af psyken, og en vigtigere del end de fleste tror.

Junior medlem

Jeg har haft det helt fint siden oplevelsen, tak fordi du spørger!

Ja der er selvfølgelig en sammenhæng mellem psyke og fysik, også i den mere underliggende forstand. For mit vedkomne f.eks. så er THC bare noget jeg ikke skal have i mig. Jeg bliver psykotisk af det. Tror det er fordi det åbner for nogle døre i mit sind, som er blevet tilgengælige igennem oplevelser i min barndom, men som ellers er lukkede når jeg ikke er påvirket af hash. Skal helt sikkert have læst op på Stanislav Grof og Timothy Leary. Jeg er meget interesseret i at prøve LSD som et middel til selvudvikling!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]