Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg er i behandling med oxynorm 5mg for kroniske rygsmerter i lænden. Jeg plejer at tage 10x5mg om dagen og det lindrer smerterne så jeg kan fungere.

Jeg har ikke flere oxynorm, men jeg har nogle dolol 50mg, som jeg fik af lægen for noget tid siden.

Jeg er i tvivl om hvor stærk dolol er i forhold til oxynorm 5 mg?

Jeg har taget to dolol for to timer siden, og mærker intet.

Kan nogen fortælle mig hvor mange dolol jeg skal tage, når jeg har en rimelig tolerance over for oxy´er?

På forhånd tak

Kalkkosten

Kalkkosten.

"because knowing your substance keeps you safer"

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Der kan meget vel være tale om krydstolerance her. Jeg vil foreslå at starte med 200mg, og så ellers tage en pille mere hver halve til hele time til effekten er tilfredstillende. Med dolol skal du dog være opmærksom på at din daglige dose ikke må overskride de 400mg, da alt over skulle gøre chancen for epeleptiske anfald (seizures) markant højere.

Men du kan læse mere her om doser til smertestilning: http://www.drugs.com/dosage/tramadol.html

God aften :)

Medlem

Synes at have læst at det er svært at få særligt meget ud af tremadol når man har opioid tolerance

Medlem
Brugeravatar

Jep man får INTET ud af dem med opioid tolerance, jeg tog selv 500mg (ja alt for meget) med opioid tolerance uden nogen effekt whatsoever. Det er selvfølgelig individuelt men tvivler på du kommer til at mærke noget.

Junior medlem

Tak for jeres svar.

Jeg endte med at tage 400mg i alt.

Startede med 100 mg, og redoserede med 100 mg hver 2. time. Jeg fik sovet nogenlunde uden smerter, men føj for nogle tømmermænd jeg har haft idag. Føltes som om jeg havde drukket ti blålys igår:-).

Men nu ved jeg da hvad min max grænse er for dolol. Temmelig sikker på jeg ikke skal over de 400 mg om dagen, for det er ikke det værd når regningen skal betales dagen efter;-).

Tak for gode input.

Mvh Kalkkosten

Kalkkosten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det din læge der har sat dig over på Tramadol (Dolol) fra Oxycodone (Oxynorm)?
I så fald er det da ikke en særlig grundig læge du har dig, da der et ok stort skridt fra Oxycodone, som værende et af de stærkere opioder, og over til Tramadol, som er et ret mildt semi-syntetisk opiod.

Junior medlem

Jeg startede med at få ordineret Dolol, men jeg hævede op i halsen af de to første jeg tog, så derfor kom jeg på oxynorm, eftersom jeg havde erfaring med det fra tidligere rygskade i forbindelse med et færdselsuheld. Og så havde jeg stadig nogle dolol tilbage, som jeg så mig nødsaget til at tage igår grundet meget stærke rygsmerter. Men har netop idag lavet aftale med min læge om en udtrapning af oxynorm. Jeg håber og tror på at jeg forhåbentlig kan træne mig til færre smerter via et træningsprogram fra min fys.
Det er trods alt nogle giftige sager vi har med at gøre her...

Kalkkosten.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Få din læge til at forny recept til oxynorm eller et til kodein, hvis du oplever de stærke smerter. Reminder: De piller er vanedannende. Husk på man kan blive en sølle, afhængig misbruger ved hyppigt brug af sådan nogle præparater. Giftige sager som du siger :mrgreen: Hvis du er i stand til, at styrke træne din ryg og din læge anbefaler det, så er det bare med at komme i sving. Det vil mindske smerter

Det er en skrøne. Der er noget der heder et kontrolleret misbrug. Stoffet oxycodone er godt for rigtig mange ting.
Udover den smertelindrende effekt, giver de en lang række fordele eller gode bivirkninger. Personligt elsker jeg stoffet på faste rammer der ikke overskrides. Yep, det kan være svært ikke at falde dybt i. Men i mit tilfælde er de positive ting langt bedre end de negative.

Og jeg er et velfungerende menneske med job volvo hund familie.

En sølle misbruger. Nej. Kronisk Smerte patient ja.

Dedikeret medlem

Få din læge til at forny recept til oxynorm eller et til kodein, hvis du oplever de stærke smerter. Reminder: De piller er vanedannende. Husk på man kan blive en sølle, afhængig misbruger ved hyppigt brug af sådan nogle præparater. Giftige sager som du siger :mrgreen: Hvis du er i stand til, at styrke træne din ryg og din læge anbefaler det, så er det bare med at komme i sving. Det vil mindske smerter

Det er en skrøne. Der er noget der heder et kontrolleret misbrug. Stoffet oxycodone er godt for rigtig mange ting.
Udover den smertelindrende effekt, giver de en lang række fordele eller gode bivirkninger. Personligt elsker jeg stoffet på faste rammer der ikke overskrides. Yep, det kan være svært ikke at falde dybt i. Men i mit tilfælde er de positive ting langt bedre end de negative.

Og jeg er et velfungerende menneske med job volvo hund familie.

En sølle misbruger. Nej. Kronisk Smerte patient ja.

Nu kan man altså heller ikke sammenligne en smertepatient og en "sølle misbruger". Du har jo brug for dine piller - hvis ikke du får dem ender du vel i et smertehelvede uden lige ? Derfor kan jeg godt forstå du syntes om virkningen. MEN jeg har rigtig mange venner og har læst om rigtig mange mennesker som er faldet DYYYYBT i med oxy og nogle er oppe på sindsyge doser og det eneste som står i hovedet på dem er oxycodone og mere oxycodone. Det er det der menes med en sølle misbruger. De har jo ikke brug for dem som sådan - kun fordi de selv er hoppet i fælden.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Ingen problem. Ja , jeg har brug for dem mod smerter, men er nok også blevet rigeligt meget glad for dem. God aften MasterFlake.

Junior medlem

Som flere HELT korrekt skriver er Tremadol er meget meget mildere opiat end Oxycodone - uanset om man taler Oxycodone i PA medicin (hurtigvirkende (Oxynorm hedder original produktet ofte) eller Oxycontin (original depot oxycondone).
Tremadol (eller indholdsstoffet heri) påvirker desuden din hjernes receptore lidt anderledes end Oxycodone.

Der er flere der skriver at oxycodone er et kongestof - JA det virker rigtig godt, men jeg kan simpelthen ikke råbe PAS PÅ højt nok! - jeg vil IKKE modsætte mig folks velmenende indslag om at de kan styre det, for der er folk der har bedre selvdiciplin, sværere ved at blive afhænging af ting m.m. - men jeg kan sige at jeg endte i et VOLDSOM misbrug af oxycodone (oxynorm, og fik adfærd som en ellers velfungerende narkoman - (hus, villa vovhund børn m.m.)

Jeg er nu trappet ud af det og vil SÅ gerne hjælpe andre ved at advare mod produktet - rettere sagt brugt rigtigt i meget korte perioder er det rigtig godt, men for dæææælen hvor er det svært og HÅRDT at komme ud af!! PAS på for det snyder dig langsomt til mere mere mere - og til sidst er du såmen el "legal narkoman"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]