Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy.

Jeg har et par spørgsmål angående morfin dak 20 mg flydende. Jeg har 5 x 1 ml med en styrke som anført ovenover.

Jeg har de sidste 2 år fået oxynorm 5 mg for meget svære rygsmerter, stoppede så for en måned siden da jeg ikke følte jeg havde behov for dem længere.

Da jeg så henter min datter i børnehaven idag og vil løfte hende op, får jeg et vrid i ryggen, og et års genoptræning føles lige nu som spildt, da jeg er tilbage ved schratch hvad angår smerterne.

Findes der andre måder at indtage det på end at få det med en sprøjte? Og hvordan med dosering? Jeg har en rimelig tolerance og lå på Ca 50 mg oxynorm om dagen. Synes jeg læste en kommentar herinde om en der mente man bare kunne drikke det? Nogen som kender noget til det eller har erfaringer med det?

Jeg hører meget gerne fra jer hurtigst muligt, da jeg snart ikke kan holde smerterne ud længere.

På forhånd tak.

Kalkkosten.

"because knowing your substance keeps you safer"

Insane psychedelia user!

Du kan sagtens indtage det oralt, i et glas vand fx.

Junior medlem

Tak for hurtigt svar. Vil du ikke mene jeg kan starte med en ampul når min tolerence er som beskrevet. Ved du hvor hurtigt det virker?

Kalkkosten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Når du har lidt tolerence, vil jeg mene, at du sagtens kan indtage 20mg - det ville du også kunne uanset - men nu er dit mål jo ikke at blive skæv, men smertefri=)

Medlem
Brugeravatar

Morfin kan sagtens indtages oralt, men det har en fucking elendig biotilgængelighed oralt. Omkring 20-30%.

Hvis oral indtagelse ikke lindrer dine smerter, kan du overveje rektal administration (At putte det op i numsen med en sprøjte -- selvfølgelig uden nål :P). Det øger biotilgængeligheden til 40-70%. Her skal du selvfølgelig være opmærksom på at justere din dosis så du ikke tager for meget. Med en tolerance på 50mg oxy vil du nok ikke engang få en mild smertelindring af 20mg oral morfin. Det er virkelig en lille dosis; det er hvad man giver i injektion til fuldstændige opiat-naive soldater, når de kommer til skade, og selv i disse tilfælde er det tit nødvendigt med yderligere injektioner.

Det er godt nok en tarvelig mængde morfin til en som dig. Snak med din læge om det.

Her er en et program der kan give dig ækvivalente doser af 2 forskellige opiater:
http://www.globalrph.com/narcotic.cgi

50mg oral oxycodon svarer sådan cirka, i følge dette program, til 75mg oral morfin. Jeg vil dog mene at 75mg er i den lave ende. De fleste rekreationelle brugere er af den overbevisning at oral oxy er omtrent dobbelt så potent som oral morfin. Mindst. Dette program kalkulerer dog doser efter deres smertelindring, så hvad ved jeg... Håber du klarer den. Kronisk smerte er noget fucking pis. Hvis din læge ikke er behjælpelig mht. smertelindring, så kan man også lave kodein-ekstrakt af kodimagnyl. Dette bør selvfølgelig kun gøres hvis der absolut ingen hjælp er at komme efter ad legitime veje.

EDIT: Læste ikke dit indlæg grundigt nok! Når du har været opiat-fri i månedsvis, så er din tolerance mere eller mindre helt i nul. Slug du bare 20mg morfin. Det skal nok hjælpe! :D

Junior medlem

Jeg tog 1 ml/20 mg og hældte den i et glas ribena saft da jeg ikke anede om det smagte grimt. Kunne sagtens måske det brede sig i kroppen allerede efter få minutter. Synes heller ikke jeg blev så lammet som jeg gjorde på oxynorm, og virkningen holdt markant længere. Jeg kom igennem weekenden sådan næsten ved fuld kraft. Har dog fortsat smerter i ryggen, og min læge har ordineret tramadol/contalgin til mig. Ville nu helst have haft oxynorm, men med tanke på at jeg lige er kommet ud af dem for et par måneder siden, er det nok meget klogt at se hvor længe jeg kan strække den uden dem. Jeg skal dog op i relativt høje doser contalgin for at det dækker smerterne, men det lever jeg med, for de er også meget billigere end oxynorm:-).

Tusind tak for jeres svar. Det er noget jeg kan bruge. Skønt med et forum hvor man kan få svar på alle de spørgsmål man ikke kan stille på apoteket:-).

Kalkkosten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Bare lige til din information - er contalgin, morfin, straight up, det er bare depot.. =)

Junior medlem

60 mg om dagen er meget lav dosis... Specielt når du prøver ny måde... Dermed ikke sagt at 20 er for meget... Passer sikkert fint, men vent lidt før du tager mere for kan sagtens være nødvendigt... Skal selv have 150 for nogen virkning og 90 for at tage kanten af abstinenserne så pas nu på når du faktisk er ude af det... De abstinenser du risikerer at få, er dræbende... Håber du klarer den og får en lille tur samtidig;))

Insane psychedelia user!

@Hans

60mg en lav dosis? Det er vidst bare dig der har en alt for høj tolerance. Ydermere er det meget sjældent at opioidabstinenser fører til dødsfald.

Junior medlem

Kommer vist an på dosis... Kender eller kendte to, men jo et sjældent, men ændrer ikke på at man selv i situationen er sikker på at man er på vej derhen.... Er sindssygt så syg man bliver... Men 60 mg?... Ved godt jeg får meget men får 150mg når jeg står op og prøver febrilsk ikke at køre den højere, men derfor er det stadig ikke sjov at stoppe fra 60

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]