Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude.
Jeg søger lidt info/hjælp.
Efter en voldsom discusprolaps og andre rygskader, har jeg i to år fået store mængder oxycodon (oxynorm).
Det løb fra mig og jeg optrappede-optrappede OG optrappede, og endte på hele 5*70 mg pr døgn...
Nu er jeg efter prof hjælp kommet meget langt ned 3*20mg/døgn.

Jeg oplever dog svære bivirkninger STADIG...
ØNSKER INDLIGT at slippe det HELT, da det er et mareridt nu.

Nogle tips til at komme sig over abstinenserne, som jeg har i ALLE afskygninger...
Hvis jeg tog en kold tyrker, hvor længe ville jeg så lide (dage/uger?)

Søger folk der har erfaring fra egen krop, og ikke læger der har læst sig til tingene..

Tak!!!!

Medlem

Jeg har ikke personligt været i gennem en opiat nedtrapning, men jeg har været i gennem en benzodiazepin nedtrapning en del gange og der fik jeg gabepentin, det hjalp helt enormt meget også på de andre narkomaner deriblandt mange heroin/morfin/oxycodone/metadon osv.

Lyrica(Pregabalin) der er gabapentins "storebror" det er et vidundermiddel til at tage abstier fra både opiater og benzodiazepiner.

jeg får selv Lyrica imod angst, og skifter imellem selv-erhvervede benzodiazepin pulver og Lyrica

Hvis du ikke kan få din læge til at udskrive det vil jeg råde dig til at finde det et andet sted. det medicin du får er ret meget værd så du burde rimelig let kunne bytte med en eller anden hvis din økonomi er til at købe det. Danmark er desvære langt bagud på dette område. det er efter min opfattelse forkasteligt at geografi skal afgøre hvor meget man skal lide under sin nedtrapning. og hvilken behandling man får, man giver for eksempel heller ikke folk der er på afvænning fra kokain Methylhenidat(ritalin) selvom flere undersøgelser har vist at det virker markant på kokain cravings.

http://www.bluelight.org/vb/threads/620 ... withdrawal
http://www.bluelight.org/vb/threads/497 ... withdrawal

nu ved jeg ikke om du er sådan en der kan finde substanser udover fra apoteket med recept. jeg kan desvære ikke hjælpe dig da det er imod Psychedelias regelsæt. hvid ens læge ikke vil give en den bedst tilgængelige behandling så må man tage sagen i egen hånd, efter min mening.

Held og lykke med at komme ud af opiaterne og du kan bare skrive en besked hvis du har lyst.

Snubi

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid har du trappet ned over og hvilken bivirkninger har du? Hvis du render rundt er er konstant små abstinens så er du måske gået for hurtig ned i dosis. Måske burde du blive på din nuværende dosis et stykke tid eller gå lidt op igen til f.eks 3x25mg og så tage den meget langsomt der fra, et eller to mg. af gangen. Jeg ved de sidste 10-20mg er lede at komme ud af, men hvis du er tålmodig nok så kan det gøres rimeligt smertefrit. Du er jo allerede kommet langt og har bestemt dig for at stoppe.
Hvis du tager en kold så er du nok over det fysiske i løbet af en uge, hvor de første 3-4 dage er de værste.
Pas på dig selv.

Junior medlem

Du er gudskelov ikke oppe i en særlig høj dosis selvom det føles sådan når man er på vej ud... Ligger selv på mellem 600-900 mg oxycontin eller 20-30 30mg i døgnet.... Der er ingen let udvej, kun hård kamp, selv lige røget over på fentanyl plaster og det er nu efter et døgn begyndt at virke... Den største omvæltning er lige pludselig ikke at behøve at lade alt centrere sig omkring piller... Spørg lægen om det eventuelt kunne være noget der kunne hjælpe dig... Glæder mig til at høre hvordan det går skal nok skrive videre med mine erfaringer også... Opiater er så modbydelige at slippe jeg ved det... Været på dem i 6 år

Kold tyrker kan ikke anbefales da det for det første kan være skide farligt og for det andet ligeså godt kan få dig ud i noget der er meget værre.... Efter ca. 20 timer begynder jeg at tænke heroin, selvmord, alt andet, bare man slipper væk fra abstinenserne... Læs være med det er mit råd

Men er selvfølgelig også forskel i dosis;)))) håber virkelig du kommer godt ud af det

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Du skal blive på den dosis til du er abstinens fri. Det bliver du efter højest et par uger. Så gå stille længere ned, helt stille og roligt. Det er flot du er kommet ned.

Medlem

Knuser du, så stop med det. Næste gang du skal ned, så er det ikke højden af mg, men den tredje dosis der skal væk. Evt 2 gange 30 mg. Så bliver det langt lettere når du skal fjerne resten. Jeg skriver det lidt hårdt til dig, fordi du vil helt ud. Det vil aldrig være let, men det kan lade sig gøre. Hvis du ikke kan holde det ud nu, så prøv 2 gange 30 nu i stedet for 3 gange 20. Det er middags dosis der er dit problem nu. Den skal væk.

Junior medlem

Tak Vectra... Har fulgt dig meget, da det ser ud til at du hargjort alle hårde erfaringer.. Da jeg var på 5*70 mg/døgn, gik jeg DIREKTE til 4*40 - hvilket var det værste jeg havde prøvet og fik mig til at miste modet med at komme videre. Der stod jeg så stille i et halvt år ca... Nu er jeg gået i stå ved 3*20 mg, men oplever stadig MEGA abstinenser... Puha sover to-fire timer om natten- brudt op på én time ad gangen - vågner totalt badet i sved... Øvøvøv og helvedes lorteprodukt.. (Nej DET lød sgu for ansvarsfraskrivende - afterall er det jo mit misbrugsgen der er tricket, derfor IKKE PRODUKTETS SKYLD)..

Men ALLE ALLE tricks til at slippe lortet er velkommen og ABSOLUT også tips til at hjælpe mod abstinenser...
Og TAK fordi har taget tid til at svare=hjælpe

Medlem

Har du overvejet buprenophine?
Prøv at læs op på det.
Det har jeg hjulpet mig selv og mange jeg kender ud af af heftige opiat tilvænning.

Insane psychedelia user!

Vær opmærksom på at Buprenorphin også er vanedannende, og stort set lige så svært at stoppe med som andre opioider.

Junior medlem

Har selv fået lidt afbræk fra angsten, svedturene og den værste psykiske nedtur ved at tage Phenibut som kan erhverves lovligt. Samtidig drikker jeg en stærk kop kratom te som også tager det værste. Nu har jeg ikke været oppe på de doser i snakker om her men det burde kunne overføres til jeres tilfælde i mere eller mindre grad. Kan varmt anbefale at læse op på at bruge disse 2 i udtrapningen som en buffer evt

Medlem

Problemet når du er over 250-300 mg i døgnet, er at intet lindrer det mindste. Et par ketogan hjælper slet ikke når du er der oppe eller over.
Tro mig.

Er du ikke så højt oppe, så er jeg sikker på mange af de ting i skriver virker.

Thefool.

Fra 5 gange 70 til 4 gange 40... Så kan jeg godt forstå du havde eller har grimme abstinenser.. Kæmpe nedsættelse. Jeg syntes det er sejt gået. Fortæl endelig videre når du er helt ude, jeg vil gerne høre hvordan der går nogle måneder efter du er helt ude. Især mentalt, om du kan føle normal glæde. Mvh Vectra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]