Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 23:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD setting
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej drenge, long time no see. :)

Min kæreste og jeg har snakket om vi skulle tage LSD på en psychedelisk festival denne sommer. Ingen af os har prøvet det før, men som I ved har jeg lidt erfaring med diverse syntetiske psychedelika, det er dog efterhånden nogle år siden at jeg sådan rigtig har taget det. Min kæreste har taget 4-ho-met en enkelt gang.

Først vil jeg gerne vide hvordan det er med mad på LSD. Vi tænker at tage det efter morgenmaden. Er der nogen gode råd for hvad man skal spise til morgenmad? Skal det f.eks. være et let måltid eller er det lige meget? Jeg har læst mig til at kvalme ikke er så stort et problem på LSD sammenlignet med f.eks. 2C-B. Bliver man sulten senere hen, og hvad skal man i så fald have klar?

Vi har læst denne guide: http://www.luminist.org/archives/session.htm
Vi har tænkt os at gå væk fra menneskemængden ud i en skov og bare tage det bare os to. Noget som guiden direkte fraråder "Until you are very experienced you should avoid taking LSD alone, and also avoid two - person sessions. This is especially true for unmarried couples, no matter what their sexual relationship.".
Kan I forklare hvorfor det er så slemt hvis man har et romantisk forhold? Vi har været sammen i over to år og jeg kan ikke forestille mig noget menneske jeg ville gøre det med andre end ham.
Guiden taler om nogle spil man ikke skal spille - nytter det noget at tale om disse spil før trippet og lave aftaler som f.eks. at stilhed er okay og tankelæsning ikke er mulig? Kan man tænke rationelt tilbage og huske disse aftaler?

Til sidst: når jeg læser om LSD lyder det meget heftigt i forhold til de syntetiske psychedelika ... er der virkelig så meget "at frygte"? Ikke at jeg er arrogant over for stoffet, tværtimod. Det virker som om der er så meget der kan gå galt. Er det virkelig så svært at tage det stof?

Mvh Alice

Dedikeret medlem

Hej Alice :)

Mht. Mad syntes jeg der er vigtigt at få et godt måltid inden trippet og så hav noget frugt og snacks klar til senere i trippet - jeg syntes altid jeg bliver sulten et godt stykke inde i trippet :)

Om der er så meget at frygte ? Overhovedet ikke kort sagt. Det kommer selvfølgelig and på hvilke doser i har planlagt. Jeg syntes overhovedet ikke der er noget "extremt" over LSD i små doser (100-200ug) Svampe er meget mere voldsomt fx. Men så snart jeg går over 250ug så syntes jeg selv der begynder at ske ting og sager - specielt hvis det er i kombination med andet :) 400ug+ begynder at blive seriøst tunge trips for mig. I kan sagtens lave aftaler og huske tilbage på dem med mindre i får taget formeget eller havner i et virkelig vildt badtrip og er helt ude for rækkevide. Jeg tog både LSD og svampe med min x og jeg føler ikke at det ødelagde noget - nærmere det modsatte. Ihvertfald endte det ud i det længste forhold jeg nogensinde har været i (næsten 4 år)

Så hold jeres doser lave og vær forberedt på nogle "syret" ting - dog er jeg sikker på i vil eeeeeeelske det XD Må jeg spørge om det er en psychedelisk festival i skal på ? Og hvilke doser har i planlagt ? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Såfremt i har fingrene i ægte LSD , så kan jeg ikke rigtig sige andet end god tur; Jeg tror grunden til at LSD virker som en sværvægter, er pga dens lange varighed - Efter et stykke tid kan det godt gå hen og blive træls, og man egentlig gerne vil have at trippet er færdigt. `
Jeg vil mene så længe du har erfaring med andre psykedeliske stoffer, så kan du godt kaste dig ud i det - og kan slet ikke se hvorfor man ikke kan tage det sammen når man er 2 ? Især et kærestepar. Tror i får et fantastisk trip, især hvis i er omgivet af naturen.
Jeg ville ikke planlægge så meget der skal ske, tror bare jeg ville lade tankerne flyde og hygge mig med min kæreste. snakke om løst og fast, problemer og dagligdagen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
ja, et let måltid inden er en at fortrække.
God idé med at starte trippet for jer selv, synes det lyder som noget vås den guide siger.. Hvis i holder doserne nogenlunde lave skulle det ikke løbe helt løbsk. Planlæg trippet, så i ikke kommer til at kede jer, og pas på med at ryge hash osv mens i tripper, det gør det tit lidt tungere
EDIT: der er ikke noget at frygte.. hvis i har fået LSD er det uhyrligt rart xD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Nu siger i begge, "hvis" de har fået ægte LSD. Er det da efterhånden blevet så normalt, at hvad som helst bliver solgt som LSD i Danmark? Her tænker jeg særdeles 25i-nbome, der jo har resulteret i flere dødsfald. Jeg skal selv trippe i skoven i weekenden med en kammerat, og det ser jeg frem til. Masser af bananer, melon og god musik - og papir og blyant, så jeg kan skrive løsningen på alle verdens problemer ned ;)

Dedikeret medlem

Ja der bliver solgt rigtig meget Nbome som LSD i Danmark. Men det er nu ingen problem at skaffe ordenligt LSD-25 hvis man ved hvor man skal lede :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er ubehageligt at det bliver gjort, men ja det sker ofte!
"If its bitter, its a spitter"

Medlem
Brugeravatar

Hej ! jeg hijacker lige tråden, lige et spørgsmål omkring syre/nbome (kan ikke lige greje om det her er imod reglerne) ,
jeg skal selv af sted på festival her den 11. (Antaris) Jeg vil støve noget syre op dernede, men er der nogen derved om de har samme problem generelt i udland som nogen steder herhjemme? altså nbome der bliver solgt som syre.

Dedikeret medlem

Du vil ingen problemer ha med at skaffe dig ordenligt LSD på antaris overhovedet :).

Medlem
Brugeravatar

årh en dejlig nyhed :p .. syntes det er for klamt dem der sælger Nbome som lsd :evil: ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hej Alice!

Nu ved jeg at du kender lidt til set and setting i forvejen, og du ikke er helt grøn i det psykedeliske felt, så det vil jeg ikke belære dig om. Egentlig er der efter min mening ikke noget ved LSD i forhold til andre psykedeliske stoffer man skal være specielt opmærksom på, på nær én meget vigtig ting: Test jeres mærker/dråbers potens i trygge rammer inden i tager en fuld dosis på en festival! Grunden til det er, at jeg flere gange har oplevet at mærkerne ikke har den styrke som lovet. Jeg tog f.eks. et mærke i fredags jeg fik af vide lå på 200ug, men allerede efter 1½ time oplevede jeg komplet egodød. Og hvis der er noget i ikke har lyst til, er det oplevelsen af at ligge og dø på en festival fyldt med larm og påvirkede mennesker. Når i er sikre på stoffets styrke vil i også føle jer langt mere sikre når i så skal trippe på festivalen.

Udover det, så husk på at det er et langt trip, et høj dosis lsd trip kan sagtens strække sig over 14 timer, derfor er det en god idé at spise noget med nogle kostfibre, så i kan holde jer mætte i lang tid.
I forholdtil kvalme har jeg personlig aldrig lagt mærke til noget, selvom jeg har taget lsd lige efter et stort måltid. Tværdigmod har jeg oplevet kraftige klidende fornemmelser i maveregionen der gerne udvikler sig til en kropslig eufori/orgasme.

I forhold til nervøsitet, så husk på at ingen sindstilstand er konstant, og nervøsiteten som regel altid forsvinder når stoffet begynder at virke.

Og så husk at pakke alt hvad i skal bruge i løbet af trippet, inden i tager LSD'en! ;)

God tur :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for alle de gode svar og råd! Det er dejligt at få at vide at det ikke er så "farligt". :) Blev især glad for din kommentar om, at nervøsiteten forsvinder, Hypnos.

Vi havde tænkt os at købe det på festivallen fra en person der virkede nogenlunde troværdig, men det er jo risikabelt som I siger. Ingen ved jo reelt hvad dosis ligger på og om der er ingen garanti for at det er det rigtige stof.
Jeg har ikke lyst til at tage det hjemme først, min kæreste er nemlig ikke hjemme før vi skal afsted. Desuden har jeg ikke tid til det pga. arbejde.
Jeg er virkelig heller ikke meget for at flyve med stoffer. Jeg ved godt hunde ikke kan lugte LSD ... men det er sgu lidt risky! Er det for dumt at købe det på festivallen? Det er S.U.N. vi skal afsted til btw.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Måske er det også en god idé med øøh, det der magnesium (er det ikke det?) for ved ikke om det er ens for alle, men jeg skærer ret kraftigt tænder efter 4timer ca. Har ikke prøvet magnesium før trips, men det slog mig lige at det måske er en meget god idé

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Alice skrev:
Tak for alle de gode svar og råd! Det er dejligt at få at vide at det ikke er så "farligt". :) Blev især glad for din kommentar om, at nervøsiteten forsvinder, Hypnos.

Vi havde tænkt os at købe det på festivallen fra en person der virkede nogenlunde troværdig, men det er jo risikabelt som I siger. Ingen ved jo reelt hvad dosis ligger på og om der er ingen garanti for at det er det rigtige stof.
Jeg har ikke lyst til at tage det hjemme først, min kæreste er nemlig ikke hjemme før vi skal afsted. Desuden har jeg ikke tid til det pga. arbejde.
Jeg er virkelig heller ikke meget for at flyve med stoffer. Jeg ved godt hunde ikke kan lugte LSD ... men det er sgu lidt risky! Er det for dumt at købe det på festivallen? Det er S.U.N. vi skal afsted til btw.

Der er fordele og ulemper ved begge dele kan man sige. Jeg kan sagtens forstå du ikke har lyst til at krydse grænser med stoffer på dig, men på den anden side er det også risky at købe narko på en festival. Nu ved jeg ikke hvor længe festivalen varer, men hvis i kan nå det kan i måske teste lsd'en første dag og så tage en fuld dosis efter 5-7 dage. Hvis ikke, må i gøre op med jer selv om i har lyst til at tage chancen, og bare tage en fuld første gangs dosis. Det værste der kan ske er i får et lidt for intenst trip, men det skal man selvfølgelig heller ikke kimse af. Hvis jeg var jer, ville jeg gå en tur den første dag og tjekke stedet ud. Finde et sted jeg kunne "flygte hen" og være alene hvis tingene skulle blive lidt for intense, jeg synes det er vigtigt at have en "safe zone" i baghånden når man tripper. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg har altid kun haft gode oplevelser med LSD på festivaller. God tur, Alice. Du har jo styr på det, så jeg tror det bliver en fantastisk oplevelse :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ville bare lige sige at det gik godt. Vi fandt nogle milde mærker som vi tog to gange med tre dages mellemrum. Begge gange var det megasjovt. Vi grinte en masse og havde det godt. Menneskemængden var ikke noget problem, men vi startede trippet i fred og ro begge gange.
Tak for jeres gode tips! :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Flux. skrev:
Jeg tror grunden til at LSD virker som en sværvægter, er pga dens lange varighed - Efter et stykke tid kan det godt gå hen og blive træls, og man egentlig gerne vil have at trippet er færdigt.

Jeg synes omvendt at det vare for kort tid,
- ellers bare ikke høj nok dosis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]