Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg har nu langt om længe fundet et sted jeg kan skaffe dette hostesaft, og ville hører om nogle havde erfaringer med dette og evt. kan anbefale dosis?

Jeg lider af skizofreni og kan derfor ikke ryge og drikke lige pt. og har derfor ledt efter noget der kan tage min værste trang til rusmidler udover de benzoer jeg tager i ny og næ.

Jeg tager antipsykotisk medicin og anti depressiv medicin. Er det en dårlig ide at blande hostesaft med det eller har det ikke noget at sige?

På forhånd tak.

- Bodker

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Det virksomme stof er kodein, det samme som du finder i Kodimagnyl, kodein danner morfin.
Så vidt jeg ved skulle der ikke være nogle forskel på promethazine(kodein) og andre morfin produkter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Så ja, det vil være en dum ide, da opiater hæmmer din vejrtrækning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad er blandingsforholdet mellem kodeinen og promethazinen i det produkt du har?

En lav dosis kodein i rekreativt henseende er 100 mg, 200-250 burde give en god rus. Har du ellers erfaring med morfika?
Promethazine er jeg lidt mere usikker på omkring dosis, 25 vil jeg mene er en almindelig dosis (det er den dosis det sælges i på apoteket), men 50 er næppe skadeligt.

Anyway, det kommer an på blandingsforholdet... Og så er det seelvfølgelig altid en god idé at starte lavt ud når man prøver et nyt rusmiddel :)

Medlem
Brugeravatar

http://www.drugs.com/mtm/phenergan-with-codeine.html

Promethazine-codeine contains 10 mg of codeine and 6.25 mg of promethazine per 5 mL

Junior medlem

Jeg har ingen erfaring what so ever, jeg har læst mig frem til bivirkningerne dog. Ved ikke hvad blandingsforholdet er endnu da jeg endnu ikke har modtaget produktet. Det jeg dog er mest nervøs for er om det kan virke negativt på min skizofreni? og så igen det burde det jo ikke da det ikke er et psykoaktivt stof? - Jeg vil bare gerne have en chill high lignende røgen da jeg ikke kan ryge længere, og er ved at være pisse træt af min oxapax og dets lange række bivirkninger. Men det burde ikke have noget at sige jeg indtager olanzapin, abilify og cymbalta når jeg indtager dette stof?

Junior medlem

Så ja, det vil være en dum ide, da opiater hæmmer din vejrtrækning.

Det er jeg godt klar over, men hvad har min vejrtrækning med skizofreni at gøre?

Medlem
Brugeravatar

Citat:
What other drugs will affect Phenergan with Codeine (codeine and promethazine)?

Many drugs can interact with codeine and promethazine. Below is just a partial list. Tell your doctor if you are using:

sedatives or anxiety medicines such as alprazolam (Xanax), diazepam (Valium), chlordiazepoxide (Librium), temazepam (Restoril), or triazolam (Halcion);

antidepressants such as amitriptyline (Elavil), doxepin (Sinequan), nortriptyline (Pamelor), fluoxetine (Prozac), sertraline (Zoloft), or paroxetine (Paxil);

narcotic pain medicines such as meperidine (Demerol), morphine (MS Contin, MSIR), propoxyphene (Darvon, Darvocet), hydrocodone (Lortab, Vicodin), oxycodone (Percocet, Percodan), fentanyl (Duragesic), codeine (Fiorinal, Fioricet, Tylenol #3);

phenobarbital (Luminal), amobarbital (Amytal) or secobarbital (Seconal);

an MAO inhibitor such as isocarboxazid (Marplan), tranylcypromine (Parnate), phenelzine (Nardil), or selegiline (Eldepryl, Emsam); or

atropine (Donnatal, and others), belladonna, clidinium (Quarzan), dicyclomine (Bentyl), glycopyrrolate (Robinul), hyoscyamine (Anaspaz, Cystospaz, Levsin, and others), methscopolamine (Pamine), and scopolamine (Transderm-Scop).

This list is not complete and there may be other drugs that can interact with codeine and promethazine. Tell your doctor about all the prescription and over-the-counter medications you use. This includes vitamins, minerals, herbal products, and drugs prescribed by other doctors. Do not start using a new medication without telling your doctor.

Junior medlem

Citat:
What other drugs will affect Phenergan with Codeine (codeine and promethazine)?

Many drugs can interact with codeine and promethazine. Below is just a partial list. Tell your doctor if you are using:

sedatives or anxiety medicines such as alprazolam (Xanax), diazepam (Valium), chlordiazepoxide (Librium), temazepam (Restoril), or triazolam (Halcion);

antidepressants such as amitriptyline (Elavil), doxepin (Sinequan), nortriptyline (Pamelor), fluoxetine (Prozac), sertraline (Zoloft), or paroxetine (Paxil);

narcotic pain medicines such as meperidine (Demerol), morphine (MS Contin, MSIR), propoxyphene (Darvon, Darvocet), hydrocodone (Lortab, Vicodin), oxycodone (Percocet, Percodan), fentanyl (Duragesic), codeine (Fiorinal, Fioricet, Tylenol #3);

phenobarbital (Luminal), amobarbital (Amytal) or secobarbital (Seconal);

an MAO inhibitor such as isocarboxazid (Marplan), tranylcypromine (Parnate), phenelzine (Nardil), or selegiline (Eldepryl, Emsam); or

atropine (Donnatal, and others), belladonna, clidinium (Quarzan), dicyclomine (Bentyl), glycopyrrolate (Robinul), hyoscyamine (Anaspaz, Cystospaz, Levsin, and others), methscopolamine (Pamine), and scopolamine (Transderm-Scop).

This list is not complete and there may be other drugs that can interact with codeine and promethazine. Tell your doctor about all the prescription and over-the-counter medications you use. This includes vitamins, minerals, herbal products, and drugs prescribed by other doctors. Do not start using a new medication without telling your doctor.

Tusind tak det var meget oplysende. Overvejer at gå til min psykiater og hører om det er sikkert at bruge med de meds jeg er på nu. Tror dog hun afviser det ud af ren ignorance =) men det er vel et forsøg værd.

Nu jeg har jeres opmærksomhed, er der så nogle rusmidler i kan anbefale der ikke er psykoaktivt og ikke kan gå ind og påvirke skizofreni?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Der findes flere slags antipsykotisk medicin som også hæmmer vejrtrækningsevnen, og det er som tommelfingerregel en dum ide at blande flere forskellige stoffer som virker hæmmende på vejrtrækningen. ;)

Junior medlem

Okay, tak for oplysningen =) men nu har jeg taget det her i over 2 år og jeg har sku ikke haft problemer med vejrtrækning so far..

Junior medlem

Hvad sagde du til din læge for at få en recept på hostesaften? :D Jeg er nemlig meget interesseret i det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lamil skrev:
Hvad sagde du til din læge for at få en recept på hostesaften? :D Jeg er nemlig meget interesseret i det.

En anden gang lad være med at skriv i ovre et år gamle topics. Angående dit spørgsmål skal du ikke have for store forventninger om at få hostesaft med kodein og promethazin i. Du kan trække kodein ud af kodimagnyler, og købe phenergan på apoteket som indeholder promethazin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]