Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 09:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hej Psy

Inden mit egentlige spørgsmål, lidt baggrund:
For lidt tid siden var jeg til fest og købte noget kokain, som jeg doserede 3 gange over ca. 2 timer. Havde også drukket en håndfuld øl og en drink. Jeg har ikke den store erfaring med kokain, ment på den måde at de andre gange jeg har forsøgt mig med det har jeg stort set ikke fået nogen effekt, eller effekten har været meget mild og ret smooth, og egentlig har jeg syntes det var total spild af penge...
Men denne gang fik jeg en moderat kraftig effekt i en ca. 30 min. ad gangen og det var ganske udemærket. Da den umiddelbare rus begyndte at aftage blev jeg meget stenet, sikkert også pga. alkoholen tog over igen. Jeg havde desuden meget svært ved at sove efterfølgende men det var vel forventet.
Dagen efter havde jeg stadig noget tilbage og ville prøve at tage lidt for at gøre mig lidt bedre bekendt med effekten. Jeg lagde mærke til at det ikke var en ubetinget positiv rus, men at jeg også blev anspændt, ophidset og irriteret og at nogle negative tanker jeg havde pga. nogen uløste følelsesmæssige ting (noget med en eks. osv. ikke noget super traumatisk), blev forstærket.

Så det jeg egentlig vil frem til er, at jeg var overrasket over denne dobbelthed ved kokain. Altså at ens mindset faktisk er ret vigtig med kokain. Det er i hvert fald sådan jeg tolker det. Jeg har i øvrigt god erfaring med MDMA og der synes jeg ikke jeg har oplevet dette, men der har mit mindset muligvis været i orden de gange jeg har taget det.

Det er muligvis indlysende at det forholder sig sådan, men ville bare lige høre andres mening om det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er ikke forventet at du ikke kan sove efter coke, hvis du er stimuleret i flere timer efter du har taget den sidste streg så er det højst sandsynligt cuttet med andre aktive midler

jeg vil mene at coke forstærker dit nuværende mindset, det går ikke ind og ændre det som et eller andet lykkemiddel, er man sur og aggresiv før man tager en streg så er man det også efter medmindre man selv gør noget for at ændre det, mange af de mest stupide og aggresive ting jeg har lavet ude i byen har været på en blanding af coke og alkohol

når du tager det alene som jeg formoder du var, med tømmermænd osv så får du også en rus derefter

Medlem

Crime
Ok, ja det er jo ikke til at vide hvad der ellers er i. Det kan måske også være koffein fra red bulls, som jeg også fik nogen af. Men plejer ellers at kunne sove på red bulls og alkohol. Men havde i hvert fald store øjne mindst 1½ time efter.

Men ellers tak for dit input. Det bekræfter vist meget godt hvad jeg selv konkluderede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig prøvet at blive aggressiv på kokain. Jeg har tit følt mig angst / ubehag i kroppen under comedown, specielt hvis jeg har redoseret mange gange i løbet af aften. Ved ikke om det er det du mener med dobbelt-effekt, men det er meget typisk at man får en modsat effekt af selve rusen, under comedown.

Forresten så får jeg en helt anden (synergi?) effekt af alkohol + kokain, selvom blandingen skulle være ret så giftig. Jeg kan ikke lide følelsen af kokain alene, det er som om det er alt for speedet, og egentlig ikke så euforisk.

Medlem

Kokain og alkohol laver som bekendt stoffet kokaethylen nede i leveren når man tager begge stoffer samtidig. I forhold til kokain har kokaethylen stærkere affinitet for hæmning af genoptagelsen af dopamin, hvilket kan give det en mere euforiserende effekt hos nogen mennesker end kokain alene. Det har også en længere varighed, hvilket kan forklare hvorfor du ikke kunne sove. Det er i hvert fald også en mulighed, selvom man desværre ikke kan udelukke at dit kokain har været cuttet med alt muligt bæ.

Men jeg synes nu det er ret klart at du ikke får samme effekt næste dag. For det første udvikler kokain en kort-sigts tolerance helt enormt hurtigt, og for det andet har du sandsynligvis i forvejen været opbrugt i forhold til energi og neurotransmittere. Jeg ved ikke hvor meget jeg ville kalde det mindset frem for rent fysiske forudsætninger - netop kortsigtstolerance, udtømning af neurotransmittere, eftervirkninger fra alkohol(forgiftningen), søvn af ringe kvalitet osv. Som regel føler jeg selv et konsistent, positivt humørboost fra kokain når jeg ikke har taget det i et stykke tid. Her er det lidt lige meget hvilket mindset jeg var i før kokainen. Hvis jeg derimod gør det to dage i streg, får jeg meget, meget begrænsede positive effekter, og tendenser til de ting du nævner - anspændthed, nervøsitet, dysfori, nogen gange en snert af paranoia, og et væld af andre øv-effekter.

Medlem

TurboDiesel

Det er nogle gode kommentarer. Har fået en meget bedre forståelse af kokain nu i hvert fald. Tak for det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]