Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 18:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Fordele ved at stoppe med Opiater på langsigt.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk der har været afhængig af en eller flere slags Opiater igennem lang tid og gerne årevis. Gerne store doser.

Hvor længe vil der gå før man føler normal livsglæde uden pillerne igen ? (ændret i hovedet)

Mangler man dem stadig årevis efter man er stoppet.

Er opiater skadeligt for helbredet på lang sigt ? Ikke i forhold til alkohol eller andre stoffer.

Kan det betale sig at stoppe med dem eller ej, hvis man har lidt kontrol og Ikke bruger mange penge på at skaffe dem på det ulovlige marked.

Skriv gerne dine erfaringer og historie på området gode som dårlige. Jeg tror der er mange mennesker med samme problem.

Senest rettet af vectra 01 sep 2014 17:31, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Fordele ved ikke at være afhængig af et stof? Først og fremmest skal man ikke bruge hvert eneste sober øjeblik på at skide sig selv ihjel. Man er ikke ængstelig og panisk over man ikke ved hvor man skal skaffe næste rus. Du skal ikke finde penge til det næste rus.

Du skriver 200 mg men ikke hvilket opiat/opiod du tager 200 mg af.

Det kommer an på hvilket opiat/opiod du tager, da metadon vil tager flere uge bare at komme ud af skide/angst/panik stadiet (hvis du altså tager 200 mg om dagen af det). Hvis det er kortvirkende som morfin, oxycodon, ketogan etc. så er det ikke nær så lang tid det tager.

Opiater er så vidt jeg ved ikke skadelig på helbredet, men mange sygdomme er associeret med opiat misbrug da man tilsidesætter kost og sundhed frem for det næste fix.

Det er altid det klogeste at lade være for der kommer en dag hvor du ikke kan få det også vil du fortryde den dag du begyndte dit misbrug.

Jeg håber virkelig du er en troll for det er godt nok retarderet at jeg har brugt 10 minutter på at skrive det åbenlyse.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Den med de 200mg er ganske rigtigt forkert da der er forskel ved de forskellige typer. Ændret til store doser.

Da der er mange der åbenbart er afhængige af opiader, så syntes jeg det er godt at få de forskellige vinkler belyst Troll. :lol:
Skulle man blive motiveret til at ligge det på hylden en dag, så er det vel rart at vide om man kommer til at føle sig normal igen. Troll.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langt ude
Der er selvfølgelig det der med ikke at være afhængig af noget.

Hvis man en dag lige pludselig ikke kan skaffe opiater (samfundet kollapser!) så er man på røven. (Hvis jeg stadig havde et stort forbrug af oxycontin, heroin, palladon el. lign. ville jeg skaffe et stort nok lager af suboxone/buprenorphin til at trappe ned på hvis nu uheldet var ude.)

Hvis du en dag gerne vil rejse jorden rundt i et års tid er du nødt til at have nok opiater med dig i rygsækken.

Du kunne være uheldig at få skylden i et trafikuheld pga. opiater i blodet.

Uanset hvad ligger opiater og fylder i baggrunden, jo længere tid mellem doser, jo større fylder det i form af abstinenser.

Det er noget man skal skjule over for familie, venner, kollegaer. Jeg har personligt selv frygten for at jeg glemmer noget i mine lommer eller der ligger noget fremme i mit hus når der kommer nogen på besøg.

Så er der selvfølgelig de mere fysiske symptomer som manglende sexlyst (ubalance i hormonerne), hård mave. Begge dele generer folk i forskellig grad.

Opiater er en forholdsvis sund stofgruppe at indtage på langt sigt, men det at det er ulovligt gør det meget, meget værre.

Som rootmood skriver tager det forskellig tid for PAWS (post-acute withdrawal symptoms) at faldne afhængig af stoffet. Jeg er ved at trappe ned, persnligt. Men det kunne være fedt at høre fra nogle danskere, der har stoppet et langt forbrug af stærke opiater, og hvordan det går efter en årrække.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]