madeindenmark skrev:
Tak for jeres gode svar! Ja vil også selv mene 100mg er alt for meget, men tror jeg knuser dem og indtager dem oralt, de er bare så små at de er svære at dosere?
Jep, det er noget andet når man snakker opiater. Du har helt ret i at det kan være svært/upræcist at dosere en knust pille - derfor kan det egentlig også være en god ide at lave en opløsning ud af det og dosere volumetrisk. Så vidt jeg kan læse mig frem til er morfinsulfat opløseligt i vand ved 60mg per milliliter, så man kan godt lave en opløsning med vand.
Du kan altså tage en afmålt mængde vand (for eksempel 10 milliliter), knuse pillen og opløse pulveret deri, og derefter regne ud hvor meget vand du skal drikke for at få x mængde morfin - i dette tilfælde vil hver milliliter indeholde 10mg morfin. Det er væsentligt nemmere at dosere på den måde. Selv hvis du ikke har direkte adgang til at måle mængden af vand og stadig skal eyeballe dosen, kan det være en god ide at lave en opløsning, da der er en mindre chance for fuck-ups da mængderne du arbejde med er større. Der skal ikke meget til at få en knivspids pulver for meget, men der skal en del til at komme til at drikke 1-2 mundfulde vand for meget.