Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Morfin 100mg
Medlem

Hej.

har fået fat i nogle 100 mg morfin piller. Der står 100 på dem og de ligner dem her på billedet
Billede Samme form og afrunding, de er 6mm lange men der er ingen logo på, der står blot 100
men er næsten helt sikker på jeg ikke er blevet snydt??
Mit spørgsmål er hvordan jeg skal indtage dem når jeg aldrig rigtig har rørt morfin, sidst var for 3 år siden, det er jo vel lidt en kraftig dosis?

Håber i kan hjælpe.

Junior medlem

Det er morfinpiller. Oftest er der ikke nødvendigvis et symbol på pillerne, men bare mængden af dosen.

Du har 3 forskellige måder du kan vælge at indtage dem på.

1. Tag tabletten som den er. (du siger du har holdt en længere pause, måske du skulle starte med at knække pillen halvt over, og så tage den sidste halvdel hvis du ikke føler det er nok. Der går oftest mellem 20-40 min, før du begynder at føle trætheden i kroppen.

2. Du kan knuse tabletten og så vælge at sniffe den. Jeg er ikke sikker på, om det giver en øgede effekt, i forhold til at tage tabletten som den er. Men det vil stadig give effekten.

3. Den sidste mulighed, er ikke noget jeg selv har eksperimenteret med. Man skal angiveligt, kunne tage tabletten op i numsen. Jeg ville aldrig selv vælge denne mulighed, ej heller ved jeg om det er korrekt.

Jeg ville nok holde mig til de 2 første, og så prøv dig frem med dosen. Heller start for lidt. 100mg kan give slem hovedpine samt ulidelig træthed, hvis det er for meget.

Medlem

100 mg er for meget uden tolerance. Jeg kan selv mærke 10-20mg indtaget oralt, men mange mener de skal op på 30-60 for at få en rekreativ effekt. Det varierer en del, men hvis du starter med at tage et sted mellem en tredjedel og halvdelen burde det ikke være helt galt - Hvis du spiser morfinen, vel at mærke.

Når pillerne er på 100mg er jeg sikker på at der er tale om en depotformulering, der afgiver morfinen over tid. Du er nødt til at knuse pillen for at bryde depoteffekten.

Biotilgængeligheden for morfin er rimelig ussel ved de orale og nasale administrationsruter. Jeg mener at den ligger på ~25% når du spiser pillen, ~10% når du sniffer den. Det er vel at mærke hvis der er tale om morfinsulfat, som sandsynligvis er hvad du har fat i.

Langt bedre er biotilgængeligheden ved intravenøs, intramuskulær, og rektal administration. IV og IM indtag af opioider er som oftest en ensrettet og glat glidebane at gå ned af, og er helt ekstremt dumt og selvdestruktivt at gøre med piller. Rektalt indtag kræver en snert af selvironi og sikkerhed i din seksualitet, men kan sikkert være meget givende. Det fungerer ikke, som mdmax3 nævner det, ved at du stikker pillen op i røven. Den skal knuses, opløses i en lille mængde lunkent vand, og sprøjtes derop med en plastkanyle. Hvis du føler dig eventyrlysten, er det en mulighed for at få mere ud af din morfin og et større rush ved indtag, da biotilgængeligheden er væsentligt højere end ved oralt indtag. Justér dosen hvis du vælger denne administrationsrute.

Så, basically, oralt og rektalt indtag er dine bedste muligheder. Start lavt da du altid kan redosere men aldrig tage fra en allerede indtaget dose - redoseringer fungerer fint med morfin. Hav i dine overvejelser at morfin ikke er specielt rekreationelt i forhold til så mange andre opioider, og at effekten er ret subtil. Morfin er mest af alt bare et ekstremt effektivt smertestillende middel.

Medlem

Tak for jeres gode svar! Ja vil også selv mene 100mg er alt for meget, men tror jeg knuser dem og indtager dem oralt, de er bare så små at de er svære at dosere? Tror bare jeg starter med 50mg, jeg har leget med stoffer igennem 7 år så lidt "hærdet" er man vel, mærker ikke sovemedicin som truxal ovs selvom jeg aldrig tager det skal jeg op på 50mg x 8 for at kunne mærke effekten, det skyldes også at jeg har ødelagt mit central nerve system med ALT for meget amfetamin igennem 7år, dog kun i weekenderen men også fra fredag til sødang uden at sove, men det er jo vel noget andet når man snakker opiater?
Jeg er 189 høj og vejer 85kg

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg tror det vil være meget fint hvis du knuser en, og starter med at indtage halvdelen oralt. Vil ikke anbefale at sniffe det. Det smager af helvede til, og det virker ikke rigtigt imo.

Medlem

madeindenmark skrev:
Tak for jeres gode svar! Ja vil også selv mene 100mg er alt for meget, men tror jeg knuser dem og indtager dem oralt, de er bare så små at de er svære at dosere?

Jep, det er noget andet når man snakker opiater. Du har helt ret i at det kan være svært/upræcist at dosere en knust pille - derfor kan det egentlig også være en god ide at lave en opløsning ud af det og dosere volumetrisk. Så vidt jeg kan læse mig frem til er morfinsulfat opløseligt i vand ved 60mg per milliliter, så man kan godt lave en opløsning med vand.

Du kan altså tage en afmålt mængde vand (for eksempel 10 milliliter), knuse pillen og opløse pulveret deri, og derefter regne ud hvor meget vand du skal drikke for at få x mængde morfin - i dette tilfælde vil hver milliliter indeholde 10mg morfin. Det er væsentligt nemmere at dosere på den måde. Selv hvis du ikke har direkte adgang til at måle mængden af vand og stadig skal eyeballe dosen, kan det være en god ide at lave en opløsning, da der er en mindre chance for fuck-ups da mængderne du arbejde med er større. Der skal ikke meget til at få en knivspids pulver for meget, men der skal en del til at komme til at drikke 1-2 mundfulde vand for meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]