Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej alle sammen!

Så er tiden endelig kommet for mig også! Har ventet i mange år nu, på at jeg skulle blive klar og moden nok til det psykedeliske! Jeg er nu 25år, og føler mig klar. Er virkelig spændt på at prøve et bevidstheds udvidende stof. Men det er jo nærmest en jungle at finde rundt i, der er virkelig kommet mange nye stoffer siden "dengang" jeg begyndte at have interesse i stoffer. Derfor spørg jeg jer kloge oldnisser =)

Mit alkohol forbrug/misbrug er der stadig helt kontrol over, og har ikke drukket i mange måneder, blandt andet derfor føler jeg mig klar, plus jeg er et sted i mit liv hvor jeg føler mig rigtig godt tilpas med arbejde også.

Men nu til sagen, hvilket psykedelisk stof prøvede i første gang, og hvilke kan anbefales? Det skal være et meget mild førstegangs trip! Vil ikke ende med at være alt for langt væk, hvis de alligevel ikke er noget for mig. Jeg har muligvis en tripsitter på hånden, han har dog aldrig rørt den kategori af stoffer, kun hash, speed og coke. Men ellers regner jeg godt med at jeg kan alene, hvis det er mildt selvfølgelig.

Men nok om det - håber i gider hjælpe. Og god dag =)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg har kun prøvet svampe men det synes jeg var en rigtig god oplevelse og første gang jeg gjorde det var en forholdsvis lav dose og det var en rigtig god aften der ikke var spor intens netop på gund af den lave dose :) har ikke prøvet andet så har jo ikke noget at sammenligne med så ved ikke hvor brugbart det er :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem

Det er rigtig fedt at høre du er så velovervejet omkring din første psykedeliske oplevelse, og går til det med sådan et mindset. Det er nogle rigtig gode forudsætninger. Jeg tror dog det er en rigtig god ide at have en tripsitter lige meget hvad til det første møde med den psykedeliske verden, også selvom dosen er mild.

Jeg vil anbefale svampe eller 2c-b. Derudover vil jeg holde dosen meget lav til den første oplevelse. Grunden til at jeg anbefaler netop de to, er fordi de i lave doser er ret nemme at håndtere, samt at trippet ikke varer specielt lang tid - i modsætning til for eksempel LSD, der i hvert fald for mig selv kan være meget kaotisk, og kan have en meget lang varighed. Jeg synes heller ikke der er specielt meget mindfuck på svampe (så længe doserne er lave) eller 2c-b.

Mit første trip nogensinde var på ~17mg 2c-b. En forholdsvist lav dose. Det fungerede helt fint.

Det er en fin ide at læse nogle triprapporter omhandlende det stof du ender med at vælge, så du kan få en fornemmelse af hvad du går ind til.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har for nyligt prøvet svampe for første gang, og så har jeg tidligere prøvet LSA to gange. Af de to stoffer vil jeg klart anbefale svampe, da trippet er meget lettere at håndtere, samt en hel del sjovere.
Kan klart anbefale en lille pind, når virkningen af svampene er overstået. Man beholder lidt af mindsettet noget længere.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Ikke så meget at tilføje andet end jeg nok som nybegynder ville droppe at ryge før i hvert fald på comedown.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kunne være jeg skulle kigge lidt på 2-Cb så, det lyder som om man kan styre det og kontrollere (så godt som man nu kan!). ^ jeg er ikke vant til cannabis. Jeg har ikke røget i 4-5 år, og før det var det max 1 gang om måneden. LSA har jeg prøvet 4-5 gange, alle med stor succes!

Tror jeg vil undersøge en masse om 2-Cb og læse triprapporter! Kom endelig med flere inputs hvis i har andet jeg skal vide omkring rusen. Andre forslag til et psykedelisk stof er selvfølgelig også velkomne!

Go aften =)

Insane psychedelia user!

Jeg ville også vælge svampe, hvis jeg var dig.
De giver mere aha oplevelser en diverse syntetiske stoffer.
Jeg regner med at du er mere interesseret i en "spirituel" selvudvikling end vare at se farver (udfra de indlæg jeg har læst igennem tiderne)
Jeg tænker i størrelses ordnen 0,7-1 g vil være passende både for at få en fornemmelse af hvad svampene gør, men også for at få noget ud af det.
Som jeg husker det kan man virkelig "rykke" sig på svampe og forstå nogle sandheder.

Mvh

Edit og jeg tænker selvfølgelig på sn :)

Senest rettet af Fso 19 jul 2014 07:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Det er vel svært at snakke dose når man ikke ved hvilken svamp trådstarter vil indtage ikke for at kaste mudder bare for ikke at skabe forvirring :) Men ja at prøve svampe er en meget givende oplevelse og tiden efterfølgende vil man i nogle tilfælde få noget brugbart ud af de tanker man har gjort sig... Man kan jo selvfølgelig også bare have haft en sjov aften og det i sig selv er vel også godt nok :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem

Helt klart svampe. Du kan jo købe et gør det selv kit og dyrke dine egne. Det er der også en vis stil og kvalitet over! Og enig ed de andre, det lyder som om du har gjort dig en masse fornuftige tanker, så det ikke bare er hjernedød stofindtagelse! Held med det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Svampe eller en lille dosis LSD (80-100ug) ville jeg nok have startet med, hvis jeg kunne begynde forfra.

Jeg startede med 2c-b og havde virkelig en fed tid. Det giver en lille smagsprøve på det psykedeliske, dog er visuels ikke "den psykedeliske oplevelse" overordnet, derfor vil en lav dosis syre eller svampe være at foretrække, så man får hele det psykedeliske perspektiv med. 2c-b kan godt være lidt "overfladisk" imo.

Medlem

Nu foreslog jeg både 2c-b og svampe, men jeg vil egentlig også sige at svampene er det bedste valg, selvom jeg stadig mener at begge to kan være fine valg til første gang på psykedeliske stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Klart svampe. Synes det ville være utrolig synd at tage et overfladisk psykedelika som 2c-b den første gang. Kvaliteten af den psykedeliske oplevelse består af følelsen af mystik og magi når man træder ind i det psykedeliske headspace, imo.

Og her vinder svampe hver gang :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
LSD er skam heller ikke skuffende overhovedet! Var selv meget glad for svampe i starten, også fordi det virker så naturligt i kroppen.. Er med på at svampe er et godt sted at starte, men jeg er altså blevet mere glad for LSD med tiden. Og jeg synes det er lidt mere abstrakt og der er mere tid til at fordybe sig. Overvej hvad du føler for :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
en dosis lsd på omkring 100ug som tidligere nævnt, ville passe fint. 2c-b er imo alt for overfladisk, det er mere til de unge mennesker som bare vil se farver.
svamper virker på mig en smule kaotisk og klodset, ikke at jeg ikke kan lide svampe, jeg elsker svampe, men som ny ville jeg selv have foretrukket lsd hvis jeg kunne gøre om

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hypnos skrev:
Klart svampe. Synes det ville være utrolig synd at tage et overfladisk psykedelika som 2c-b den første gang. Kvaliteten af den psykedeliske oplevelse består af følelsen af mystik og magi når man træder ind i det psykedeliske headspace, imo.

Og her vinder svampe hver gang :)

Det her er jeg ret enig i. Gå efter svampene hvis du mener det med det psykedeliske, de er det helt rigtige.

Medlem
Brugeravatar

4-HO-MET eller AL-LAD

Begge 2 er forholdsvis venlige på sindet i normale doser, splitter dig ikke ad mentalt.
Men du får tilgængeæld fuld valuta på den visuelle front. AL-LAD er ovenikøbet ret euforisk.
Så varer rusen på de 2 stoffer ikke meget længe, ligesom med f.eks. LSD.

Jeg tror det ville være klogt af dig lige at snuse lidt til den verden først inden du kaster dig ud i et hårdt trip.

Svampe var det første psykedeliske jeg prøvede, og de er stadig min favorit også til nybegyndere vil jeg mene:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Svampe var også mit første psykedeliske, og jeg kan varmt anbefale det. Desværre er de lidt onde ved min mave, og det har jeg bemærket godt kan have en negativ effekt på mit trip. Jeg har også badtrippet et par gange på svampe, og der har jeg været umådeligt glad for, at jeg ikke havde taget f.eks. LSD, eftersom det varer dobbelt så lang tid. 3 timers nedtur er til at holde ud, men 8 timer... der sætter jeg sgu grænsen.

Det skal lige siges, mine badtrips har været selvforskyldte. Begge gange fordi jeg har skidt hul i setting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Krimse skrev:
Svampe var også mit første psykedeliske, og jeg kan varmt anbefale det. Desværre er de lidt onde ved min mave, og det har jeg bemærket godt kan have en negativ effekt på mit trip. Jeg har også badtrippet et par gange på svampe, og der har jeg været umådeligt glad for, at jeg ikke havde taget f.eks. LSD, eftersom det varer dobbelt så lang tid. 3 timers nedtur er til at holde ud, men 8 timer... der sætter jeg sgu grænsen.

Det skal lige siges, mine badtrips har været selvforskyldte. Begge gange fordi jeg har skidt hul i setting.

Man lærer jo noget nyt hver gang. Har selv badtrippet en del gange hvilket jeg er glad for, det er en del af processen imo :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Mr. Gone skrev:
Jamen jeg kommer lige med et input:
2-CB er (for mig) mest bare visuals i form af farver, mønstrer og symboler. Jo højere dosis jo mere intense farver og egentlig flere farver. Får ikke et særligt mentalt trip af 2-CB.
Ved ikke om det bare er mig.

Jeg er helt med på, hvad du siger. Doser omkring 25-30mg er for mig bare en masse visuals med et meget let headspace. Men vil dog sige, at 60mg 2c-b oralt er det stærkeste psykedeliske trip, jeg hidtil har haft. Det var KOMPLET egodød, en af de mest intense ting, jeg nogensinde har oplevet. Jeg burde virkelig skrive en triprapport om det. 2c-b i den dose vendte virkelig vrangen ud på mit hoved, og var meget 'vildere' mentalt og mere kaotisk end nogle af mine tidligere LSD-trips (pånær et candyflip badtrip).

Jeg ville også bare lige tilslutte mig koret og sige, at en lav dosis svampe er den bedste indgang til den psykedeliske oplevelse. Psykedelika handler for mig allermest om headspacet, som I andre siger følelsen af 'magi' og 'mystik'. 2c-b giver bare ikke det samme. Efter at have prøvet svampe et par gange her i sommer, vil jeg klart anbefale det som udgangspunkt fremfor LSD. Varigheden er det halve, og det er IMO lettere at dosere (da du jo reelt ikke ved, hvor meget syre, der er på dine mærker).

Happy tripping. :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]