Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, jeg er helt ny herinde, og vil gerne spørge nogle af jer godtfolk til råds.. jeg er blevet fuldstændig helt og holdent dybt afhængig af morfin, og det gælder også psyken!! Men jeg har prøvet utallige nedture når jeg havde ædt mine piller hurtigt, jeg er smerte patient og skal have dem for at have en nogenlunde tilværelse. . Men det er ved at være for meget nu, for det går ud over alt i mit liv, det er næsten det eneste jeg tænker på.. kærestelivet har været ved at ryge flere gange pga. Det! Og mine børn kommer ibaggrunden, og jeg gider ik resten af min familie, for at i ved hvordan det har været i en periode prøver jeg at skitsere det sådan her: jeg får 10 mg oxynorm, og dem kunne jeg på et tidspunkt æde over 50 af på en dag!! :shock: men så nu her for 10 dage siden har jeg prøvet at smide dem, og var igennem en meget grim nedtur!! Jeg er stadig ikke på toppen, hvor lang tid skal jeg regne med det bliver ved!? Og jeg kan æde konstant, når jeg ikke kan sove tænker jeg på mad, og står op for at lave noget, er der noget galt her???? Har min krop eller hjerne taget meget skade, eller er det meget normalt! ? Og hvordan fanden i helvede holder jeg mig clean nu??? Håber der er nogen derude der har prøvet det samme og kan give mig nogle råd.... please.. det er fucking svært nu..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er ikke helt med, har du valgt at stoppe helt(som i kold tyrker), eller kun du med oxy også blive på din morfin?
Hvis du er smertepatient og har brug for medicinen, ville jeg helt klart tage lægen med ind over, og forklare ham/hende din situration og det så har gjort at du er kommet til at misbruge din medicin.

Ang. dine abstinenser, så kommer det an på, hvor mange år du har misbrugt opioider/opiater, hvilke doser du i snit har taget pr. dag over det sidste stykke tid etc.
Jeg vil umiddelbart tro, at du er ovre de fysiske abstinenser inden for de første 14 dage+/-, og så kan de psykiske godt vare lidt længere, normalt i 14-30 dage+/-. Og hvis man har været misbruger i længere tid(+1 år) vil du normalt kunne opleve stoftrang i 2-6 måneder og ved meget lange misbrug kan stoftrangen vare i op til et år, men igen spiller dosis og misbrugs længde en stor rolle.

Efter som du nu ikke tager nogen form for smertestillende mere(?), hvilket jeg formoder at du har brug for, eftersom at du er smertepatient. Så kan du muligvis snakke med din læge om at komme i Suboxone behandling for dit morfin/oxy misbrug, da det gør at du ikke kan misbruge nogle former for opioder/opiater da Buprenorphin binder stærkere til og så tager det også dine smerter samt abstinenser.

http://da.wikipedia.org/wiki/Buprenorphin
http://www.drugs-forum.com/forum/showwiki.php?title=Buprenorphine

Måske også denne kan være interessant for nogle: Hvordan buprenorphin indvirker på anvendelsen af andre opioider, rene agonister

Held og lykke :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]