Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu har jeg været meget facineret af at læse om psychedelics i et stykke tid. og siden det begyndte at interessere mig, blev jeg hurtigt klar over, at det var noget jeg var nød til at prøve.
Efter at have læst om de forskellige former, er jeg mest klar på at prøve Psilocybin Svampe (Spids Nøgenhat) eller LSD. Da der med de to skulle være god chance for, at få et godt, positivt første trip.
Jeg er først og fremmest bare spændt på hvordan det føles. Det er noget jeg ikke vil gå glip af.
Jeg håber på, at komme til at se tingene fra et nyt perspektiv, og måske endda nå en dybere forståelse af mig selv og verden, hvis jeg er heldig.
Men jeg er klar over, at hvad enten det er LSD eller Psilocybin, så skal det ses som et værktøj. Og jeg får ikke bare serveret en masse ny viden, jeg skal selv analysere og tænke over hvad det betyder, det jeg har oplevet.

Der er jo nogen der mener, at man absolut bør have en erfaren person med, til at guide en igennem trippet. Og så andre der mener, at man helt trygt kan det det alene første gang.
Jeg kender bare ikke nogen jeg kan spørge. Så derfor ser det ud til, at jeg måske er nød til at gøre det alene.
Men jeg har da også overvejet at spørge herinde, om der skulle være en som havde lyst, men det ved jeg ikke om man må?

Er det forsvarligt at gøre det på egen hånd? Hvad mener i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg er personligt mest til solo-trips, men efter jeg har haft et par badtrips, er jeg begyndt at have noget beroligende med, når jeg tripper. just in case. Dog har mine badtrips været de bedste og mest lærerige, selvom de kan være noget af de mest modbydelige, i de timer man tripper, og det kunne egentlig have været rart at have en at snakke med og sige, at jeg er god nok i de enkeltstående tilfælde. Problemet med at være sammen med andre under trips, for mit vedkommende, er at man skal tage hensyn til de mennesker. Jeg kan sagtens bryde ud i et langt grineflip uden nogen umiddelbar grund, og jeg kan pludselig begynde at græde lige efter. Derfor synes jeg ikke, at det er nogen god idé at trippe med en tilfældig person første gang, og egentlig heller ikke en person, man kun kender en smule. Det bør være en tæt ven, der også har psykedeliske stoffer på samvittigheden.

Ja, det kan sagtens lade sig gøre, at gøre det alene, men det kan ikke anbefales. Du ved aldrig, hvordan du reagere på psychedelia. Måske bliver du super-euforisk, men du kan også gå i den HELT modsatte grøft og pillet din identitet fuldstændig fra hinanden. Mit råd er enten at gøre det med en erfaren kammerat, og hvis det ikke er muligt, så hav benzodiazepiner eller antipsykotisk med, når du tripper. Tag kun beroligende hvis den er fuldstændig gal.

Junior medlem

Krimse skrev:
Jeg er personligt mest til solo-trips, men efter jeg har haft et par badtrips, er jeg begyndt at have noget beroligende med, når jeg tripper. just in case. Dog har mine badtrips været de bedste og mest lærerige, selvom de kan være noget af de mest modbydelige, i de timer man tripper, og det kunne egentlig have været rart at have en at snakke med og sige, at jeg er god nok i de enkeltstående tilfælde. Problemet med at være sammen med andre under trips, for mit vedkommende, er at man skal tage hensyn til de mennesker. Jeg kan sagtens bryde ud i et langt grineflip uden nogen umiddelbar grund, og jeg kan pludselig begynde at græde lige efter. Derfor synes jeg ikke, at det er nogen god idé at trippe med en tilfældig person første gang, og egentlig heller ikke en person, man kun kender en smule. Det bør være en tæt ven, der også har psykedeliske stoffer på samvittigheden.

Ja, det kan sagtens lade sig gøre, at gøre det alene, men det kan ikke anbefales. Du ved aldrig, hvordan du reagere på psychedelia. Måske bliver du super-euforisk, men du kan også gå i den HELT modsatte grøft og pillet din identitet fuldstændig fra hinanden. Mit råd er enten at gøre det med en erfaren kammerat, og hvis det ikke er muligt, så hav benzodiazepiner eller antipsykotisk med, når du tripper. Tag kun beroligende hvis den er fuldstændig gal.

Tak for rådene :) jeg har sendt en privatbesked til dig.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
..man bør have en erfaren person med, ellers kan man ende på skadestuen eller det der er værre. Hvis du alligevel vil snuse til det alene, så hold dosis lav og læs om set og settings inden.

viewtopic.php?f=5&t=9540

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes bestemt ikke at det er forsvarligt at gøre det alene når det er første gang.
Men hvis du alligevel bestemmer dig for at gøre det så hold doserne lave. Virkningen er meget mere mærkbar når man kun er sig selv, da man ligger mere mærke til sig selv på et plan.

Hvis du har prøvet at suge en god skunk pind for dig selv er en lav dosis svampe lige en god tand vildere.
Men altså, hvis du ingen erfaringer har med hverken mdma, cannabis eller lignende vil jeg bestemt fraråde at du gør det alene.

Risikoen for at det går galt med en lav dosis (eksempelvis 1-2g cubensis) er meget meget lav. Hvordan skulle man dog kunne fucke det op tænker jeg, så har man det i forvejen ikke særlig godt. Men man ved jo aldrig helt hvordan man reagere når come-up indtræffer og man skal til vænne sig til en nyt stof i kroppen, som kan åbne op for ting man ikke havde drømt om, eller for ting man havde fortrængt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]