Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 07:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Kære alle.

Jeg er ny her på sitet og har et atypisk spørgsmål.

Forhistorie.

Jeg er pt. under udredning hos en neurolog grundet nogle ret voldsomme muskelsitren ( fasciculationer ) som har stået på igennem længere tid. Jeg er igang med hele turen som indebærer MR, spinalvæske undersøgelse mv. Hele situationen har påvirket mig meget psykisk, da jeg er meget nervøs for en diagnose som f.eks. ALS. Da min muskelsitren er konstant og ikke giver mig nogle pauser mentalt kontaktede jeg for 3 dage siden min læge for, at få noget muskelafslappende. Han udskrev i den forbindelse det muskelafslappende middel klorzoxazon. Dette totalt uden effekt!

Her til aften kom jeg så igennem til vagtlægen, som var meget lydhør over for de ting jeg gennemgår både fysisk og mentalt. Han udskrev i den forbindelse 25 stk. oxabenz 15 mg. 1 pille 3 gange dagligt.

Det er vigtigt for mig at fastslå, at jeg ikke leder efter en rekreativ virkning, men bare en virkning der kan tage toppen af min angst og uro.

Jeg startede med, at tage 1,5 pille kl. 2100 her til aften. Kl. 2300 var der INGEN effekt. Så blev jeg måske lidt stædig og dum, og tog kl. 2300 1,5 pille mere. Dvs. en dagsdosis på 2 timer.

Nu her kl. 0147 har jeg stadig ingen effekt. Dvs. jeg er stadig bekymret og jeg føler bestemt ikke, at "toppen" er taget af!! Det skal lige siges, at jeg indtil i dag, aldrig har været i kontakt med benzoer.

Mit sprøgsmål er som følger. Kan jeg forvente, at opnå en effekt hvis jeg tager en pille mere? Er selvfølgelig ikke interesseret i at overdosere.

Jeg håber meget at i kan hjælpe og at nogle af jer evt. har erfaringer med ovenstående præparat.

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ret normalt at nogle personer ikke mærker virkningen den/de første gange, da man ikke helt ved hvad man skal forvente af rusen. Jeg tror at du vil få bedre virkning idag når du skal prøve. Når det så er sagt, så er oxazepam en af de svagere benzoer, men 45 mg burde nu stadig være mærkbart imo.

Junior medlem
Brugeravatar

- Og så husk lige, med benzo kommer gerne en fortræffelig virkning hvis dosis er okay. Men kroppen tilvendes . Efter en tid skal der mere til og så har vi den samme gamle historie igen. Derfor, her og nu og nogle uger til måneder max og så STOP. Ellers bliver det bare endnu en skrue uden ende oveni alt det andet. Personligt tror jeg jeg ville kaste mig over en halv joint når symptomerne melder sig og se om det ikke er bedre. Søg gerne en second opinion rundt om.

:joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

- Og så husk lige, med benzo kommer gerne en fortræffelig virkning hvis dosis er okay. Men kroppen tilvendes . Efter en tid skal der mere til og så har vi den samme gamle historie igen. Derfor, her og nu og nogle uger til måneder max og så STOP. Ellers bliver det bare endnu en skrue uden ende oveni alt det andet. Personligt tror jeg jeg ville kaste mig over en halv joint når symptomerne melder sig og se om det ikke er bedre. Søg gerne en second opinion rundt om.

:joint:

Nej, nej, nej og nej. Han skal da ikke ryge en joint når det kan forværre hans angst endnu mere.. En stærkere benzo ville være at foretrække, 0,5mg-1mg alprazolam, lorazepam eller 5mg diazepam.
Men som han også siger, er det noget af det mest vanedannende, så nu ved du det hvert fald. Men i dit tilfælde, ville jeg spørge efter de benzo'er som jeg har nævnt. De _burde_ lindre toppen.

Skriv endelig en PM, hvis du mangler mere hjælp..

Mvh og god vind :)

Edit; Men som Psyduck også siger, så burde 45mg oxazepam kunne mærkes. Men forklar dit problem overfor lægen, så vil han helt sikkert forstå dig.

Senest rettet af incase 10 apr 2014 12:26, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Hej igen.

Tak fordi i tog jer tid til, at besvare mit indlæg og ikke mindst jeres råd.

Jeg er godt klar over, at benzoer er ekstremt vanedannende. Havde for år tilbage en periode på en uge hvor jeg fik udskrevet oxynorm ifm en operation. Allerede efter en uge var jeg blevet lidt for glad for den virkning som de gav. Ved godt at det ikke har noget med benzoer at gøre...... Men da lægen spurgte om jeg skulle have flere, havde jeg alligevel selverkendelse nok til, at sige nej tak. Jeg håber, at det samme er tilfældet med Oxabenz.

Angående virkning, så sov jeg rigtig godt i nat, men da jeg vågnede her til morgen var det med den samme gamle kendte følelse af uro og angst. Det skal lige siges, at jeg har gået med mine fysiske symptomer i snart tre måneder og de er kun blevet værre. Så det er ikke fordi min psyke generelt er dårlig, men det har ligesom bygget sig op over tid.

Nå men under alle omstændigheder, så har jeg taget to piller her kl. 11, så nu afventer jeg effekten.

Endnu engang tak for jeres svar, jeg vil helt sikkert benytte mig af den, hvis det heller ikke virker i dag. Altså lige med undtagelse af jointen :)

Medlem

Diazepam er meget bedre og er i kroppen lang tid. det er også muskelafslappende og en rigtig angst dræber :)

Junior medlem

Meget vel, men jeg kan ikke forestille mig at man kan finde en læge på dansk grund der vil udskrive diazepam. Måske tager jeg fejl?

Insane psychedelia user!

Selvfølgelig kan man det. Hvis du reelt har brug for Diazepam, så skal lægen, hvis han ellers er sig fag værdig, nok udskrive recepten. Men det kræver at du kan argumentere for hvorfor du skal have Diazepam over Oxazepam.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]