Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Jeg er ret pjattet med ketamin og bruger det virkelig rekreativt i ordets bogstaveligste forstand.

K-holet er jeg ikke så stor fan af. Jeg har prøvet det 3 gange og især den ene gang blev jeg lidt fanget af nogle underlige tanker som jeg ikke helt kunne kontrollere og fik en frygt af at være havnet for evigt ude i dette absurde univers.

Men stoffet er langt mere mig hvis man tager en dosis der er mindre end det der giver k-hullet. Gerne bare en yderst moderat dosis. Herefter sætter jeg noget særligt klassisk musik på som er meget afdæmpet og med næsten sekunder mellem hvert klaveranslag. Det giver en helt ubeskrivelig ro i sindet, en fantastisk mulighed for at samle sig. Er dosis lidt for højt er tankerne man får meget eksistentielle og også lidt underlige, men lidt mindre end det og man opnår en dejlig ro hvor man kan samle sig og endda finde nogle løsninger på dagligdagens små udfordringer. Jeg føler også det gør underværker for den depression jeg har lidt af i over 10 år.

Jeg sørger for at holde det til weekenden og bruger det ved en eftermiddagslur. Det var nok højst 2 timer fra start til slut.

Er der andre der kender til lignende ketaminforbrugsmønstre som mit eller bruger dem der bruger stoffet til at jagte K-hullet? Personligt synes jeg som sagt der er meget mere at hente i en lille behagelig dosis.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg har det personligt ligesom dig!
har ikke været helt i hullet endnu, men umiddelbart kan jeg bedste lide masser af små bumps frem for en stor

Medlem

Cool :D

Jeg bruger et ca 6 minutter langt nummer som kører i loop :wink:

Bach - Piano two part inventions No. 2

Jeg ser det lidt som en psykologbehandling, sådan en seance

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvor meget er din yndlingsdosis på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg har aldrig været i det ægte hul, hvad jeg ved selv ved af - dog har jeg været - hvad jeg selv vil kalde - ret dybt på discociativer.
- Og jeg kan nikke genkendede til hvad du siger - små streger keta er en rigtig lækker rus.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det, udover at jeg føler mig så helveds sofistikeret.
Sidder bare lige her, ryger en smøg. alt føles sort/hvidt, og jeg er stille og rolig møg hamrende blæst.

Haha, Keta <3

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har det ret meget modsat, jeg stiler stortset kun efter k-hole.

Omend en lille dosis er hyggeligt og man kan være tilstede på sådan en, så er der mere at hente i et k-hole imo.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg går helt klart mest efter hullet, men i sociale sammenhæng er små bumps dog at foretrække, sådan nogle "mellemdoser" eller hvad fanden man nu kan kalde dem er bare forvirrende efter min mening.
Efter min mening er der ikke meget der er bedre end et par gode headphones, totalt mørke for øjnene og en solid dose ketamin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes k-hole er lidt scary.
Kan gå i noget tid bagefter og være i tvivl om hvem jeg er, om det var en drøm eller om det var et k-hole jeg tog?

Som om det river ens selv, ens identitet, midlertidigt væk, og man ligesom, for en kort stund, stadig har glemt hvem man er, efter man kommer op fra hullet igen.

Bizart, meningsløst, koldt og dystert er hvad jeg ville beskrive det som. Dog stadig ret fascinerende, bare på en meningsløs måde..
Det er mange år siden jeg har gjort det efterhånden, men når jeg tænker tilbage på oplevelserne så syntes jeg ikke der var meget at hente..

Jeg ville nærmest sætte det som modpolen til psykedelika. Som nærmere er varmt, kærligt, selvudviklende og oplysende. :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad synes i om MXE's M-hole? Personligt finder jeg det mere imødekommende, varmt og euforisk. K-hole har en "kold" fornemmelse af anæstesi. Varigheden er dog mere lækker på k-hole da 4 timers holling godt kan virke en anelse for længe.
Men selve rusoplevelsen i hullet synes jeg faktisk er federe på MXE da den ikke har denne kolde følelse af bedøvelse.

Hvad synes i?

MXE er dog lagt på hylden i et meget langt stykke tid. Jeg har brugt det for ofte og min tolerans er fuldstændig vanvittig hvilke resulterede i doserne ganske enkelt spinnede ud af kontrol til sidst.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror jeg bliver for forvirret på MXE, til at vide om jeg holer eller ej.
Har dog holet på keta og MXE samtidig, vist nok oveni noget psykedelisk. Det var fucking latterligt. På den gode måde.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Mine dosis er svære at beskrive da jeg ikke måler, men kroppen har vænnet sig en del til det, er der vel tale om et kvart gram eller lignende. Noget der i starten som jomfru var nok til at sende mig i K-hullet, men slet ikke mere.

Og igen, jeg vil ikke derhen. Man kan få en fantastisk rejse, jeg var overstadig den første gang og følte jeg vidste meget mere om livet, døden og altings sammenhæng og det mærkeligste var hvor fjernt det almindelige jordiske liv var. Jeg var virkelig væk fra kroppen.
Men en uge efter i K-hullet fik jeg en underlig oplevelse, hvor jeg ligesom havde sådan en ting der kan sammenlignes med - jeg ser i et spejl, som viser et spejl, som viser et spejl, etc, sådan et uendeligt loop, som jeg fik det dårligt af og frygtede at sidde fast i.
For et par måneder tog jeg fejl af noget amfetamin og ketamin(mit eget) til en fest og det var megabelastende for ketamin i det størrelsesforhold fungerer kun når man ligger ned, så jeg var lige på toilet et par timer før jeg blev nogenlunde igen. Pænt dumt :)

Men i den sidste måned har jeg så nydt ketaminen i doser hvor jeg vurderer er ca halvdelen af en k-huls dosis og så noget helt særligt musik uden stemmer. Får jeg sat noget popmusik på ved en fejl er det megabelastende :) men det rette musik og man får en ufattelig ro i sindet. Jeg har det virkelig bagefter som havde jeg været til mit livs psykologi-time.

Udfordringen er ikke at falde i for tit, men det gælder jo alle stoffer. Hvis man har fri en uge som jeg har nu er fristelsen stor. Når man arbejder 40 timer om ugen og har en lille baby så er der slet ikke tid i hverdagene, så det giver sig selv. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg bruger det mest i små doser når jeg er fuld - når jeg tager ketamin og alkohol samtidig drikker jeg naturligvis mindre end jeg ellers ville have gjort. jeg synes det giver en "edge" hvor man er mere tilstede og samtidigt kan nyde musik, snak og festen mere.

Jeg bruger ikke ketamin når jeg er alene. det gir mig gøjser. ved ikke om jeg har været i "hullet" men har været så blæst at jeg ikke kunne løfte så meget som en finger, det var ikke særligt fedt tbh. er klart mest til små streger i supplement til andet, i sociale sammenhænge.

Medlem

Du er ikke i tvivl om du har været i hullet når det er.
Vi plejer at kalde det skilt ad om samlet igen.
Fordi de fleste jeg tripper med oplever at deres krop ego bliver spilittet til atomer rejser ud i ukendte galakser for at til sidst blive samlet igen når man er begynder at kunne sanse sig selv og verden igen.
Jeg kan kun anbefale k holes en time efter lsd's peak det er uden tvivl det mest psykedeliske og behagelige jeg har prøvet(udover dmt i højdoser men det er en helt anden boldgade)

Medlem

Havde et absurd trip nu her. Havde åbenbart taget lidt mere end jeg troede så i stedet for de fantastiske tanker, kom jeg til et underligt paradoks og problemet er at man har slet slet slet ikke ord for de ting der sker under ketaminpåvirkningen. Men jeg var sikker på at jeg var ved at bringe alting, hele universetet, alt til ophør hvis jeg fortsatte ud af et spor.
Det er så irriterende at man slet ikke kan beskrive hvad der sker under en stor dosis ketamin. Det er så vanvittigt at man aldrig nogensinde bagefter kan beskrive det. Men i Guder hvor er det specielt. Det må være det mest forrykte drug der findes, jeg kender ikke andet, der får mig så helt ekstremt langt væk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var godt beskrevet det der sreddy!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det må være det mest forrykte drug der findes, jeg kender ikke andet, der får mig så helt ekstremt langt væk.

DMT baby.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lidt en anden boldgade West.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig. Men det får da en mindst ligeså langt "væk". Hvis ikke længere væk.

Begge oplevelser skaber en komplet dissociation fra den eksterne verden/virkelighed.

Men tror de fleste har langt sværere ved at integrere en full blown DMT oplevelse, contra et ketamin k-hole. :P

Medlem

Geografisk sted: København

Selvfølgelig. Men det får da en mindst ligeså langt "væk". Hvis ikke længere væk.

Begge oplevelser skaber en komplet dissociation fra den eksterne verden/virkelighed.

Men tror de fleste har langt sværere ved at integrere en full blown DMT oplevelse, contra et ketamin k-hole. :P

Så har du ikke været i et ordenlig K-hole endnu, når du rammer et og med det rigtig ketamin kan alt andet pakke sammen, når k-hole river mig op eller ned handler det om at give slip og det har jeg altid været god til.

Jeg er enig med dig at når DMT topper er det fucking for vildt, kunne ikke kende min lejlighed, viste ikke hvad jeg hed og troet jeg var til koncert på første række med The Prodigy på min 37" fladskærm. :rocking:
Det for meget mind fuck til min stil men klart en sindsyg oplevelse som jeg tag med mig i graven.

Et lille kendetegn med rigtig ketamin er at ALT smager vandet.

Medlem

Jeg har ikke nogen personlige erfaringer med ketamin, men ved er der er blevet forsket i det i forhold til depression (som trådstarter beskriver):
http://www.medicalnewstoday.com/articles/251220.php

Citat:
Small amounts of the drug ketamine can immediately relieve the symptoms of chronic depression, as well as those of treatment-resistant patients within a few hours, say Yale scientists.

After a decades' worth of research, experts from Yale School of Medicine suggest in the journal Science that the pediatric anesthetic repairs synaptic connections between brain cells that have been impaired by depression and stress.

This finding coincides with previous research from 2010 which showed that ketamine can rapidly relieve depression for people with treatment-resistant bipolar disorder.

The antidepressants in the pharmacies today take months to improve any symptoms of depression, while one out of every three patients receives no benefits at all.

Ketamine, on the other hand, operates on an entirely different kind of neurotransmitter system.

A completely new way of treating depression and stress could come from understanding how this drug works in the brain. Tens of millions of chronically depressed individuals would be able to alleviate their symptoms faster than ever before.

"The rapid therapeutic response of ketamine in treatment-resistant patients is the biggest breakthrough in depression research in a half century," revealed Ronald Duman, the Elizabeth Mears and House Jameson Professor of Psychiatry and Professor of Neurobiology.

Scientists need to be conscious of every aspect of the drug, especially in terms of its limitations. For example, although symptoms are alleviated in a few short hours after the drug is taken, they return after 7 to 10 days.

Ketamine, if taken in large amounts, can result in short-term symptoms of psychosis, and is sometimes taken without medical reason as the recreational drug "Special K".

Duman and colleagues demonstrated that ketamine activates the release of the neurotransmitter glutamate, which stimulates the growth of synapses.

One dose of the drug can quickly fix the damage that has been done on these synaptic connections, researchers at Yale revealed.

The link between ketamine and its alleviating effects on depressive symptoms was first discovered by John Krystal, department chair of psychiatry at Yale, and Dennis Charney, dean of Mt. Sinai School of Medicine, who assisted in clinical trials of the drug while at the National Institute of Mental Health.

Although some drugs have been created that provide the same effects as ketamine, symptoms do not improve as fast. Further experiments are being conducted in order to duplicate not only the effects, but also the rapid response seen in ketamine.

Written by Sarah Glynn

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]