Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 05:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej alle,

Jeg har nu haft nogle temmelig ubehagelige episoder med promethazin, som jeg tænkte jeg ville nævne i tilfælde andre bruger stoffet som sovemiddel fra tid til anden.

Sagen er den at jeg normalt tager 75 mg uden at mærke noget til det andet end at jeg bliver lidt sløv.

Ved tilfælde har jeg dog taget stoffet i hhv. 75 og 125 mg doser få dage efter MDMA og oplevet delirium ved opvågning om natten. Det har virkelig været to ubehagelige og skræmmende episoder.

Jeg har prøvet at undersøge tingende lidt, og der skal normalt noget højere doser af promethazin for at fremkalde lignende reaktioner, ellers skal stoffet kombineres med andre.

Som jeg forstår det, skyldes delirium promethazins antikolinerge effekt, og den større risiko for delirium følgende et MDMA-trip må kunne forklares med, at MDMA frigiver acetylcholin, hvilket sikkert fører til lavere niveauer af transmitterstoffet i hjernen i dagene efter et trip.

Det kan selvfølgelig være der ikke er nogen sammenhæng, men det er måske alligevel en god idé at være forsigtig med denne kombination eller andre antihistaminer (især de sløvende).

I må meget gerne komme med input til, om jeg har fat i den rigtige ende eller om I har oplevet noget lignende. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var nu for at advare om "interaktionen" i tilfælde andre gjorde det samme at jeg oprettede tråden. En almindelig dosis ville muligvis også opføre sig anderledes. :-)

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Hej Alice. Kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan du oplever det her delerium?
Jeg har selv oplevet, ved højere doser (100-150 mg), at få nogle klamme, klamme, og ekstrem virkeligheds tro drømme/mareridt. Og et par få gange har jeg også oplevet at vågne efter en af de her drømme/mareridt, og været fuldstændig ude af den, men har følt mig fuldstændig lammet, sådan at jeg ikke har kunne røre mig, eller sige noget. Kan huske at jeg har prøvet at skrige fordi oplevelsen har været så skræmmende og ubehagelig, men intet lyd har jeg kunne få ud. Og det er som om at jeg bare pludselig vågner nogle timer igen efter dette. Meget underlig og ubehagelig oplevelse.
Jeg indtager nu om dage MAX 50 mg prometazin grundet frygten for at opleve det igen.
Har dog aldrig indtaget det efter Mdma, men derimod i forbindelse med, og efter brugen af diverse morfika, ghb, ketamin og benzodiazepiner. Kan ikke huske hvilke stoffer der har været indblandet når jeg har haft de her oplevelser, ud over min seneste oplevelse, som var med oxycodon.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]