Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Hey
Jeg lider af angst og sidder pt. med et angst anfald hen over hovedet.
Jeg har fået udskrevet alprazolam af min psykiater, som jeg kan tage når jeg får et angsanfald (som nu).
Problemet er, at jeg har drukket alkohol i løbet af aftenen, og da jeg er meget forsigtig af person, vil jeg gerne lige sikre mig, om det er forsvarligt at nappe en alprazolam nu? Uden jeg blackouter eller hvad der nu ellers sker af skøre sager med alkohol og benzoer.
Mængden af alkohol jeg har drukket er: en drink med vodka og to special øl. Normalt ikke en mængde man mærker så meget, men da jeg skippede aftensmaden, og først fik noget at spise efter indtagelsen af alkohol, blev jeg overraskende fuld.
Som sagt er spørgsmålet om det er forsvarligt at tage en 0.5mg alprazolam nu.
Jeg har søgt lidt rundt omkring, men udover det var meget uoverskueligt i min nuværende situation, fandt jeg flest sider omkring om folk kan tage i byen forsvarligt, mens de er i terapi med benzoer.

Mvh.

Insane psychedelia user!

I din situation vil jeg ikke være bekymret - hold det til den ene pille og lad vær med at drikke mere.

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Hej Leah

Lider selv af angst, men nu ved jeg ikke hvilken form for angst, samt hvor slem en grad din angst er, men har du overvejet at prøve at blive i det "helvede" du gennemgår? Jeg har selv lidt af meget meget slem socialfobi, som jeg har overvundet uden piller, men kun vha. en psykoterapeut og at udsætte mig for det "helvede" jeg har været bange for. Du skal altså udsætte dig for det, men ikke flygte fra det men blive siddende i det selvom at det er ekstremt hårdt, og så lover jeg dig at det vil gå dig bedre meget hurtigt!

Skriv endelig en PB eller noget hvis du føler for det.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nu meget bedre, tak for hjælpen drenge. :)

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Hej Leah

Lider selv af angst, men nu ved jeg ikke hvilken form for angst, samt hvor slem en grad din angst er, men har du overvejet at prøve at blive i det "helvede" du gennemgår? Jeg har selv lidt af meget meget slem socialfobi, som jeg har overvundet uden piller, men kun vha. en psykoterapeut og at udsætte mig for det "helvede" jeg har været bange for. Du skal altså udsætte dig for det, men ikke flygte fra det men blive siddende i det selvom at det er ekstremt hårdt, og så lover jeg dig at det vil gå dig bedre meget hurtigt!

Skriv endelig en PB eller noget hvis du føler for det.

Nu har du skrevet om oxycodone i en anden tråd. Hvis du lider af angst, så er det en rigtig dårlig ide at tage oxycodone. De hjælper nemlig på angst, grunden til du netop ikke skal tage det, er at du så vil blive rigtig afhængig af dem og ender med stor sandsynlighed i større misbrug. Blot en ting du bør overveje kraftigt.

Det er blot venlig info.

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Lea. Godt du har det godt igen. :D

Junior medlem

Hey Leah,
Du har vist fået styr på det lyder det til. Vil bare lige sige, at jeg i hvert fald sagtens kan spise benzoer og drikke. Jeg bliver lidt mere sløv, end hvis jeg kun har drukket. Men der sker ikke noget ubehageligt. Så hvis du drikker igen og får angst, vil jeg mene, at du roligt kan spise et par benzoer og ikke få mere angst over, at du har gjort det, men vide, at det er ok og at du sikkert bliver lidt sløv.
Bjørk

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
0.5 mg alprazolam oven på en små 3 genstande, er vidst forholdsvis forsvarligt. MEN det kan stadig være ekstremt farligt at tage benzo'er når man er påvirket af alkohol.
Har en gang kørt en ven på skadestuen, hvor han var fuldstændig bevidstløs og ikke til at få liv i. Han havde drukket en halv flaske vodka i løbet af aftenen, og var blevet tilbudt en rivotril, som han havde spist. 30 min senere finder jeg ham mere eller mindre livløs på et fælles græs areal. Havde han kastet op, var han med stor sandsynlighed blevet kvalt i det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg vil stadig stærkt fraråde at blande alkohol og benzoer også selv om man syntes man har styr på doser og HR.
Hukommelsen kan blive noget rigtig blæ i den kombi, man kan faktisk komme til at glemme hvor meget man lige har drukket, eller værre endnu skide på det da man desværre let for den der (JEG ER KONGEN!!!) på benzoer / man tænker ikke særligt meget over fare og andet hvilket jo netop er meningen med nogen typer benzoer.. kender en der ofte åd nogle nitrazepam for at gå ned og stjæle i supermarkedet :D det gav ham ligesom "nosserne" til det, eller også tænkte han ikke over konsekvenserne ved det når han var påvirket af dem.

Insane psychedelia user!

Hey Leah,
Du har vist fået styr på det lyder det til. Vil bare lige sige, at jeg i hvert fald sagtens kan spise benzoer og drikke. Jeg bliver lidt mere sløv, end hvis jeg kun har drukket. Men der sker ikke noget ubehageligt. Så hvis du drikker igen og får angst, vil jeg mene, at du roligt kan spise et par benzoer og ikke få mere angst over, at du har gjort det, men vide, at det er ok og at du sikkert bliver lidt sløv.
Bjørk

Hvis jeg ikke husker forkert får du benzoer hver dag og har ret høj tolerance, det skal lige med i den her sammenhæng :)
Som Kawn skriver 3 genstande og en enkelt pille skulle være forholdsvist sikkert (og man så holder sig til den ene pille og undlader at drikke mere) men er det en større mængde alkohol såååh er det ikke en god ide.

Junior medlem

Hey Leah,
Bjørk

Hvis jeg ikke husker forkert får du benzoer hver dag og har ret høj tolerance, det skal lige med i den her sammenhæng :)
Som Kawn skriver 3 genstande og en enkelt pille skulle være forholdsvist sikkert (og man så holder sig til den ene pille og undlader at drikke mere) men er det en større mængde alkohol såååh er det ikke en god ide.

hey, ja det er rigtigt. Og er også lige blevet gjort opmærksom på, at kombinationen er en dårlig idé. Og hvis man ikke er vant til benzoer er det nok en endnu dårligere. Jeg har bare haft angstanfald og har nogen gange kunne komme ud af det ved kombinationen af kun de to ting. Men jeg mente ikke, at hun skulle spise løs. Jeg mente bare, at et par stykker ikke skulle give hende sygt noia på, når hun i forvejen er angst. Men jo, det er nok en skidt idé! Nogen gange kan man bare køre sig selv helt op i en spids, hvis man er angst og det synes jeg ikke hun skal.

Junior medlem

0.5 mg alprazolam oven på en små 3 genstande, er vidst forholdsvis forsvarligt. MEN det kan stadig være ekstremt farligt at tage benzo'er når man er påvirket af alkohol.
Har en gang kørt en ven på skadestuen, hvor han var fuldstændig bevidstløs og ikke til at få liv i. Han havde drukket en halv flaske vodka i løbet af aftenen, og var blevet tilbudt en rivotril, som han havde spist. 30 min senere finder jeg ham mere eller mindre livløs på et fælles græs areal. Havde han kastet op, var han med stor sandsynlighed blevet kvalt i det.

Og det her lyder jo helt forfærdeligt!!

Insane psychedelia user!

bjørk skrev:"hey, ja det er rigtigt. Og er også lige blevet gjort opmærksom på, at kombinationen er en dårlig idé."

Så blev min morgen lige lidt bedre :) det er det her (blandt andet) som giver Psychedelia en stor plads i mit hjerte - at vi kan hjælpe hinanden og dermed undgå at skade os selv pga manglende viden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For god ordens skyld, skal det lige nævnes at jeg er en dude, og ikke en pige. :D
Men jeg må indrømme, at Dr. Phibes teorien ikke har gjort mig det dårligt, siden jeg skiftede navn [EDIT: brugernavn] til Leah...

bjørk skrev:"hey, ja det er rigtigt. Og er også lige blevet gjort opmærksom på, at kombinationen er en dårlig idé."

Så blev min morgen lige lidt bedre :) det er det her (blandt andet) som giver Psychedelia en stor plads i mit hjerte - at vi kan hjælpe hinanden og dermed undgå at skade os selv pga manglende viden.

That is, what it's all about. :peace:

Junior medlem

For god ordens skyld, skal det lige nævnes at jeg er en dude, og ikke en pige. :D
Men jeg må indrømme, at Dr. Phibes teorien ikke har gjort mig det dårligt, siden jeg skiftede navn [EDIT: brugernavn] til Leah...

That is, what it's all about. :peace:

Lige præcis:) Det er så godt! Undskyld for kønsforvirringen:) :oops: :peace: :peace: :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]