Puny_pete skrev:
Wow, der er alt for meget lort herinde, jeg bliver nød til at hjælpe kan jeg se.
Det første jeg må kommentere på er, "Undgå gyno ved PCT?" dette statement forstår jeg ikke. Gyno opstår for et første ved at man køre steroider ved alt for høj fedtprocent, så er der langt højere risiko for gyno.
For det andet, det er en almindelig process at noget af ens testosteron aromatisere til østrogen, når man pludselig skyder man 500mg test om ugen, altså en faktor 10 af hvad en normal mand producere nu til dags - dette betyder 10x højere østrogen niveau da 10x mere testosteron aromatisere. Oplever man ømme brystvorter skal man have en SERM liggende, dette kan være nolvadex - som også bruges til PCT ja, men det kan ligeså godt være anastrozole. Man bør ikke køre SERMs under sine kur hvis det kan undgås, for det første ødelægger det ens absurde sexdrive man oplever under en kur, for det andet går det udover ens gains. Fordelen er dog man binder mindre væske og man ser så mindre bloatet ud.
For andet, selvom man kører krudt skal man stadig have kcal nok at vokse på. At bygge muskler er en energikrævende proces, intet kcal overskud - ingen/minimal mængde muskelmasse medmindre man skyder meget store mængder. Kroppen skal stadig bruge energien. Testosteron virker på den måde at det tilbageholder nitrogen i musklerne, dette betyder kroppen lagre mere protein i musklerne. Så luk med dit whine og æd dine forpulede kcal eller gå af kuren. Det er seriøst at køre krudt, så spis ordentligt og nok, sødmælk, blændede havregryn og olie kan du nemt få 3000 kcal ned på, så skal du kun spise 2000 selv.
Så er det PCTen til sidst.
Uge 1-4 50mg clomid ED
Uge 1-6 20mg Nolvadex
PCT virker ved at man hæmmer østrogenen i at binde sig til receptoren, når intet østrogen bindes til receptoren tror kroppen hormon niveaut er for lavt i kroppen og den går igang med at producere mere østrogen og mere testosteron, østrogenen binder sig ikke da du blokere østrogenen med dine SERMs.
Hypnos's råd er forresten fornuftigt.
Du har sikkert læst en masse på bodyhouse.nu osv hvor de er mange år bagud med hvordan man køre krudt:)
Hvem har sagt undgå gyno med PCT? Du er da helt væk stop dine dårlige 80er råd:)
Man tager ikke nolvadex under en kur eller jo måske i 80erne hvor de ikke havde andet. idag bruger man aromasin/arimidex under kuren hvis der opstår tegn på gyno (idag bruger man Nolvadex til pct) hvis man allerede har fået gyno skal der letrozol til hvis det ikke virker er operation den eneste udvej (kender flere)
Kender mange der har taget krudt uden at træne. der er lavet videnskabelige beviser på at en mand der tager krudt uden træning, vokser mere end en mand der træner seriøst...
Husk vi snakker om hvordan man køre krudt idag og ikke i arnolds tid hvor de ikke havde alle de nye drugs:)