Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 09:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Jeg er en ung pige som har fået oxycondone igennem næsten et helt år. Jeg startede med 10-20 mg men endte helt oppe omkring 120-180 mg. om dagen.
Nu har jeg besluttet at det skal være slut, men det er godt nok nemmere sagt end gjort. Jeg var nede på omkring de 20-40 mg. da jeg for 3 dage siden valgte at tage en kold-tyrker. Men shit jeg har det dårligt. Mine ben gør ondt, mine muskler er ømme - jeg har det af lort både fysisk og psykisk. Blev så desperat til sidst at jeg ringede til lægevagten for at hører hvor stort et "tilbagefald" jeg ville få hvis jeg tog 5mg i dag, bare for ikke at have det helt af helveds til, og det mente han var en rigtig god ide.

Nu er det så at jeg har brug for lidt mere hjælp - er der nogen der har erfaring med oxy og hvordan man kommer hurtigt og bedst ud af det. Sagen er nemlig den at jeg skal starte i skole i morgen og vil gerne have det nogenlunde når jeg skal starte.
På forhånd tak :)

Senest rettet af stine 02 feb 2014 16:13, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Du burde snakke om en nedtrapningsplan med din læge. Oxycodone er et meget stærkt opiod, som man ikke bare kan stoppe med uden at få slemme abstinenser i et stykke tid, specielt med den høje dose du har været oppe på.

Jeg ville ihvertfald snakke med din læge, og med hensyn til skolen ville jeg nok tage en smule for at komme igennem dagen. Men vigtigst af alt, tal med lægen..

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem
Brugeravatar

Men vigtigst af alt, tal med lægen..

+1 !!

Du behøver ikke stå alene med det. Din læge bør have forstand på, hvordan man trapper ud.

Junior medlem

Der er mange der har sagt det med lægen, men jeg ved at hos ham tager udtrapningen laaang tid og vil gerne af med det hurtigst muligt da jeg som sagt skal starte i skole og gerne vil lærer noget og det føler jeg morfinen blokkere for.

Medlem
Brugeravatar

Der er en årsag til at lægen vil anbefale en langsom udtrapnning..

Oxy er mere el. mindre det samme og Heroin og de apstinesner ved en kold tyrker har du sikkert hørt om..!?

Junior medlem

Ja det har jeg hørt om. Men nu har jeg haft det sådan i 3 dage - hvor længe står det på i?

Medlem
Brugeravatar

har hørt at de 3-4 første dage er LANGT de værste.. så der er vel håb forude.. :D

Har du gjort det allene, uden "fangevogtere" ? Respect ! det er der fanme ikke mange der kan !

Senest rettet af BrightShadowDK 02 feb 2014 17:05, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Okay ja så er der da lys forude. Tak for hjælpen og for skulderklappet :)

Medlem
Brugeravatar

Der er forskellige trix der kan gøre det lidt nemmere..

Undgå kofein og store mængder sukker, og sørg for at få lidt at spise og drikke når du kan (kan være svært)

At sænke kropstemperaturen ved at smide tøjet og ligge på forskellige kølige flader (seng, sofa m.f.) sænker adrenalin nivoet/el. virkiningen af det.

Drik evt. nogle få genstande alkohol for at dulme nerverne.. ikke fuld, bare lige til at tage toppen af..

se Underholdene/fangende tv. til til du sejner i kombi med kulde og alkohol kan det gøre det det muligt at falde i søvn.

Bright..

Edit: Hedvin-Spiritus er bedst hvis du har svært ved at indtage ret meget og øl vil maven nok ikke bryde sig om.

Medlem

Stine: Hvis du har overskud til det, så tving dig selv til at at dyrke bare en smule motion - det hjælper på abstinenserne. Og prøv at få lidt sundt at spise, bananer, andet frugt mm.

Held og lykke med det..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Paracetamol kan også tage toppen af evt. feber-kulderystninger.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Saturn
held og lykke herfra!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]