Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

God eftermiddag.

Jeg er ny her på siden og har et ganske enkelt spørgsmål til alle jer eksperter.

Sagen er den at jeg tager nogle steroider i form af Hydrocortison for at sikre min overlevelse, eller rettere sagt, hvis jeg ikke tager dem så overlever jeg ikke. Som bivirkning til dette Hydrocortison har jeg fået konstateret CIP (Corticosteriode Induceret Psykose) som er en psykotisk lidelse som bliver induceret af Corticosteroider. Psykosen gør mange ting ved mit sind og min tankegang, og en af de slemme er at jeg hallucinerer.

Jeg har brugt utallige timer på at sætte mig ind i LSD's virkning osv. og mit spørgsmål er som følger;

Uden at gå ud fra at I har den vildeste erfaring med mine lidelser, tror i så at LSD'ens virkning kan gå i kambulage med min psykose på et negativt basis?

Alternativet er selfølgelig bare at prøve at se hvad der sker.

De hallucinationer jeg har i forvejen er som reelt et spørgmål om min sindstilstand og de er derfor normalt gode og venligsindet, men hvis jeg er meget nervøs (sker sjældent pga min sygdom) så ser jeg bizarre ting som min hjerne ikke kan genskende og det kan godt være en smule skræmmende. Ellers er jeg en person som lever mig meget ind i min situation når jeg oplever den og nyder hvert et øjeblik på et højt følelsesmæssigt niveau. På mange punkter er jeg indbegrebet af kontemplativitet.

Hvis nogle undrer sig over min grund til at ville kaste mig ud i et LSD trip, så er denne ligeså enkel hvis man kan sætte sig i mit sted. Psykose gør at man får et meget anderledes syn på livet og det har givet mig muligheden for at se dybt ind i mit eget sind og finde mig selv. Hvis jeg kan forstærke denne åbenbaring og opdage nye og spændende faktorer af mig selv og min verden så ville det betyde meget for mig. Mest af alt fordi jeg er en person som mener at alting er et spørgsmål om vores bevidsthed og ånd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg vil klart anbefale at du holder dig fra psykedeliske substanser. Når man i forvejen har forstyrrede tanker og til og med halucinationer, så er det ikke noget jeg ville eksperimentere med.

Medlem

Jeg vil klart fraråde at tage LSD hvis du lider af en psykose. Selv for raske mennesker kan LSD være midlertidigt psykotomimetisk. Hvis du i forvejen har en sygdom tror jeg sandsynligheden for at den får negativ indvirkning på dit trip er stor. Hvis dine sygdomssymptomer bliver værre af nervøsitet er psykedeliske stoffer i almindelighed, og LSD i særdeleshed, nok heller ikke det smarteste valg. Det kan være svært at undgå nervøsitet når man begynder et psykedelisk trip, og i kraft af at LSD har en bemærkelsesværdig adrenergisk og stimulerende profil, kan nervøsitet med lige netop LSD være ekstra svært at undgå.

I skadesreduktionens ånd, så hvis du endelig skal, så vil jeg anbefale at du mikrodoserer. På den måde reducerer du chancen for svært negative episoder. Derudover er mikrodosering også funktionelt, og tillader dig at beskue verdenen og dig selv med nye øjne med væsentligt lavere sandsynlighed for en kaotisk, uoverskuelig og ubehagelig oplevelse. Så vidt jeg ved var Hoffman selv fortaler for mikrodoseringer.

I forhold til dit mål om at opnå større selvindsigt og indsigt i virkelighedens natur, med specielt henblik på ånd og bevidsthed, vil jeg værre fornuftig, tør og kedelig, og klart anbefale dig at meditere frem for at tage stoffer. Det er en langt mere grundig måde at gøre det på, har et væld af videnskabeligt dokumenterede positive indvirkninger på psyken, og besidder ikke risici for negative bivirkninger som psykedeliske stoffer - risici der i dén grad bliver mangedoblet i kraft af din sygdom.

Junior medlem
Brugeravatar

TurboDiesel skrev:
Jeg vil klart fraråde at tage LSD hvis du lider af en psykose. Selv for raske mennesker kan LSD være midlertidigt psykotomimetisk. Hvis du i forvejen har en sygdom tror jeg sandsynligheden for at den får negativ indvirkning på dit trip er stor. Hvis dine sygdomssymptomer bliver værre af nervøsitet er psykedeliske stoffer i almindelighed, og LSD i særdeleshed, nok heller ikke det smarteste valg. Det kan være svært at undgå nervøsitet når man begynder et psykedelisk trip, og i kraft af at LSD har en bemærkelsesværdig adrenergisk og stimulerende profil, kan nervøsitet med lige netop LSD være ekstra svært at undgå.

I skadesreduktionens ånd, så hvis du endelig skal, så vil jeg anbefale at du mikrodoserer. På den måde reducerer du chancen for svært negative episoder. Derudover er mikrodosering også funktionelt, og tillader dig at beskue verdenen og dig selv med nye øjne med væsentligt lavere sandsynlighed for en kaotisk, uoverskuelig og ubehagelig oplevelse. Så vidt jeg ved var Hoffman selv fortaler for mikrodoseringer.

I forhold til dit mål om at opnå større selvindsigt og indsigt i virkelighedens natur, med specielt henblik på ånd og bevidsthed, vil jeg værre fornuftig, tør og kedelig, og klart anbefale dig at meditere frem for at tage stoffer. Det er en langt mere grundig måde at gøre det på, har et væld af videnskabeligt dokumenterede positive indvirkninger på psyken, og besidder ikke risici for negative bivirkninger som psykedeliske stoffer - risici der i dén grad bliver mangedoblet i kraft af din sygdom.

Vise ord!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]