TurboDiesel skrev:
Jeg vil klart fraråde at tage LSD hvis du lider af en psykose. Selv for raske mennesker kan LSD være midlertidigt psykotomimetisk. Hvis du i forvejen har en sygdom tror jeg sandsynligheden for at den får negativ indvirkning på dit trip er stor. Hvis dine sygdomssymptomer bliver værre af nervøsitet er psykedeliske stoffer i almindelighed, og LSD i særdeleshed, nok heller ikke det smarteste valg. Det kan være svært at undgå nervøsitet når man begynder et psykedelisk trip, og i kraft af at LSD har en bemærkelsesværdig adrenergisk og stimulerende profil, kan nervøsitet med lige netop LSD være ekstra svært at undgå.
I skadesreduktionens ånd, så hvis du endelig skal, så vil jeg anbefale at du mikrodoserer. På den måde reducerer du chancen for svært negative episoder. Derudover er mikrodosering også funktionelt, og tillader dig at beskue verdenen og dig selv med nye øjne med væsentligt lavere sandsynlighed for en kaotisk, uoverskuelig og ubehagelig oplevelse. Så vidt jeg ved var Hoffman selv fortaler for mikrodoseringer.
I forhold til dit mål om at opnå større selvindsigt og indsigt i virkelighedens natur, med specielt henblik på ånd og bevidsthed, vil jeg værre fornuftig, tør og kedelig, og klart anbefale dig at meditere frem for at tage stoffer. Det er en langt mere grundig måde at gøre det på, har et væld af videnskabeligt dokumenterede positive indvirkninger på psyken, og besidder ikke risici for negative bivirkninger som psykedeliske stoffer - risici der i dén grad bliver mangedoblet i kraft af din sygdom.
Vise ord!