Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 22 nov 2013 12:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Lol selvfølgelig kan man udvikle (psykologisk) afhængighed ved første gang?


vil du være venlig at stoppe den her påstålige skvadderhjernethed. :D Din sætning er iøvrigt ikke formuleret som et spørgsmål, hvorfor du ikke kan sætte et spørgsmålstegn til slut. Afhængighed kan per definition ikke opstå ved at prøve noget en enkelt gang. Jeg vil endda gå så langt at sige at hele begrebet "psykologisk afhængighed" er noget sketchy. Det er jo ikke nok at man bare har lyst til noget. Selvfølgelig har man lyst til noget som føles godt. Ved den definition er alle mennesker sexafhængige, for vi tænker på det hver eneste dag. Lyst til ting der føles godt skal da ikke sygeliggøres. Man kan til nød snakke om psykisk afhængighed når stofforbruget har været en konstant virkelighedsflugt over længere tid. Så kan en hverdag uden stoffet, pludselig virke uoverskueligt, men her er det jo ofte koblet med fysisk afhængighed/tolerance. Instant afhængighed? Gi' mig en pause. Det er sgu ikke andet end skræmmehistorier fortalt af behandlere, og ansvarsforflygtigelse af narkomaner.


Det er en dårlig sammenligning, fordi så kunne vi også sige, at alle mennesker er afhængige af mad. Mange har brug for noget sukker og salt, men skal vi så til at sammenligne junkfood som McD med ex. heroin eller crack?

Man er naiv hvis man tror man er immun overfor afhængigheds begrebet. Ligegyldigt hvor godt du mener du har styr på dit liv, så er det et meget relevant begreb du skal have med i sine overvejelser når du eksperimentere med stoffer.

Jeg er hverken misbrugsbehandler eller misbruger, men jeg har skam observeret folk stille og roligt køre deres eget liv ud i rendestenen fra første streg..

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2013 14:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 apr 2013 19:19
Indlæg: 82
Hvis du ikke har prøvet andet end svampe og hash, vil jeg anbefale dig at vælge et stof du får noget ud af. Hva med Ketamin, MDMA eller LSD?
Selvfølgelig bliver du ikke afhængelig af din første gang på Heroin. Dog er rusen lækker, og tilgivende (i starten ;)), så du vil med garanti opsøge den igen.
Både brunt og hvidt heroin kan sniffes. Her har den hvide en større biotilgængelighed nasalt da det er et HCL salt.
Hvidt heroin er langt mere smooth i rusen end brunt - ren eufori. Den brune rus kan virke mudret, beskidt, og mere sløvende end den hvide..

Jeg anbealer dig ikke at begynde på Heroinen, da den er utrolig vanedannende ifht andre opioider imo. Så hvis du nu ønsker at opleve en opioid-rus anbefaler jeg dig at prøve nogle præperater istedet. Oxy, ketogan, morfin etc. Her ved du også hvad du får, og kan dosere korrekt.

Pas nu på!


Hm. Syntes oxy er ligeså afhængighedsskabene som H. Ikke bar egen erfaring, men har hørt og læst rigtig mange som mener det samme. Så syntes dit råd er dårlig HR

_________________
"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2013 01:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Er det normalt at få det ret skidt på opiater?
Jeg indtog noget Oxycodon (Oxycontin & Oxynorm) her tidligere idag og har ikke haft det så ubehageligt længe. Blev meget svimmel og kastede op og skulle bare ligge ned og sove, det var ligesom at være søsyg. Fik ikke noget nævneværdigt high, tværtimod.
Skal lige siges at det var min første gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2013 01:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Er det normalt at få det ret skidt på opiater?


Det er i hvert fald ikke alle der får det rart af dem, kan jeg skrive under på ;)

Men dosen har nu meget at sige.. Hvor meget tog du og drak du alkohol inden/imens?

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2013 02:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Jeg var helt sober
Jeg tog en Oxycontin depot tablet 5mg som jeg knuste sammen med en Oxynorm kapsel 5mg som skulle være instant release. Dvs. 10mg Oxycodon, det var så åbenbart nok til at floore mig. :shock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2013 12:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2013 03:46
Indlæg: 146
Geografisk sted: Sumpen
Nogle mennesker er allergiske overfor opiater/opioider, så det er måske tilfældet for dig.

DGS' råd var nu langt hen af vejen god HR, da det er korrekt at man med for eksempel Oxynorm kan dosere korrekt modsat gade H, som er cuttet med alt muligt sært og den reele styrke er ukendt.
Men ja, det er sikkert lige så vanedannende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2013 13:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Af hvad jeg lige har kunne læse mig til så er det en "normal" bivirkning for nogle. Oxycodon er så bare ikke et drug for mig :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2013 22:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2013 20:24
Indlæg: 18
Jeg var helt sober
Jeg tog en Oxycontin depot tablet 5mg som jeg knuste sammen med en Oxynorm kapsel 5mg som skulle være instant release. Dvs. 10mg Oxycodon, det var så åbenbart nok til at floore mig. :shock:


Det skal nok passe.

Men da du havde knækket dig føltes det godt, gjorde det ikke? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2013 23:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 okt 2013 20:24
Indlæg: 18
Citat:
Har googlet en del, og det virker som om at brun heroin mest bliver røget og hvid heroin mest bliver stukket, der er ikke så meget om at ryge vs sniffe, måske fordi det er lidt det samme?


Når det er din første gang kan du lige så godt sniffe det, bare fordi det er nemmest. Brun eller hvid? Kommer an på hvad du kan skaffe. Brun heroin kan fint ryges og sniffes og sprøjtes, hvorimod hvid heroin ikke kan ryges.

Det kræver lidt ihærdighed at lære at ryge brun heroin ("chasing the dragon") i starten vil det nok bare gå op i røg, bogstaveligt talt, indtil du mestrer teknikken. Og så er der jo alt det der med sølvpapir og alzheimers.

Citat:
Anyways, ville være meget glad for en sammenligning af brun og hvid heroin, samt hvilke doser der er anbefalet for en nybegynder?


Da der er så stor variation af cuts er det svært at beskrive en forskel mellem rusen af brun/hvid (for ikke at nævne), forskellen ligger primært i indtagelsesmetoden.

Det er svært med doser, da, igen, det er cuttet forskelligt. Jeg vil sige start med 5-10mg (dvs 0.005-0.01gram). Snif det. Vent 30 minutter, prøv 10mg igen.

Når der så er gået et år hvor du har brugt hver dag, og du skal bruge 50x eller 100x din originale dosis, du har en masse rockergæld og er hjemløs, og er på sprøjten for at få mere ud af dit stof, vil du se tilbage på hvor godt du havde det og hvor nemt det var at blive skæv :D

Citat:
Anyways, jeg håber på at nogle af jer kan hjælpe mig lidt med jeres expertise ;) har indtil videre kun prøvet hash og ca. 3g. cubensis shrooms, så har ingen tidligere erfaring med opiater.

Btw sekundært spørgsmål, hvad mener i om heroin vs methadone eller andre opiater?


Jeg må sige det er lidt specielt at gå fra svampe til heroin.

Metadon vs heroin? Det er to ganske forskellige opioider, hvor førstnævnte primært bruges til behandling af heroinafhængighed. Da du nok gerne vil have en rus - selvom opiodnaive også nok ville få en rus af metadon - ville jeg researche ganske almindelig opium, morfin, oxymorphon, hydromorphon og oxycodon.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2013 17:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Jeg var helt sober
Jeg tog en Oxycontin depot tablet 5mg som jeg knuste sammen med en Oxynorm kapsel 5mg som skulle være instant release. Dvs. 10mg Oxycodon, det var så åbenbart nok til at floore mig. :shock:


Det skal nok passe.

Men da du havde knækket dig føltes det godt, gjorde det ikke? :)


Jo men indtog benzodiazepin for at være sikker på at få det godt :)
Men, jeg har da tænkt på at give oxycodone en ekstra chance i den nærmeste fremtid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2013 15:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg ville ikke gøre det, skal ikke spille klog på at være fornuftig, du risikere med et smæk at ende som narkoman.
Jeg er selv læge ordineret mofin afhængi (oxycodon) i mindre doser, men jeg ved også hvor hooket man pludselig bliver og hvordan stoffet tager over og bestemmer for dig. Find en mildere måde at blive skæv.

Skal ikke kunne sige hvad du skal tage. Men tænk dig godt om. Oxycodon fanger inden for nogle uger. Og det fanger virkeligt ved dagligt brug. Om det fanger ved at prøve et par gange ??? Lidt. Du bliver glad for det, men kan stoppe igen. Men ikke ret længe.

Hvis jeg ikke havde fast adgang til mit problem (igen mindre mængder), så tror jeg at jeg ville gå meget langt for at få fat i det.
Og det ønsker jeg ikke for dig.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2013 16:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg var helt sober
Jeg tog en Oxycontin depot tablet 5mg som jeg knuste sammen med en Oxynorm kapsel 5mg som skulle være instant release. Dvs. 10mg Oxycodon, det var så åbenbart nok til at floore mig. :shock:


Det skal nok passe.

Men da du havde knækket dig føltes det godt, gjorde det ikke? :)


Jo men indtog benzodiazepin for at være sikker på at få det godt :)
Men, jeg har da tænkt på at give oxycodone en ekstra chance i den nærmeste fremtid.




Du skal ikke blande benzo med oxycodone. Sikkert derfor du fik det skidt. Benzo sovepiller er også afhængihedskabende, jeg tager en mod søvnløshed af og til. Men ikke til misbrug. Og jeg falder i øvrigt bare i søvn af dem. (også meningen) Dem føler jeg mig ikke afhængi af, men har hørt at de kan være slemme.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2013 18:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 dec 2013 17:23
Indlæg: 1
Her glemte jeg at læse regelsættet.

/Mod


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2013 19:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Jeg indtog først benzodiazepinen et stykke tid efter oxycodonen, efter jeg havde fået det skidt for at få det bedre, de fejler aldrig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2013 21:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Ved du hvad, jeg har det sidste døgn læst rigtig meget herinde. Og min konklusion er at jeg ikke ved ret meget om Euforiserende stoffer. Fuck jeg er en amatør på små doser... Men hvor får man da lyst til at prøve alt muligt.
Kort og godt så skal jeg ikke spille klog..

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2023 03:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 dec 2022 10:23
Indlæg: 6
Er der nogen der har erfaringer med at blande brun heroin og oxycodone for så at sniffe det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2023 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Det vil jeg på det kraftigste fraråde dig at blande.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team