Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen.

Jeg skriver her fordi jeg har nogle spørgsmål angående det medicin jeg nuværende er på (cisordinol) det er et antipsykotisk middel.
Jeg Ville høre om der er nogle herinde som ved om det er muligt at tage MDMA og cisordinol sammen og få en MDMA rus.
Eller om det vil modvirke hinanden eller give nogle dårlige bivirkninger eller andet i den dur.

fordi jeg tog en pille med ren mdma på 120mg
det var ikke en god oplevelse, overhovedet, jeg fik ekstremt ubehag og måske lidt angst.
Jeg ved at det er normalt med forøget krops temperatur osv.
men jeg følte at der var en slags stød som brændte i min overkrop - det føltes som jeg blev skåret med en glødende kniv, især omkring mine skuldre og lidt ned af armene.

Jeg var også ekstremt svimmel, kunne ikke stå eller sidde, overhovedet. Jeg lå på sofaen og ventede - og glædede mig til det var overstået.

Det skal så lige siges at jeg har prøvet mdma krystaller (sniffe form) nogle gange, og også oralt, men jeg har aldrig opnået den rus som mdma giver andre - som mdma burde virke...

Medlem

at du er sat på antipsykotisk medicin er en meget god indikator for, du ikke bør tage stoffer som MDMA lige foreløbig, synes du ikke selv?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
hvad er grunden til at du er på antipsykotisk medicin?

lykkeli skrev:
at du er sat på antipsykotisk medicin er en meget god indikator for, du ikke bør tage stoffer som MDMA lige foreløbig, synes du ikke selv?

1+ du har fuldstændig ret

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du siger selv at du har oplevet bivirkninger tidligere, jeg tror ikke det kommer til at ændre sig til næste gang. Du bør heller ikke under nogen omstændigheder tage stoffer når du lider af en psykisk sygdom.
Det gør ingen forskel om din MDMA er i en tablet eller i krystaller medmindre den er kontamineret med andre psykoaktive stoffer.

Junior medlem

Min psyke er egentlig okay, og jeg kan tage mange andre former for narkotika uden besvær
det jeg spørger om er; om der er nogle der ved noget om det her - om der er tale om overdosis af serotonin - om det rammer de samme receptorer, så der bliver udsendt en stor portion serotonin - så det bliver direkte ubehageligt, og disse såkaldte brændende stød opstår?

Jeg har ikke i sinde at tage mdma igen - i hvet fald ikke så længe jeg er på medicinen.
Jeg vil bare gerne ha info - brugbart info. Så hvis i har forstand på dette eller har en teori, så skriv!

- Jeg er klar over at det ikke er klogt at tage narkotika hvis man har en psykisk lidelse! :)
- Men glem nu bare det og koncentrer jer om det der er problemet.

- Jeg siger mange tak, til jer som har skrevet til mig :)))

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Problemet er, at du skider på din psyke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet

Så såsåså!!!!
personen søger brugbar relevant info!
fuck nu af med " du er på antipsykotisk, så du må ikke ta mdma fordi du er psykisk ustabil"
i mine øre lyder OP generelt forstående over for hvad han har med at gøre!
jeg har været på antipsykotisk i et år nu, må jeg så heller ikke tage noget? ? ? ? ?
syntes seriøst i alle er hen i vejret og vil virke bedrevidende uden at overveje selve spørgsmålet !

til OP :
kender ikke det præparat du omtaler og har heller ikke prøvet noget lignende (er selv på quatiapin)
men hvis jeg så aligevel skal tilslutte mig de andre "grotesk afvisende" så vil jeg også sige du ikke skal lege med det i noget tid, ihvertfald til du er ude af dit medicin brug !
det lyder yderst ubehageligt!

jeg er forøvrigt manisk og 3 andre diagnoser,.. and so fucking what? det ændre ikk min oplevelse på diverse stoffer i forhold til jeres!!! må sige jeg er chokeret over jeres svar i denne tråd , et sted hvor folk søger viden regardless af deres psykiske stabilitet.
i må gerne råde/fraråde , men direkte bare pege på dem og instantly tale ned til dem! WTF!! har i glemt hvorfor i er her???

/ryster på hovedet

Junior medlem

Så såsåså!!!!
personen søger brugbar relevant info!
fuck nu af med " du er på antipsykotisk, så du må ikke ta mdma fordi du er psykisk ustabil"
i mine øre lyder OP generelt forstående over for hvad han har med at gøre!
jeg har været på antipsykotisk i et år nu, må jeg så heller ikke tage noget? ? ? ? ?
syntes seriøst i alle er hen i vejret og vil virke bedrevidende uden at overveje selve spørgsmålet !

til OP :
kender ikke det præparat du omtaler og har heller ikke prøvet noget lignende (er selv på quatiapin)
men hvis jeg så aligevel skal tilslutte mig de andre "grotesk afvisende" så vil jeg også sige du ikke skal lege med det i noget tid, ihvertfald til du er ude af dit medicin brug !
det lyder yderst ubehageligt!

jeg er forøvrigt manisk og 3 andre diagnoser,.. and so fucking what? det ændre ikk min oplevelse på diverse stoffer i forhold til jeres!!! må sige jeg er chokeret over jeres svar i denne tråd , et sted hvor folk søger viden regardless af deres psykiske stabilitet.
i må gerne råde/fraråde , men direkte bare pege på dem og instantly tale ned til dem! WTF!! har i glemt hvorfor i er her???

/ryster på hovedet

Word! - Nailet it! d;

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er svært at give en forklaring på hvad der sker uden at vi ved hvad du lider af. Hvis du kunne fortælle hvorfor du fik din medicin kunne jeg prøve at give dig et svar. Hjernen opfører sig forskelligt fra sygdom til sygdom.

Junior medlem

Det er svært at give en forklaring på hvad der sker uden at vi ved hvad du lider af. Hvis du kunne fortælle hvorfor du fik din medicin kunne jeg prøve at give dig et svar. Hjernen opfører sig forskelligt fra sygdom til sygdom.

- Jamen ved du noget om sygdomme og de forskelle der er på fx serotonin og dopamin når de releases? Og hvad der sker ''kemisk'' i hjernen?? og så videre hen på når der kommer MDMA henover??? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det ved jeg lidt om. At formidle den viden til dig ville kræve flere dage og mange mange siders skrift. Derfor beder jeg dig om et konkret udgangspunkt så jeg ved hvad jeg skal svare på.

Junior medlem

Jamen, jeg har diagnosen paranoid skizofreni.
I en mild grad. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når man er skizofren er der, kort sagt, en ubalance i dopaminsystemet i hjernen. Nogle steder er der for meget (mesolimbiske pathway), andre steder er der for lidt (mesocortikale). Dit antipsykotikum hæmmer dopamin og gør at du ikke bliver psykotisk. MDMA øger effekten af dopamin nogle steder i hjernen og ville kunne delvist ophæve effekten af dit antipsykotikum. Det er et meget kompliceret og indviklet system men når du kombinerer to stoffer som ødelægger balancen i hver sin retning og samtidig er i "ubalance" kan det føre til mange bivirkninger som dem du nævner.

Desuden metaboliseres både din medicin og MDMA af samme enzym, jeg har ikke kunnet finde data på præcis hvordan de påvirker det sammen, men et eller begge stoffer vil i hvert fald ikke blive nedbrudt så effektivt som normalt, og du vil kunne få en "overdosis" som forstyrrer ovenstående balance yderligere.

Så længe du lider af skizofreni og er medicineret kan du altså ikke tage MDMA eller andre amfetaminer da du vil opleve bivirkninger pga. interaktioner mellem stofferne. Hvis du stopper med medicinen og tager amfetaminer kan du risikere at trigge en psykotisk episode ved at øge mængden af dopamin i den mesolimbiske dopaminerge pathway og derved fremkalde positive symptomer.

Derudover er serotonin med til at hæmme dopamin i den nigrostriatale pathway, noget der potentieres af MDMA. Når man mangler dopamin her får man parkinsons pga. for lidt dopamin - noget som dit 1. generations antipsykotikum forstærker meget. Dette kan måske forklare at du havde problemer med at stå eller sidde.

Jeg håber det gav nogenlunde mening - spørg endelig hvis noget er uklart, det er ikke altid jeg er lige pædagogisk i min formulering.

Edit: Men hvis jeg skal være ærlig kan jeg ikke sige dig med sikkerhed præcis hvad der skete i din hjerne uden at have haft dig liggende i en PET-scanner imens det skete.

Junior medlem

Det gav faktisk lidt svar på mit spørgsmål :)
- Mange tak :)

Medlem

Geografisk sted: København
Har selv gået med dine såkaldte brændende stød som er en Electro impulser som vist har noget at gør med recepter, mine plejet at gå væk på 7-10 dage. Grunden til du for det er noget med den serotoni og skal altså tags alvorligt da det kun bliver være og være TRUST ME! Jeg holder mig til 5 gram om året og har ikke haft det siden.

Hvis en kloge Åge føler der skal rettes i noget for oven må i meget gerne dette da det er nogle år siden jeg fik det fortalt.

PS. Der er ikke noget MDMA her hjemme der er rent, fandt et indlæg hvor de havde testet 20 forskellige slags MDMA og det reneste var så latterligt lavt. Mange pusher er begyndt og blande 2cb i MDMA fordi kvaliteten er så dårlig, måske det kan have skyld i angsten?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De der brain zaps du snakker om, er du sikker på at de ikke først kommer når du stopper med MDMA? Det lyder meget som noget der minder om SSRI discontinuation syndrome, som man mener skyldes for lidt serotonin fordi hjernen har nedreguleret sin egenudskillelse fordi der var høje koncentrationer pga. MDMA.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]