Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 15:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.

Jeg er for nyligt blevet den glade ejer af en masse 40 mg Oxycodone "Sandoz" depottabletter. Jeg har ingen tolerance, eller erfaring i Opiat verdenen. Efter en masse læsning, bestemte jeg mig for at dykke ud i det. Efter at have søgt bestemte jeg mig for at indtage dem nasalt. Jeg knuste en pille, linede 4 streger op, hver især på noglelunde samme størrelse. Derefter insufflerede jeg den første streg. Efter 30-45 min. uden særlig meget effekt, valgte jeg at tage en til. Derefter kunne jeg godt mærke at jeg følte mig let i hovedet, og at kroppen begyndte at klø.Der var ikke særlig meget eufori som jeg havde forventet. Derfor valgte jeg også at insufflere de sidste to streger. Efter dette kan jeg hurtigt mærke at jeg begynder at nodde. Alt dette foregår forresten fra kl. 10 om aftenen, til klokken 12 hvor jeg begynder at nodde. Efter 1 time, vågner jeg langsomt op, reflekterer over min oplevelse, og går seng. Næste morgen da jeg vågner ( i dag), har jeg forfærdelig hovedpine, meget svimmel, og med masser af kvalme. Jeg får drukket en masse vand, kastet op, og så spist en smule, og har det så fint nok resten af dagen.

Mine egentlige spørgsmål lyder derfor:
Hvorfor manglede euforien? & Hvorfor havde jeg det sådan morgenen efter?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Citat:
Hvorfor manglede euforien?

Mange opiater, give ingen mærkbar eufori.

Citat:
Hvorfor havde jeg det sådan morgenen efter?

For mange timer i sengen, uden væske og føde.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvorfor manglede euforien?

Mange opiater, give ingen mærkbar eufori.

Citat:
Hvorfor havde jeg det sådan morgenen efter?

For mange timer i sengen, uden væske og føde.

De 20 mg gav heller ingen mærkbar eufori. Og væske indtog jeg ved 12 tiden, da jeg drak et glas vand. Sidste måltid var aftensmad, og jeg vil mene at de fleste mennesker kan klare sig fra aftensmad til morgenmad uden nogle mellemåltider.

Medlem

^^ Lidt dumt svar. Oxycodone er en af de mest euforiske opioider, og har du nogensinde oplevet at få tømmermænd af at have ligget i din seng i to timer?

Trådstarter:

Jeg tror muligvis det har noget at gøre med, at du har indtaget det nasalt. Så vidt jeg ved er det ikke så effektivt som at sluge det. Læs evt her: http://www.bluelight.ru/vb/threads/5872 ... ailability

Næste gang kunne du måske måle din dosis op og sluge det i en kapsel/bombe på tom mave? Så skulle jeg mene, du vil få en mærkbar effekt. Jeg vil mene at 10-15 mg er en god start, men vent lige til der kommer en der har mere erfaring med oxy, eller søg på nettet

Jeg tror det er vigtigt du passer meget på med opioider, og specielt oxycodone. Jeg er ret glad for kodein, opium og lign. en gang imellem, men jeg ville personligt ikke turde at ligge inde med et mindre lager af oxycodone; jeg er næsten sikker på, jeg ville blive afhængig. Hvis jeg var dig, ville jeg nok lægge et par doser til side og så skylde resten ud med det samme, før du begynder at eksperimentere yderligere med dem. Bare et godt råd.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Det meget normalt at man føler sig "tappet" dagen efter, med hovedpine og svimmelhed.
Men at du brække dig, tilskriver jeg at du har ligget i så "mange" timer.

lykkeli:

Har ikke tjek på Opiater, men menes at have læst at det langt fra er alle Opiater der give eufori.

Kun prøvet metadon, der ikke har særlig meget eufori.

Medlem
Brugeravatar

Trådstarter:

Jeg tror muligvis det har noget at gøre med, at du har indtaget det nasalt. Så vidt jeg ved er det ikke så effektivt som at sluge det. Læs evt her: http://www.bluelight.ru/vb/threads/5872 ... ailability

Næste gang kunne du måske måle din dosis op og sluge det i en kapsel/bombe på tom mave? Så skulle jeg mene, du vil få en mærkbar effekt. Jeg vil mene at 10-15 mg er en god start, men vent lige til der kommer en der har mere erfaring med oxy, eller søg på nettet

Jeg tror det er vigtigt du passer meget på med opioider, og specielt oxycodone. Jeg er ret glad for kodein, opium og lign. en gang imellem, men jeg ville personligt ikke turde at ligge inde med et mindre lager af oxycodone; jeg er næsten sikker på, jeg ville blive afhængig. Hvis jeg var dig, ville jeg nok lægge et par doser til side og så skylde resten ud med det samme, før du begynder at eksperimentere yderligere med dem. Bare et godt råd.

Det lyder som en god ide at prøve dem oralt. Jeg er godt klar over at opiater er ekstremt vanedannende, og derfor er det heller ikke noget jeg vil eksperimentere med på en ugentlig basis, og jeg mener selv at gennem denne måde vil jeg godt selv kunne styre det. Hvis jeg venter 2 uger, vil min tolerance så være tilstrækkelig lav til jeg kan føle 15-20 mg. Eller burde jeg vente længere?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Måske er du blot 1 af dem som ikke bryder sig synderligt om virkningen af opiater/opioider..

Jeg har selv forsøgt mig frem med alskens præparater i den kategori og min konklusion er at de ingen eller meget lille rekreativ værdi har for mig. Til gengæld har jeg nogle gange gavn af dem mod smerter, i medicinske doser.

Medlem

40 mg er en MEGET stor dosis for en førstegangsbruger. Og så endda intranasalt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke hvorfor du brækkede dig dagen efter, men jeg ved at det ikke her helt unormalt i hvert fald ikke imellem nye brugere, hvis de har fået lige i overkanten. Kender en del der har brækket sig om morgenen og hen på formiddagen dagen derpå når de har fået opioder. Mon ikke det er lidt i samme stil som når man har drukket sig helt ned og knækker sig når man står op dagen efter?

Jeg selv synes også at oxy er en af de mest euforiske opioder der er, måske du lige skal "lære" stoffet at kende før du kan nyde det i fuldt ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har en ven der næsten hver gang han får opiater brækker sig dagen efter. Hvad dette skyldes vil jeg ikke gætte på, ud over at det sker når han har fået så hatten passede aftenen inden.
Imo er oxy det bedste opiat der findes. Helt klart det jeg har fået "mest ud af" selvom jeg også har prøvet de fleste gængske opioider.

Første gang jeg prøvede oxy tog jeg 20 mg nasalt, med dejlig mærkbar virkning. Og redoserede så med mellem 10 og 20 mg resten af aftenen.

Medlem
Brugeravatar

Lige nu er jeg på tolerance pause efter min 40 mg tur. Næste gang bliver 20 mg, indtaget oralt i stedet for nasalt. Jeg er godt klar over at 40 mg, er noget af en sjat for en uden nogen former for tolerance. Men i min koger vurderede jeg den til at være god nok. Grunden til den manglende eufori, er jeg selv kommet frem til må være, at jeg noddede den ud, i stedet for at sætte mig tilbage og nyde det hele. Jeg håber det næste forsøg bliver noget mere vellykket.

Medlem

jeg synes bare ikke, det giver så meget mening. Selve noddet er jo super euforisk. Min teori er, at du simpelthen har stoppet din næse med binders og lign. fra pillen, og derfor måske ikke har optaget særlig meget af stoffet. Som jeg også skriver i mit første indlæg, og som du også kan læse i indlæggene fra bluelight, er oxy generelt ikke så effektivt at indtage nasalt. På den anden side burde du kunne mærke 10 mg uden tolerance, oralt eller gennem næsen. Men hvem ved. Jeg synes i hvert fald ikke at stærkere opioider som oxycontin er en rus, man "skal lære at kende", før den kan nydes, så jeg tænker at noget er gået galt under indtagelsen, og derfor synes jeg som sagt, det er en god ide du venter lidt, og tager det oralt næste gang. Men jeg gætter altså bare her....

Medlem
Brugeravatar

jeg synes bare ikke, det giver så meget mening. Selve noddet er jo super euforisk. Min teori er, at du simpelthen har stoppet din næse med binders og lign. fra pillen, og derfor måske ikke har optaget særlig meget af stoffet.

Da jeg som sagt ikke har nogen erfaring med opiater, er det også lidt svært at beskrive. Men min oplevelse da jeg "noddede" var at jeg ligesom lå i en slags drømmeverden, hvis man kan kalde det for det. Men nej, specielt euforisk var det ikke på det tidspunkt. Jeg må vel forsøge mig ad, hvad der virker bedst.

Dedikeret medlem

Nodde? A hvad?

Medlem
Brugeravatar

Nodde? A hvad?

Engelsk slang, for når du rammer en specifik dosis af diverse opiater, og begynder langsomt at glide ud, og falder ind i den der bevidsthed hvor du ikke sover, men heller ikke rigtig er vågen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Fso, kender du ikke head-nod? Nod your head niggah! :D

Så vidt jeg har forstået og oplevet på tilstrækkelige opiater/opioider, er at øjnene ligeså stille lukker i og hovedet bøjer sig fremover og SÅ vågner man lige lidt igen et øjeblik. Repeat, repeat, repeat.

Den eneste gang jeg har følt det var decideret behageligt at "nodde", var da jeg eksperimenterede lidt med heroin i en kort periode. Det jeg har læst om opium-drømme, er meget lig det jeg oplevede på heroin..

Medlem

jeg vil beskrive noddet som en tilstand mellem at sove og være vågen. meget simpelt. Du sover ikke, men du er i en anden verden hvor du egentlig kun kan fokusere på den ekstreme eufori som flyder gennem din krop. egentlig en meget enestående oplevelse, nok noget af det mest dejlige et menneske kan være udefor. Også derfor opiater er så pisse farlige at eksperimentere med. Alt er bogstaveligt talt ligemeget så længe du nodder. Det eneste, du oplever, er ren ekstase

Dedikeret medlem

Tak for de fine forklaringer på narko nikket - euforisk semi drømmeland :P

Medlem
Brugeravatar

Jeg lagde ud med 20 mg. oralt for lidt over 45 minutter siden. Euforien er der, og derfor vil jeg gerne sige Tusind tak allesammen for alle de fantastiske råd :-)

Fortsæt god Torsdag!

Medlem
Brugeravatar

Jeg lagde ud med 20 mg. oralt for lidt over 45 minutter siden. Euforien er der, og derfor vil jeg gerne sige Tusind tak allesammen for alle de fantastiske råd :-)

Fortsæt god Torsdag!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]