Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 13:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Forstår ikke hvorfor jeg har lyst til at være påvirket (især benzo, alkohol, mdma og en gange
Ellem ghb)
Har et dejligt liv!
Godt arbejde uden stress. Fin økonomi. Dejlig kæreste, skøn familie, osv
Intet negativt men alligevel har jeg hver aften lyst til blæst!
Forstår ik hvorfor?! Har intet at "flygte fra"
Er det en skrøbelig hed fra da man tidligere havde det skidt?
Hva ka man evt gør eller hva gør i - hvis nogen altså har det på samme måde...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Come on, hvad er det for noget at spørge andre om? Det er dig selv, der skal vurdere det.

Junior medlem

Jamen for mig gir det ingen mening når man har det godt!

Junior medlem

Jeg tager aldrig i byen ell men har bare lyst til at sidde for mig selv og være påvirket. Der må da være nogen som har det på samme måde og som evt har nogle forslag til hva man gøre for at undgå den lyst?

Junior medlem

Det kender jeg godt... Tror ikke man behøver at have noget at flygte fra, for a være blæst. Man har lyst til det, fordi det dejligt vel?:)

Junior medlem

Ja det har du ret i key:-)
Tidligere var det fordi jeg havde det svært og ville flygte fra mine tanker/hverdag.
Kan godt være det bare er følelsen man nu tricker på.
Er lige startet på svømning, badminton og indendørs fodbold for at få lidt rush (eller hva man nu ska kalde det) derfra.
Men godt at høre du har det ligesådan...

Junior medlem

Det lidt svært når man ik kender dig osv, hvad er det du tager? Og hvor tit tager du det?:)

Junior medlem

Tager rivotril, seroquel, alkohol!'...
når det er multigt så også xnax/diazepam . (Sjældent mdma, ghb, Kokain)
Alkohol næsten hver aftenx...
Benzo * 3 gange on ugen ca

Junior medlem

De først du nævner, er det ik sove medicin? Har nogen gange prøve seroquel, hvis Jeg meget gerne vil falde i søvn... Synes ik altid de virker.. Men har du lyst til at stoppe?

Junior medlem

Seroquel bruger jeg kun for at sovet tunge for tungere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal hvert fald tage dit forbrug op til overvejelse. Vi ved ikke hvorfor du har lyst til at tage dem. Men at tage benzo'er 3 gange ugeligt, grænser til et misbrug. Din tolerance vil helt sikkert stige, og benzo abstinenser er sku ikke noget at grimse af.

Kan du ikke erstatte dit forbrug, eller lyst til at drikke hver dag, med noget andet? Fiske, lave musik, male etc. Du mangler (måske) en hobby!

Senest rettet af incase 13 sep 2013 22:20, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Tror casein har ret i det med en hobby :) hvis du holder nok af at lave noget så vil alle de her bedøvende stoffer sikkert bare virke forstyrrende. Få dig et liv, kan man vel sige :D lyder som om du har brug for at reflektere over tilværelsen.

Junior medlem

Selvom du har hvad du vil kalde et fedt liv, så rammer afhængighed alle samfundslag, tror du skal tage at vurdere om det er afhængighed, eller om det faktisk bunder i du ik er så 'lykkelig' som du udgiver dig for

Junior medlem

Seroquel er anti psykotisk, men bliver brugt lidt som sovemedicin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du tager alt det du skriver, så aner du ikke om du har det godt, for du er konstant bedøvet og kan ikke mærke dig selv. Tag 3 måneder uden stoffer, og fortæl os så hvordan du har det.

Ofte kan man bilde sig selv ind at man har det godt, mens man i underbevidstheden reelt har det elendigt. Meditation, dybtgående psykoterapi og seriøst psykedelisk arbejde kan over tid forbedre situationen, men det skal man kun kaste sig ud i hvis man er indstillet på at ens liv bliver meget mere besværligt i en lang periode.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Som det er nævnt tidligere i tråden kan ALLE have/få et forbrug eller misbrug. Bank direktøren, eleven, gadefejeren. Det er vigtigt at du virkelig mærker efter om du har det godt, og finder dig tilpas. "Bare" fordi du har et arbejde, hus osv er det ikke ensbetydende med du er glad indeni. Der må jo være en grund til at du har så stort et forbrug. Benzo 3 gange om ugen vil jeg også sige er alt for meget - og grænser til misbrug. Du kan jo prøve at ligge alle stoffer fra dig i et stykke tid, og se hvordan du har det.

Når det er sagt, så er det vel ikke altid at der skal være en negativ grund til at tage et stof? Selvfølgelig er mange folk ramt af misbrug pga af en tragedie i livet. Men der findes også folk som er lykkelige og glade, men som bare syntes at stoffer er fedt og spændende. Måske du er en af dem, men tjek nu lige. Skader ihvertfald ikke. Go weekend =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du antager den kedelige position, man oftest finder i medierne og en lang række mere seriøse arbejder med stofbrug, at grunden til at man tager stoffer er, at man har et problem. Det lader til at være en utrolig ureflekteret påstand; ja, lad os kalde den dum.

Selv mennesker der har det godt tager stoffer, hvilket modbeviser påstanden. Bum. Selvfølgelig kan man med rette påpege, at alle mennesker på den ene eller anden måde har det dårligt, men så bliver påstanden indholdsløs, da den så siger, at alle mennesker er potentielle stofmisbrugere - så har den sagt absolut ingenting.

Hvis vi enormt overfladisk siger, at stoffer gør, at man "får det bedre", forklarer det jo fint, hvorfor der er en statistisk sammenhæng imellem folk, der har det dårligt og stofmisbrug. Samtidig forklarer det også, hvorfor folk der har det godt tager stoffer - de får det endnu bedre. Denne simple forklaringsmodel, hvis mere faglige og biologiske korrelat er det neurologiske belønningssystem (eller hvad man kalder det), kan selvfølgelig beriges med psykologiske og sociokulturelle forhold, men den fungerer i sit udgangspunkt som en fin årsagsforklaring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
har du overvejet at du måske har det "for godt" og du mangler indhold i dit liv så du ikke keder dig? det er da i hvert fald når jeg keder mig at jeg har mest lyst til en rus.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Kort forklaring; de ting du før har prøvet der gjorde dig glad, får du automatisk lyst til at prøve igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]