Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ligger i skrivende stund på sygehus efter 3-4 dages ketaminforbrug, har måske taget 10 gram siden torsdag til søndag, med intense smerter omkring mavesæk/lever/tolvfingertarm. Alle blodprøver, urinprøver osv, viser alt er normalt. Lægerne kan ikke finde en forklaring på smerterne, som kommer i perioder, ca. en gang timen og varer ca. 15 min. Smerterne er så slemme at jeg får koldsved og ligger og skriger og vrider mig af smerte. De har prøvet at give mig morfin, men uden nogen som helst lindring af smerterne, men gør at jeg kan slappe af. Smerterne var på deres højeste i mandags da jeg blev indlagt, og er aftaget lidt i intensitet nu.

Har undersøgt lidt omkring morfin og mavesmerter, da jeg også har følt at morfin slet ikke har hjulpet men har udløst krampeanfaldene hver gang. Har læst lidt at morfin "lammer" tarmens bevægelser, og kan give kramper i galdeblæren. Tænker at ketaminen har haft samme bivirkning, og derfor morfinen ikke hjælper?

Har selvfølgelig fortalt lægerne om mit misbrug, men de ved intet om det, og tror ikke det har noget med det at gøre.
Smerterne er så voldsomme at man bare har lyst til at dø istedet for at have så ondt.

http://www.livestrong.com/article/10303 ... -morphine/
http://www.healthboards.com/boards/pain ... te-er.html fx læse det her.

Er der nogen som har oplevet det samme? Har altid tænkt ketamin som et mere eller mindre harmløst stof, men efter denne her tur har jeg fået SÅ meget respekt for stoffet. Det er lidt et wakeupcall...

Det er ikke værd at have de her smerter for at man kan være hestet af... Virkelig...! Til alle der har et heftigt forbrug, skær ned, ville ikke ønske de her smerter for min værste fjende.

Peace!

Greven!

Medlem

Det kan ikke være i blæren du har ondt i?
Tænker at meget stærke smerter nogle gange godt kan være en smule svært at placere præcist..

Ketamin gennem længere tid ender ofte med at fucke blæren op! Store smerter og næsten konstante toiletbesøg, er det noget ud har oplevet?

Junior medlem

Der er intet med blæren, den fungerer helt normalt, og min blærekapacitet er næsten 500ml, har testet... Ingen urinvejssmerter eller lignende... Tror slet ikke jeg har taget ketamin nok til at blæren kan blive skadet. Smerten sidder ca. der hvor ribbenene møder hinanden og så to fingersbredder til højre. Har ikke konstante toiletbesøg, har helt normal blærefunktion.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Prøv at søge på "K-cramps" eller ketamine cramps, det er en ret udbredt bivirkning ved et overforbrug af ketamin. Det er værd at bemærke at morfin faktisk gør situationen værre :

"The pain comes from the gall-bladder and the bile ducts emanating from the liver, and is related to spasm of the smooth muscle lining the ducts. It can be felt in the liver region, and radiates through the abdomen up the spine. The pain is qualitatively similar to that of a gall-bladder "attack", although it differs in severity depending on how long you have been using ketamine and at what doses.

It's interesting that the pain can still be felt even in the absense of a gall-bladder. Since 2007 I have no gall-bladder, yet I could still feel the pain associated with it when using dissociatives after that time.

A benzodiazepine dose can be a temporary remedy to lessen the severity of the pain, but if you are having these pains, you need to re-evaluate the frequency of your usage. The diuretic effects of arylcyclohexylamines probably cause mineral depletion over time, especially in combination with a poor diet associated with frequent use. Magnesium depletion is known to cause havoc with cramping and other problems.

A word of caution: morphine (or other similar opiate derivatives such as codeine) will actually make the pain worse because they too can precipitate spasm of the smooth muscle in that region. If you are seeking pain relief, look for something other than direct mu-agonistic opiates. Anticholinergics can help with the spasms too by relaxing smooth muscle tone.

Take magnesium supplements whilst using ketamine."

God bedring!

Medlem

Hold os gerne opdateret løbende!

Al held og lykke med det! :(

Junior medlem

Tusind tak for svaret!

Men troede der skulle meget mere til end et par dages forbrug... Kender folk der tager flere gram hver dag, uden de bivirkninger... Det er også underligt at ingen læger ved noget om det. Har også nægtet at tage imod der I.V morfin, da jeg som sagt får det slemmere pg.a det :/

Er der noget jeg kan vise lægerne så de kan få en forståelse for hvad det er der er galt?

Junior medlem

Kan det også være at lige det batch keta jeg har fået fat i er mere slemt mod kroppen end andre?

Medlem

Kan det også være at lige det batch keta jeg har fået fat i er mere slemt mod kroppen end andre?

Som jeg har forstået så er kramperne noget som pludseligt KAN opstå efter en kort periode med et stort forbrug, modsat blæreproblemerne som plejer at kommer snigende efter et længerevarende misbrug.
"Another, more commonly reported symptom is K-pains or K-cramps. The cause of these abdominal pains are, as yet, unclear, but seem to be linked to high dose use of more than a gram a day." - http://www.substance.org.uk/Topic/30-.aspx

Og når jeg læser om andres erfaringer med K-Cramps rundt på diverse stof foraer, så stemmer de ret godt overens med din historie...

Google evt. K-cramps, mange af de første links er til bluelight, drugs-forum etc., hvor emnet er blevet diskuteret flere gange, og hvor folk fortæller om deres oplevelser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
http://www.hkmj.org/article_pdfs/hkm0902p53.pdf Wong et.al. 'Dilated common bile ducts mimicking choledochal
cysts in ketamine abusers'.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Hej trådstarter.

Jeg har for et par måneder siden været udsat for det samme som dig - eller min kæreste har.

Efter et par dage med et g. keta for meget måske, endte det desværre også ud i slemme mavekramper i de områder som du beskriver. Jeg valgte til sidst at tage hende på hospitalet, hvor hun blev indlagt på hjerteafdelingen. Adskillige undersøgelser og overvågning vidste ikke noget unormalt - men smerterne fortsatte.

På hospitalet fik hun noget imod mavesyre som hun skulle drikke. Da vi tog hjem efter 1½ døgn - købte jeg nogle alminox tabletter i netto imod mavesyre, hvilket lagde en lille dæmper på det. Samtidig fik vi nogle piller som er imod mavesyre - kan ikke huske nu hvad de hedder, men kan vende tilbage senere i aften med navnet.

Efter dette forhørte jeg lidt i min omgangskreds, om folk havde prøvet lignende - hvor jeg hørte om 2 andre der havde fået smerter i samme område. Jeg skal ikke kunne gøre mig 100 % klog på hvad det er - men ud fra hvad du beskriver lyder det som i de andres tilfælde som mavesyre.

God bedring :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg har prøvet præcis dette...
i mit hoved (betyder ikke det er rigtigt) er det fordi LIGESOM morfin gør det din lort super tør og din tarm har derfor problemer med at bearbejde det..
jeg prøvede det på et tidspunkt hvor jeg sm du siger var sikker på jeg skulle til at dø , så ondt gjorde det!
jeg INSTANTLY lavede et lille glas psykotisk stærk instant kaffe , da det jo gør det stik modsatte. diare style!
jeg vil derofr KRAFTIGT fraråde dig at tage morfin da det helt sikekrt bare forværre din situation!!!

DIARRE!!!! !! AFSTED!!!!
good luck

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Hmm, kunne også være en god gammeldags blindtarmsbetændelse?

Havde grumme smerter efter en uansvarlig tur på MDMA og kokain. Gav det skylden, og min læges afløser mente at det var problemer med mavesyren. Til sidst blev det så slemt at jeg endte på hospitalet, hvor de med det samme formodede at det var blindtarmsbetændelse hvilket viste sig at være korrekt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]