Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Emma?
Medlem

Jeg har skaffet en god streg emma. Har leget meget med svampe.

Jeg skal flytte imorgen kl 9, hvordan er efter virkningen, hvor langt vil trippet ca værer? Vil jeg kunne flytte imorgen ? :rocking:

Titel: Re: Emma?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har skaffet en god streg emma. Har leget meget med svampe.

Jeg skal flytte imorgen kl 9, hvordan er efter virkningen, hvor langt vil trippet ca værer? Vil jeg kunne flytte imorgen ? :rocking:

Du kan godt føle dig træt, irriteret, deprimeret og lignende dagen efter. Synes det er en dum ide at tage MDMA hvis du skal stresse med at flytte hele dagen, dagen efter.

Dagen efter skal gå med ren afslapning, lig hvis du havde tømmermænd fra alkohol.

Kan i øvrigt anbefale at anskaffe noget 5-htp og kombinere med b6 vitamin, for at undgå den berygtede MDMA nedtur.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
5-htp er altså slet ikke sådan et wonderdrug..

http://www.bluelight.ru/vb/threads/595598-5htp-dangers

Citat:
5-htp is cardiotoxic. It gets converted into serotonin by enzymes all throughout your bloodstream, resulting in <2% reaching the brain. It just causes a lot of serotonin to be floating around where you really don't want it. Serotonin is also responsible for making you throw up when necessary, so a surplus could cause some weird things to happen. It always gave me anxiety & breathing problems.

Citat:
ive found 5-htp have triggered brain zaps before. also ive felt shakey, anxious and sweaty from taking it.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
gør det :) så længe du kan gøre det i god ro og orden, men nogle folk som ikke dømmer dig for at have haft en god aften dagen før.

når jeg tager små mængder mdma har jeg som regel mere energi dagen efter. jeg har selv for et par måneder siden taget mdma på en laaaaaang bytur der endte kl. 9 om morgenen, der stod jeg op kl. 15, frisk som en havørn og sleb gulvet i hele min lejlighed ved håndkraft :)

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Den første tur på MDMA er ofte noget helt særligt - og tømmermændene er meget individuelle. Nogle oplever en grusom nedtur, andre oplever et decideret humørløft.
Gem dit emma til en dag hvor du ikke skal tidligt op, du får en federe oplevelse - og emmapigen gør dig måske tilbøjelig til at feste og/eller hygge til ud på den lyse morgen, så ikke sagen når du skal flytte.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
5-htp is cardiotoxic. It gets converted into serotonin by enzymes all throughout your bloodstream, resulting in <2% reaching the brain. It just causes a lot of serotonin to be floating around where you really don't want it. Serotonin is also responsible for making you throw up when necessary, so a surplus could cause some weird things to happen. It always gave me anxiety & breathing problems.

Citat:
ive found 5-htp have triggered brain zaps before. also ive felt shakey, anxious and sweaty from taking it.

Du poster nogle tilfældige brugeres subjektive oplevelser med 5-htp? Det var ellers dig der gav mig hele *science bitch* argumentet i en anden tråd :roll: Ohh well skal ikke deraile tråden, så lad mig komme med min egen subjektive vurdering af 5-htp: Jeg synes det er et wonder "drug", og det hjælper mig meget med MDMA tømmermænd. Jeg tager slet ikke MDMA uden at have 5-htp ved hånden. Vil klart anbefalde folk det, hvis de har planer om at tage MDMA mere end et par gange. Jeg vil godt mene du kan tage MDMA og flytte dagen efter, selvom en fridag måske er at foretrække. Go' dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

Citat:

Du poster nogle tilfældige brugeres subjektive oplevelser med 5-htp? Det var ellers dig der gav mig hele *science bitch* argumentet i en anden tråd :roll: Ohh well skal ikke deraile tråden, så lad mig komme med min egen subjektive vurdering af 5-htp: Jeg synes det er et wonder "drug", og det hjælper mig meget med MDMA tømmermænd. Jeg tager slet ikke MDMA uden at have 5-htp ved hånden. Vil klart anbefalde folk det, hvis de har planer om at tage MDMA mere end et par gange. Jeg vil godt mene du kan tage MDMA og flytte dagen efter, selvom en fridag måske er at foretrække. Go' dag.

Synes også 5-htp er rigtig godt mod tømmermænd.

Tog 4-500 mg bk-MDMA her sidst, for første gang i et års tid, og havde helt glemt 5-htp. Det endte jeg med grusomt at fortryde, da jeg efterfølgende lå i to dage med depression, træthed, irritation og des lignende, på trods af at jeg fik en hel del søvn efter rusen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvilken tråd var det jeg gav dig "science bitch" argumentet? :roll:

Nu vil jeg jo gøre det dejlig let og overkommeligt med et par erfaringer som folk har oplevet med 5-htp.

Men nu vi går i små sko vil jeg da gerne bakke mit argument op med mere videnskabelige artikler.

http://www.webmd.com/vitamins-supplemen ... Name=5-HTP

Citat:
5-HTP SIDE EFFECTS & SAFETY
5-HTP is POSSIBLY UNSAFE for use. There is concern that it can cause a serious side effect called eosinophilia myalgia syndrome. Some people think this side effect is only caused by a contaminant in some 5-HTP products; but there is not enough scientific evidence to know if it is caused by 5-HTP, a contaminant, or some other factor. Until more is known, 5-HTP should be avoided.

Other potential side effects of 5-HTP include heartburn, stomach pain, nausea, vomiting, diarrhea, drowsiness, sexual problems, and muscle problems.

Special Precautions & Warnings:
Pregnancy and breast-feeding: 5-HTP is POSSIBLY UNSAFE in pregnancy and breast-feeding. Avoid using it.

Down syndrome: There are reports of 5-HTP causing seizures in some people with Down syndrome. In one group studied, 15% of people with Down syndrome receiving long-term 5-HTP treatment experienced seizures.

http://www.altmedrev.com/publications/3/4/271.pdf

Citat:
Drug-Nutrient Interactions
Although no specific reports have been
published, it is possible that 5-HTP, when
taken in combination with either a selective
serotonin reuptake inhibitor (SSRI) antidepressant such as fluoxetine (Prozac), paroxetine
(Paxil), sertraline (Zoloft), or fluvoxamine
(Luvox), or an MAOI antidepressant such as
phenelzine (Nardil) or tranylcypromine
(Parnate) may cause a condition known as serotonin syndrome.56 This syndrome has been
reported in patients taking LT at doses above
1200 mg/day along with MAOIs, but was not
identified in a 12-month study with 5-HTP
(200 mg/day) taken in conjunction with an
MAOI drug.36
Serotonin syndrome is characterized
by agitation, confusion, delirium, tachycardia,
diaphoresis, and blood pressure fluctuations.
Should serotonin syndrome be suspected, 5-
HTP and any other precipitating drug (SSRI
or MAOI) should be discontinued immediately. Because of the possibility of serotonin
syndrome, 5-HTP should probably not be used
in patients currently being treated with eitheran SSRI or MAOI antidepressant. If it is used
in conjunction with either of these prescription drugs, e.g. short-term dual therapy while
changing over from an SSRI to 5-HTP, the
practitioner and patient should be aware of the
potential symptoms of this condition.
Contraindications
One additional concern regarding 5-
HTP is the possibility of an eosinophilia-myalgia syndrome (EMS) similar to the illness
linked to contaminated LT. The contamination
identified in certain batches of LT has been
related to production methods using bacterial
fermentation and subsequent inadequate filtration. This is unlikely to occur with 5-HTP,
since it is produced by extraction from plant
sources. Two cases of EMS-like symptoms
have been described in patients taking 5-HTP.
One case reported in 1980 involved the use of
very high doses (1400 mg daily).57 Because
contamination of LT was not identified as a
factor in EMS until 1990, the product consumed by this patient was not tested for contamination. The second case involved a mother
and two children who were confirmed to have
taken contaminated 5-HTP.58
Because of the possibility of serotonin syndrome (see above), 5-HTP should be
used with caution in patients currently being
treated or who have recently been treated with
either an SSRI or an MAOI antidepressant.
There are no adequate, well-controlled
studies on the use of 5-HTP in pregnancy,
therefore, it should not be used while pregnant.
Side Effects
Some patients may initially experience
mild nausea when taking 5-HTP. This effect
is usually transitory, and is best dealt with by
initiating therapy at low doses (50 mg three
times daily) and increasing the dosage gradually if necessary.

http://www.umm.edu/altmed/articles/5-hy ... 000283.htm

Citat:
Precautions:

Because of the potential for side effects and interactions with medications, you should take dietary supplements only under the supervision of your health care provider.

Tryptophan use has been associated with the development of serious conditions, such as liver and brain toxicity, and with eosinophilic myalgia syndrome (EMS), a potentially fatal disorder that affects the skin, blood, muscles, and organs (see "Overview" section). Such reports prompted the FDA to ban the sale of all tryptophan supplements in 1989. As with tryptophan, EMS has been reported in 10 people taking 5-HTP.

Side effects of 5-HTP are generally mild and may include nausea, heartburn, gas, feelings of fullness, and rumbling sensations in some people. At high doses, it is possible that serotonin syndrome, a dangerous condition caused by too much serotonin in the body, could develop. Always talk to your health care provider before taking higher-than-recommended doses.

People with high blood pressure or diabetes should talk to their doctor before taking 5-HTP.

If you take antidepressants, you should not take 5-HTP (see "Possible Interactions" sections).

People with liver disease, pregnant women, and women who are breastfeeding should not take 5-HTP.

Source: 5-Hydroxytryptophan (5-HTP) http://www.umm.edu/altmed/articles/5-hy ... z2VMLYZKU2
University of Maryland Medical Center
Follow us: @UMMC on Twitter | MedCenter on Facebook

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]