Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har nogle ritalin piller som der ikke kan knuses og sniffes, men man kan tygge dem og få en hurtig og intens virkning. Jeg har kun prøvet at tygge dem før.
Jeg har tænkt mig at tage det til en skriftlig eksamen der varer 5 timer.
Vil det i denne situation være bedst at sluge pillen? eller skal jeg tygge den og få en mere hurtig og intens virkning?
Jeg har en pille på 16mg og en på 32mg.

Håber i har nogle gode råd eller erfaring i vil dele

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det ikke ritalin du har fået fat i ;)
- Men Concerta. Det er depotmedicin med Methylphenidat i, som også er det aktive stof i ritalin (som er et salgsnavn).

Synes du burde spise dem. Gerne 15-30 minutter inden testen. Alt efter hvor meget du har spist inden prøven, så tager pillerne længere tid om at blive opløst. Kan ikke lige huske om det er 17 eller 27 % af det aktive stof der faktisk sidder i skallen på pillerne, men det er i hvert fald instant release. Resten bliver frigivet over 12 timer mener jeg det er.

Medlem

Som Adolfro siger, er det Concerta du har faaet fat i, hvilket langsomt bliver udskilt i kroppen. Hvis du vil have mest ud af dit Methylphenidate, skal du omdanne din SR (Slow Release) Concerta til IR (Instant Release).

1. Tag en kniv, og skaer nogle "linjer" i skallen.
2. Tag skallen af og gem den, den indeholder ogsaa Methylphenidate.
3. Knus nu pillen med en morter/sten

Tip: Hvis pillen stadig er svaer at knuse, saa skaer nogle linjer igen, og tag den "voksede" overflade af, herefter kan man naesten knuse den med fingrene.

Saa skal du bare spise/bombe den "oedelagte" Concerta pille. Fordel det ud, saadan at du ca. hver 1 - 2 time tager en dosis Methylphenidate.

Junior medlem

Mange tak for hjælpen. Siden jeg tog det sidst ( 1 år siden ) har jeg fået en anelse kraftigere hjertebanken.
Gør det noget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er normalt at få væsentlig øget puls af stimulanser. Så længe det ikke er helt oppe og ringe og kun er midlertidigt er det ufarligt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Det er normalt at få væsentlig øget puls af stimulanser. Så længe det ikke er helt oppe og ringe og kun er midlertidigt er det ufarligt.

Det der bekymrer er bare at jeg har haft lidt forhøjet hjertebanken og det er et år siden nu men kan stadig mærke det, så tænker om det bliver værre hvis jeg tager det igen?

Medlem
Brugeravatar

Concerta findes i 18 mg og 36 mg varianter ikke 12 og 32.
Jeg synes også du skal spise denm.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
findes altså også i 54mg !!!
DET du skal gøre er: ind i munden og sut den yderste skal af , som det også er nævnt indeholder Methylphenidat.
under vil du se en 2 delt pille : brun og hvid! den brune indeholder intet "brugbart" og fungere som en svamp, det er rent faktisk super smart måden de er produceret, da der er et lille hul i enden, som ved mødet med væsker(i maven) svulmer op og presser små mængder Methylphenidat ud fra DEN HVIDE SIDE!, SÅ....
skær den brune fra, skrab ENDNU et lille gennemsigtigt lag af og enten knus og snif eller knus den i munden og slug!
det er besværligt at sniffe concerta da det tager utrolig lang tid at få det ned til ønskede fragmenter da den nærmest er gummi agtig. !
knus i munden og slug er også min umiddelbare anbefaling !
men bare du får ydre skallen med og skære den brune side fra... så er jeg glad! og det er du helt sikket også!

Medlem
Brugeravatar

findes altså også i 54mg !!!

Fuldstændigt korrekt, men ikke i 12 mg og 32 mg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]