Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psy. I går havde jeg en dårlig oplevelse med amfetamin (læs min tidligere tråd).
Jeg tog hjem og fik noget søvn som i sagde jeg skulle, men nu hvor jeg er vågner kan jeg næsten ikke synke, har nakkesmerter og ondt i halsen. Kan amfen have gjort dette eller?

Dedikeret medlem

Ja det lyder meget rigtigt - kæbespænding går i musklerne. Snifningen betyder fremmedlegmer i halsen samt man ikke reagere på kulde pga kunstig varme i kroppen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
undskyld off topic men hvonrår kan vi blive enige om at det er hundelorten af drugs det amf der og lade vær med at tage det (everybody?) ;) :D

men ja nok også pga immunforsvaret tager en dykker efter sådan en tur kunne jeg forstille mig, men føles det i halsen ikke bare som.. ja ondt i halsen ? for så er det nok bare det. få dig noget varmt the og sund mad, og en morfar foran tv'et :)

Medlem

Det er en underlig smerte. Når jeg synker gør det ondt det føles som om min hals hævet. Det gør ondt i nakken når jeg drejer hovedet, men det kan jo også være fordi jeg har lagt forkert i nat.

Og lige da jeg vågnede for noget tid siden og mærkede disse smerter blev jeg enig med mig selv i at jeg aldrig skal røre det skidt igen!

Medlem

undskyld off topic men hvonrår kan vi blive enige om at det er hundelorten af drugs det amf der og lade vær med at tage det (everybody?) ;) :D

+1, amf sutter max røv medmindre man har et shitload af opioider og benzoer til sit comedown.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Altså det et nok mere jer den er gal med, for jeg har ikke haft noget problem med at tage amfetamin siden jeg var 18-20 år, hvor jeg havde den tåbelige opfattelse at det var sejt at sniffe hiroiske baner.

Lad vær med at bruge amf som et "sports drug", altså der er ingen grund til at tage en streg hver halve time. Lad vær med at tage mere end et halvt gram. Drop de store lines. Husk at lytte til din krop. Spis et eller andet på et tidspunkt. husk at drikke vand. Og stop med at tage amf 6 timer før du gerne vil sove.

Hvis du/I overholder alle de guidelines, vil med stor sandsynelighed ikke oplever nogen særlige bivirkninger, andet end træthed i et par dage efter.

Senest rettet af snufkin 12 maj 2013 13:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg vil skyde på det måske kan være både amfen, og nogle af cut midlerne der har irriteret min hals.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Snufkin

det kan så godt være det bare er mig der er noget galt med men jeg oplever altid psykisk nedtur dagen/dagende efter også selv om jeg har taget utrolige små mængder, ud over det er jeg heller ikke særlig meget istand til at nyde rusen fordi jeg bliver et egoistisk møgdyr af det som ingen kan holde ud at være sammen med, men det synes jeg nu er meget normalt på diverse stimulanser at folk genrelt bliver sådan.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså det et nok mere jer den er gal med, for jeg har ikke haft noget problem med at tage amfetamin siden jeg var 18-20 år, hvor jeg havde den tåbelige opfattelse at det var sejt at sniffe hiroiske baner.

Lad vær med at bruge amf som et "sports drug", altså der er ingen grund til at tage en streg hver halve time. Lad vær med at tage mere end et halvt gram. Drop de store lines. Husk at lytte til din krop. Spis et eller andet på et tidspunkt. husk at drikke vand. Og stop med at tage amf 6 timer før du gerne vil sove.

Hvis du/I overholder alle de guidelines, vil med stor sandsynelighed ikke oplever nogen særlige bivirkninger, andet end træthed i et par dage efter.

Jeg må melde mig uenig. Selv ved meget lave doser amfetamin oplever jeg søvnbesvær, tør mund, ingen appetit og lignende. De negative bivirkninger lader til at stige eksponentielt, med de doser man tager. Men selv ved lave doser synes jeg altså ikke man slipper for nogen hangovers, i modsætning til f.eks. kokain.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hmmm.. Klart, vi er forskelligt bygget op må man konkluderer. For 10 år siden fik jeg det også altid slemt af amfetamin, men der tog jeg også alt for meget af gangen. Men nu får jeg det stort set aldrig slemt, det kan være jeg bare er blevet stærkere med tiden. Og kan tåle mere idag rent psykisk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmmm.. Klart, vi er forskelligt bygget op må man konkluderer. For 10 år siden fik jeg det også altid slemt af amfetamin, men der tog jeg også alt for meget af gangen. Men nu får jeg det stort set aldrig slemt, det kan være jeg bare er blevet stærkere med tiden. Og kan tåle mere idag rent psykisk.

Ye, vi er alle forskellige.
De psykiske tømmermænd optræder også gerne for mig. Men jeg tænker nu mere specifikt på de fysiske.

Hej Psy. I går havde jeg en dårlig oplevelse med amfetamin (læs min tidligere tråd).
Jeg tog hjem og fik noget søvn som i sagde jeg skulle, men nu hvor jeg er vågner kan jeg næsten ikke synke, har nakkesmerter og ondt i halsen. Kan amfen have gjort dette eller?

Ja. 100.

Medlem

Selvom jeg sniffer ca. 25-35 mg (96 % rent) amfetamin, kan jeg stadig maerke en nedtur naar jeg ikke tager det mere, i ca. 4-5 timer efter. Amf er djaevlens stof.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Amf er djaevlens stof.

You said it my nigga. Ironisk nok virker methamfetamin til at have langt færre fysiske og psykiske bivirkninger, i de efterfølgende dage.

Omend det nok på ingen måde er en indikator for at det er bedre for en. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Amf er djaevlens stof.

You said it my nigga. Ironisk nok virker methamfetamin til at have langt færre fysiske og psykiske bivirkninger, i de efterfølgende dage.

Hvad bygger du det på? :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg er enig, amfetamin er et ringe stof og hvis man ikke kan gå ud og have det sjovt uden, så må man se i øjnene at man har et problem.

Men jeg vil dog påstå at amfetamin tømmermænd kan reduceres betydeligt ved at følge nogle simple regler.

Stop redoseringen i tide. Hvis du fester fra klokken 20:00 til klokken 04:00 f.eks. så stop med at fylde sluserne op et par timer før endt bytur/fest. Du vil sagtens kunne køre videre pga. den absurd lange halveringstid.

Drop hel-weekends blæsere, du kan ikke straffe dig selv hårdere end dette.

Vand og ædelse er essentielt, du kører i højeste gear og din krop bliver drænet. Da mange vælger at blande med alkohol dehydrerer det dig yderligere, så væske er et must!

Hvis du går med "the blues" op til din blæser, så kan dine tømmermænd blive langt hårdere psykisk, så vær opmærksom på dette faktum.

OG lad dig ikke blive revet med, hvis du overskrider en vis grænse med mængde af amfetamin, så bliver du en gumlende smaskende, automatiseret blæsermaskine der ikke ænser en skid af hvad du har gang i. Slem hukommelsestab og fuldkommen tab af hæmninger, med en absurd røvfuld energi oven i hatten kan forventes. Din krop hader dig på dette punkt og du vil bestemt betale prisen næste dag.

Hvis du skal lege med stimulanter, så få styr på dit forbrug og lær at sætte grænser.

Dedikeret medlem

Amf er djaevlens stof.

+1
erfaring bygget på mange år hvor jeg var i posen hver dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Amf er djaevlens stof.

Hvad bygger du det på? :)

Erowid har nogen noget grummere bivirkninger ved meth sammenlignet med normalt amf. Men det giver også god mening, da meth er mere fedtopløseligt, og derved bliver optaget i højere grad.

I forhold til bivirkningerne dagene efter, så er det personlige erfaringer, ud fra både meth samt normalt amf.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hiroiske baner.

hiroisk bane:
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Westzide> Kan du ikke fortælle noget om dine erfaringer med methamfetamin i forhold til amfetamin. Hvordan er rusen anderledes(hvis den er det)? Jeg prøvede en meget lille mængde for nogle år siden, men det var klokken lort om natten og var påvirket af amfetamin i forvejen, så skal ikke kunne sige om det var Meth der gav virkning. Er total blank på dette emnet.

Jo da. Man bliver langt mere påvirket og "ude af kontrol", så at sige.
Ens personlighed bliver langt mere ændret, end hvis blot man tager normalt amfetamin.

Rusen føles også mere serotonin agtig. Det er som om et snert af MDMA rusen kan fornemmes, i noget højere grad end på normalt amfetamin. Altså er det også mere euforisk. :)

Første gang jeg prøvede det fik jeg noget jeg selv vil tro var ret cuttet, men var alligevel oppe i 4-5 dage på cirka et halt gram. Jeg oplevede ikke de store tømmermænd, og jeg var i stand til at fungere ret normalt, selv efter fire dage uden søvn.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg plejer at rense næsen godt og grundigt efter stimulanser.
Oplevede en gang at min næse var så stoppet, at jeg kun kunne trække vejret gennem munden, hvilket resulterede i den harskeste stemme i et par dage. Det er mit tip.

//Zp4ffEh

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]