Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu er det sådan jeg har socail angst og får noge gange "anfald" Og Jeg er så lig startet på det her Oxazepam

i starten gik det ok det fik taget toppen.. har taget det 4-5gange nu. Jeg sidder så her og skal i skole om meget snart men har et "anfald" og dosic er pt oppe på 45mg og det har stavæk ingen efecekt er der andre derude der har angst eller socail angst som ka "anbefalde" noge andre benzo der virker stærkere.. gider ikke æde 1-5 piller for at få en næsten øsket virking Når min læge siger 1-3 om dagen... på forhånd tak

Dedikeret medlem

Tafil, alprox - kært barn har mange navne det er alprazolam jeg snakker om. Den er rigtig god til angst osv hvis du spørg mig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Men også et utrolig stærkt benzodiazepin! Og et der har et utrolig højt misbrugspotentiale!
Synes du burde prøve at få udskrevet nogle lyrica, truxal, nozinan eller noget andet der har samme virkning som benzo'er, men slet slet ikke har samme misbrugspotentiale og slet ikke er afhængigheds skabende på samme måde som benzoer desværre er.
Hvor ofte får du de anfald?

Insane psychedelia user!

Nozinan, truxal, har absolut ikke samme effekt som benzodiazepiner!! Det er lobotami på pilleform.
Mht lyrica og afhængighed, så er der vidst ikke helt enighed omkring det.

Du kan evt konsultere din læge og spørge efter Diazepam. Jeg har selv fået ordineret oxazepam, mod angst. Uden effekt. Diazepam virkede dog langt bedre på mig.
Men sørg for ikke at være på denne type medicin for lang tid. Det er møgsvært at komme ud af igen.

Dedikeret medlem

Nozinan, truxal, har absolut ikke samme effekt som benzodiazepiner!! Det er lobotami på pilleform.
Mht lyrica og afhængighed, så er der vidst ikke helt enighed omkring det.

Du kan evt konsultere din læge og spørge efter Diazepam. Jeg har selv fået ordineret oxazepam, mod angst. Uden effekt. Diazepam virkede dog langt bedre på mig.
Men sørg for ikke at være på denne type medicin for lang tid. Det er møgsvært at komme ud af igen.

husk at være opmærksom på diazepam's latterligt lange halveringstid hvis du vælger dette præperet :)

Insane psychedelia user!

Ja! Ligepræcis! Det er det som gør det så fantastisk til lige netop angst. ;)

Alt er selvfølgelig med forbehold. Benzoer er lidt ligesom at pisse i bukserne for at holde varmen. Men hvis man endeligt skal bruge benzodiazepiner mod angst så vil jeg mene at dem med lange halveringstider er bedst. Det er i hvertfald min erfaring.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nozinan og Truxal har også en angstdæmpende virkning :) Er udemærket klar over at de på andre områder slet ikke kan sammenlignes med benzoer. Men angstdæmpende virkning det har de.

Insane psychedelia user!

jo vidst. Men der er så mange uhensigtsmæssige bivirkninger ved at bruge antipsykotikum mod angst at jeg synes det er forkasteligt.
BTW så er angst en almindelig bivirkning forsaget af Nozinan.

Medlem

Oxabenz (oxazepam)nhar cæret klart det bedste jeg nogen sinde har fået mod angst. Sammen med lyrica. Derfor behøves det selvsølgelig ikke være det bedste for dig.

Du kan prøve Rivotril eksempelvis. Har en halveringstid lidt længere end oxabenz, men stadig kortere end diazepam. Alprazolam er selvdølgelig også et alternativ. Det har endnu kortere halveringstid. Prøv at læs lidt om de to.

Ellers har jeg haft held med at behandle angst med dolol i perioder, hvor benzodiazepin ikke har virket. Eller burprenorphin, men det er vist desværre ikke så mange læger der vil udskrive de ting mod angst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ingen herinde er læger så jeg synes du bør gå til din egen læge og fortælle om det, han vil nok som de andre siger komme ind på lyrica, truxal, eller andre stærkere benzoer, men personligt ville jeg ikke tage imod den slags, det ville være aller sidste løsning - motion (løb nogle gode ture) sund kost evt sammen med kognetiv terapi eller andet i den stil - gjorde meget for mig, og er den dag idag ret glad for at jeg stod fast og ikke tog andet end nogle alprazolam i en kort periode - og som du selv er inde på tager det lige spidsen af angsten men er jo en kortvarrig løsning. Vil gerne henvise til fanny's tråd
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=44188

imo er det en rigtig god ide at finde ud af om der er andre løsninger imod sine psykiske problemer end medicin - der findes jo ingen vidunderpiller desværre.

Junior medlem

1000 tak for svar.. motion og sund kost, psykolog, e r vejen frem men det fjener ikke angsten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
næ men det kan gøre den meget nemmere at arbejde med - førhen havde jeg angstanffald hver dag, nu har jeg det måske en gang eller to om måneden højst og det har gjort at jeg kan holde livet ud nu og har meget mere livskvalitet.

det havde jeg ikke haft hvis jeg havde stoppet piller i hovedet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]