Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 feb 2016 21:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 feb 2016 21:19
Indlæg: 1
Hey med alle jer i dette forum

Jeg er soldat med efterhånden en del udsendelser og 14 års tjeneste.
Jeg har raget PTSD, kranietraume og piskesmæld til mig under udsendelse.
Jeg har igennem de sidste 6 år været igennem en hel del medicin.
Jeg har behov for at få nogle erfaringer mht Ritalin mod ptsd, depression og at kunne overskue selv de mindste ting, så jeg tænkte at der måske var andre veteraner herinden eller bare andre som havde erfaring med Ritalin.

Sjønne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2016 21:59 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
/Flyttet til Syntetiske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2016 09:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... s-say.html

Ved godt du spurgte til ritalin, men det her er en anden mulighed.
Prøv og læs op på det måske det er noget for dig.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2016 17:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 feb 2016 21:19
Indlæg: 1
Super fedt - det snakker jeg lige med min læge han ikke lige kan udskrive :rocking:

- Men kan da tilføje at det har været vendt af flere i forsvaret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2016 00:04 
Jeg har selv brugt både MDMA og LSD imod PTSD sammen med terapy, og det virkede ubeskriveligt godt!

Det skal dog siges, at jeg havde god erfaring med både MDMA og LSD før. Jeg ved ikke om det her er dårlig HR, men jeg gik til psykolog for samtaler, og havde en MDMA session, to LSD sessioner, plus microdosering af LSD hver 3-4 dag.

Det gik stærkt, og jeg kunne umuligt have nået så langt uden brug af disse substanser.
Jeg vil anbefale microdosering af LSD istedetfor Ritalin imod PTSD, men det er kun baseret på eget studie og erfaringer på egen krop.

Derudover har jeg også kureret min depression ved hjælp fra Spids Nøgenhat, det er snart 3 år siden og jeg har ikke haft skyggen af depressive tider siden.

Hvis du vil vide mere, kan du bare skrive:)

Vh Ø !


Top
  
 
Indlæg: 18 feb 2016 22:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 feb 2016 19:56
Indlæg: 1
Hej Sjønne

Først og fremmest tak for din indsats. Jeg kan ikke forklare hvor stor respekt jeg har for mennesker som dig.
Selvom krig kan forekomme meningsløst for mange, så er det JER der tager det reelle ansvar for at gøre en forskel ude omkring i verden, og måske på hjemmefronten, når hele lortet bryder sammen.

Og nu til dit spørgsmål :D Som du kan høre, er jeg ganske almindelig civil borger. Jeg tager ordineret medicin imod ADHD,
og kan fortælle dig en smule om virkningen når stoffet (methylphenidat) gives i det, der kaldes terapeutiske doser (typisk 40-90 mg/dag for voksne).
Mit liv har altid været kaotisk og lidt anderledes. Ikke fordi jeg ikke er glad, eller lider af depression - men fordi
min hjerne ikke er i stand til at hjælpe mig med at overkomme opgaver, når der kræver bare den mindste smule vedholdenhed.

Udover dette har jeg altid haft et stort temperament, utrolig kort lunte - noget som gør, at jeg bliver utroligt irriteret og selv små, ubehagelige og uforventede elementer i mit liv. Fx diskutioner i parforhold og lignende. I stedet for bare at acceptere min irritation, har jeg været nødt til at reagere - fx ved at smadre huller i væggen, slå mig selv (for ikke at slå fx min kæreste), og lignende reaktioner. Små ting i hverdagen, som at betale regninger til tiden, sørge for at hjemmet et rent, lave opgaver og at komme til tiden har altid været en enorm udfordring.
Og selvom jeg har været bevidst om dette, har jeg aldrig fået mig sammen til at gøre noget seriøst ved det.

Med Ritalin (jeg er på 20mgx3 pr dag) kan jeg virkeligt mærke, hvordan min hjerne ikke længere forhindrer mig i at gøre de ting, jeg sætter mig for.
Hvis jeg bestemmer mig for, at kontrere mig om et specifikt emne, så kan jeg gøre dette, uden jeg bliver distraheret af mine impulser. Hvis jeg bestemmer mig for at jeg vil opføre mig roligt, så behøver jeg ikke længere slå ting i stykker for at kunne holde frustrationerne ud. Før i tiden var det på INGEN måde muligt.

Methylphenidat giver en påvirker indirekte niveauet af dopamin i hjernen - og dette betyder sandsynligvis, at du ikke skal forvente at du bliver mere motiveret til noget som helst. Det er ikke en kur mod depression eller magtesløshed. Betragt det hellere som et værktøj, der gør dig i stand til at fastholde dit fokus, og få din hjerne til at reagere som du befaler den, og ikke omvendt. Jeg får i hvert fald ikke mere motivation eller lyst til at tage fat på hverdagens opgaver - men når jeg først er gået i gang, er det meget lettere at holde ved.

Jeg vil dog heller ikke underkende det øgede dopaminniveau og dets påvirkning på mit humør. Faktum er jo, at dopamin gør en og glad og tilfreds (firkantet set), så når kroppen pludselig oplever en stigning i dopaminniveauet, vil man opleve det som en tilfredshedsfornemmelse. Til tider kan jeg (selv på min lave dosis), føle at mit humør løftes, og jeg bliver mere glad, positiv og udadvendt - og det er jo netop disse ting, der gør, at men kan bruge stoffet rekreationelt. En virkning som mest af alt minder om en potentløs kokainrus.

Der er utroligt mange facetter ved brugen af Ritalin, som jeg ikke kan nå at komme ind på. Jeg har garanteret forklaret en masse ting utroligt ukonkret og med større eller mindre mangler - men jeg ville forsøge at give dig et indtryk af min egen oplevelse med medicinen.
Nu er det ved at være 4 timer siden, jeg tog min sidste dosis, så min koncentration er helt i bund :D (jeg afbrød skrivningen for at se FCM give røvfuld til ManU ;) Lige så hurtigt som medicinen virker, lige så pludseligt forsvinder effekten igen - og det kan være lidt surrealistisk, når man en hel dag har gået og været i stand til at fokusere!

Kom endelig med kommentarer eller spørgsmål. Det gælder også alle jer andre. Jeg er på ingen måde ekspert - men har blot mine egne erfaringer og det informationer jeg har kunnet finde frem til på nettet. Min psykiater, som udskriver mit narko, er sgu ikke til nogen hjælp.

Bedste hilsener
David


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2016 22:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Sjønne skrev:
Super fedt - det snakker jeg lige med min læge han ikke lige kan udskrive :rocking:

- Men kan da tilføje at det har været vendt af flere i forsvaret.


Det kan han nok ikke, men hvis interessen er der kan jeg lærer dig og finde spids nøgenhat til efteråret :)

Mvh


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team