Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eksamenerne nærmer sig snart og jeg må indse at overdosering af cyclizin og melatonin ikke har nogen effekt på mig natten til eksamen.

Jeg har fundet lægemidlerne alimemazin og hydroxizin som lader til at være langt mere sløvende.
Det ser ud til at der er stor erfaring med alimemazin mod søvnbesvær i andre lande.
Er der en grund til at det ikke findes i de danske apoteker? Er det bedre at foretrække hydroxizin?

På indlægssedlerne deler de mange bivirkninger, og det er derfor lidt svært at vurdere forskellen på dem.

Junior medlem

Uden at vide noget om lige præcist det der, så ved jeg at der er nogle antihistaminer som er på recept, da de er for "stærke".

Men hvorfor ikke bruge Etizolam, det er let at få hjem og jeg kan på ingen måde mærke det dagen efter i kroppen?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg synes at antihistaminer ofte har gjort mig lidt sløv i hovedet dagen efter.

Jeg har engang brugt Prometazin (fås i håndkøb i DK) til at afhjælpe forbigående søvnproblemer. Så vidt jeg ved, er det det eneste håndkøbsmiddel som har indikationen søvnløshed angivet på indlægssedlen. Diphenhydramin har jeg brugt enkelte gange i USA fordi det fås på tabletform og virker ret søvndyssende på mig.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville på ingen måde kaste mig ud i at bruge antihistaminer dagen før en eksamen, af samme grund som Prometheus nævner. Zombietilstanden kan godt tage lidt tid for at fortage sig, så no go!
Jeg har selv haft god erfaring med indslumringspiller, i form af kortere virkende benzodiazepiner eller Z-drugs. Ellers tror jeg helt klart, at melatoninen ville være din bedste ven + en ordentlig døgnrytme og masser af motion!

Knæk og bræk med eksamen. :)

Dedikeret medlem

Jeg bruger zolpidem 10 mg - en halv af dem når jeg skal noget vigtigt dagen efter og derfor får tankemylder når jeg ligger mig. Det gør jeg kan sove og være frisk dagen efter.
Fortæl dig læge hvad du skal bruge dem til og du burde kunne få dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ved ikke om det ligefrem er anbefaldelsesværdigt, men en allnighter, samt mindre mængder amfetamin oralt har ikke forhindret topkarakterer inden eksamener for mit vedkommende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

50mg promethazin i kombination med små doser beta-blokkere gjorde arbejdet. Jeg sov alle nætter og klarede alle eksamener strålende. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har også haft forbigående søvnproblemer hele mit liv, indtil jeg opdagede en teknik der får mig til at falde i søvn indenfor 10 min, hver gang. Det er sådan set meget simpelt, det eneste det går ud på, er at jeg fokusere på indersiden af mine øjenlåg, altså simpelthen stirre ud i det sorte ingenting. Det gør at jeg kan slå alle tanker ud af hovedet, og hurtigt kan falde i søvn, men det kræver lidt øvelse før man bliver god til det. I starten har man en tendens til at glemme sit fokus og begynde at tænke en masse tanker, som holder en vågen - øvelse gør mester.

Prøv det, det virker 100% for mig hvergang. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er også den vej jeg prøver at gå, for jeg ved at medicin ikke er ideelt. Kunne generelt have godt at af lære at slå hjernen fra indimellem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]