Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey allesammen herinde, har lige et spoergsmaal her. Hvordan kan det vaere at koffein kan forsage aggressivt adfaerd. Jeg har i dag drukket mindst 8-9 kopper ekstremt moerk staerk kaffe, og kan foele at mit hjerte banker ekstra hoejt. Har voldelige tanker og en lyst til at bare faa dem udfoert paa en eller anden maade. Jeg undres over dette, da jeg meget sjaeldent har saadanna tanker og normalt er fredelig sindet. Jeg er en smule overbevist over koffeinen er skyld i dette, nogle der har nogen viden omkring denne teori? :)

Senest rettet af Vodka 28 dec 2012 07:46, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det er jo også fuldkommen vanvittigt at drikke så meget kaffe... har du gjort det for at kæmpe for at holde dig vågen eller ? se at få dig noget søvn og stop med at drikke så meget kaffe, en koffein OD er en rigtig grim ting og det vil du ikke opleve - jeg har aldrig hørt om at kaffe gør dig direkte agressiv men i de mængder er det vel meget normalt man bliver lidt oppe at køre, hop i din seng og smadre din hovedpude istedet når du får sådanne tanker. jeg kan ikke lade vær med at tro på at der er en anelse placebo i det, altså kaffen virker jo uden tvivl opkvikkende men tankerne bag ? det med at smadre nogen ? måske er det noget du hidser dig selv op til at tænke - jeg kunne dog ikke lade vær md at hyle af grin da jeg læste det her du skrev, det er simpelthen for morsomt skrevet :D

anyway godt råd ville være at lade vær med at drikke så meget kaffe i fremtiden... du går ikke og er ked af det og grubler over nogle ting siden du har det sådan ? det undre mig bare da jeg selv når jeg endelig drikker kaffe drikker ret stærke kopper og har aldrig fået det sådan, højst lidt "stram idet" hvor jeg bliver let irritereret men at ha lyst til at yde vold imod andre dog ikke.

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Haha, griner dog ogsaa lidt over det naar jeg laeser det igen. Jeg besluttede mig for at bruge alt den energi og aggression paa noget fornuftigt, saa jeg smuttede ud og loebe. Hvorefter da jeg kom hjem drak jeg noget dejligt NADA te.
Jeg har ikke rigtigt nogle frustrationer i oejeblikket, ting gaar godt og har absolut ikke haft nogle form for aggressioner den seneste tid, derfor jeg undres jeg over det, og hvad der kan vaere skyld i saadan et aendrende adfaerd... Anyways, jeg burde nok holde op med at drikke store maengder kaffe og energidrikke fremover, det er sgu ellers bare saa nemt at komme til nu naar man ikke drikker alkohol, ryger hash eller noget som helst andet mere. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
nu har du jo også rettet det så det ikke ser så sjovt ud mere :D men ja hold du hellere op med at drikke så meget kaffe.

Dedikeret medlem

Agressionen kunne måske komme af du ikke ryger hash længere og du før plejede og sidde med en god joint til kaffen.
Nu drikker du store mængder kaffe uden at ryge, i går da jeg kom hjem efter lidt for meget kaffe var jeg også temlig kort for hovedet.

Junior medlem
Brugeravatar

Tror nok ogsaa det laegger deri. Jeg maa sgu desvaerre bare begynde at blande min kaffe op med maelk, og drikke mindre maengder, for klokken er 4:43 hvor jeg befinder mig og er ikke den mindste smule traet, dog god dag og morgen til jer! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg drikker tit hele kopper med espresso (det man kun får en bundslat af i automat) rigtig sort kaffe, men har aldrig oplevet at blive aggresiv, har tit for sjov drukket en masse kaffe hurtigt for at få en "kaffe tripper" hvor man næsten får det dårligt af koffein.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Efter tre kopper kaffe begynder jeg at blive restløs og urolig så 8-9 kopper vil helt sikkert give lidt for mange negative bivirkninger..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg kunne forestille mig at hvis man tidligere har haft tendens til, at falde i et aggressivt mindset under påvirkning af en stimulant, så kan en lettere absurd mængde af selv en mild stimulant som kaffe, måske føre én tilbage i samme rille.

Har du før oplevet aggressioner ved indtagelse af stimulanter?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har altid ved paavirkning af stimulanter blevet en smule aggressivt og kontrolerende anlagt, har odelagt paent mange venskaber paa dette grundlag. Saa det er hojest sansynligt nok desvaerre der det ligger i.

Junior medlem
Brugeravatar

Double post.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]