Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,

Jeg opretter lige en ny tråd for at få besvaret dette spørgsmål ordentligt.

Er det i orden at tage MDMA ca. 4 dage efter man har haft en våd aften på en del ritalin (ca 60-70 mg), eller er det at presse den? Ritalin påvirker jo dopamin og noradrenalin, som MDMA (så vidt jeg har forstået) også gør. Har søgt rundt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget svar. Det skal siges at i torsdags var første gang i måske et halvt år, jeg tog ritalin eller nogen anden form for stimulans (udover MDMA)

På forhånd tak

Admin
Brugeravatar

Jeg kan ikke se noget galt i det. Udover at det generelt er en dårlig idé at tage stimulanter så ofte. Hvis det bare er den ene gang, kan jeg ikke se noget problem i det. Det begynder at blive et problem, hvis du tager stimulanter hver weekend eller noget i den dur. Jeg kan selv finde på at tage stimulanter flere dage i træk 1-2 gange om året i forbindelse med festivaller. Og når det er så sjældent, kan jeg ikke se noget generelt problem i det.

Bare pas på, det ikke bliver en vane at tage stoffer så tit :)

-Jimmy Carter

Medlem

Ok, tak for svar. Du tror heller ikke, jeg oplever nedsat virkning af MDMA'en?

Admin
Brugeravatar

Det er svært at sige. Umiddelbart nej. Men hvis du er så bange for at få nedsat virkning af dit mdma, så vent en måneds tid. Hvis du vil være helt på den sikre side :)

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Ok, tak for svar. Du tror heller ikke, jeg oplever nedsat virkning af MDMA'en?

Jeg tror at det er best at du venter en måneds tid vis du vil ha maksimal udbytte af dit mdma:)

men altså jeg tror ikke at du vil kunne mærke det store

og en anden ting :) ikke for at trampe på dig og lege mor.. men måske du skulle lade være med at tage
"stoffer" så tit ,, nu det ikke fordi jeg er vooold hellig selv :)

:D

Medlem

edit: nvm

Medlem
Brugeravatar

Jeg kender en der har ADD (damp bare en anden grad) og OCD.. Personen ( kalder lige for Q ) får 1x54mg concerta (depot ritaliner) + 2x 5mg motiron dagligt. Q kan godt klare perioder uden medicin, især når der er ferie fx. og har derfor holdt 2-3 ugers pause (med kort nedtrapningen på en uge også ellers clean helt op til). Der har normale doser virket uden problemer, dvs. ingen mærkbar brug for mere end os andre. Efter følgende har Q haft omkring 2 uger stadig uden medicin. Q starter igen stille og roligt op igen.

En enkelt gang havde Q ikke tænkt over at slippe medicinen, og der oplevede han at havde en god tolerance.. Vi starter altid med omkring 1,5 mg per kropskilo, som er omtrent 110-125mg (alt efter hvem det er af os.), der havde Q kun en meget meget svag virkning. Q reduceret med 1 mg pr. kg cirka 45 min efter de svage virkninger kom. Det virkede bedre, og han kom da op på vores andres niveu.

MDMA virker primært på serotonin systemet, men også lidt på dopamin og noradrenalin systemet. Det er nok derfor der var denne forskel. Men nu får Q ritalin dagligt.

Håber du kan bruge det til lidt :)

Medlem

tak for svar.

Jeg læste noget om, at det kunne være neurotoksisk at blande de 2 ting, men er det også en risiko, hvis der er 4 dages mellemrum mellem dem? Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, jeg har ikke så meget forstand på det

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg1967@yahoo.com
Sorry, engelsk svar for dig.

Ritalin has a half life of 4 hours.

That means, 4 hours after taking it your the quantity of it falls to half its value compared beginning to beginning of the period.

Then it takes another 4 hours to fall to a quarter of its initial value.

Then it takes another 4 hours to fall to an eighth of its initial value.

Then it takes another 4 hours to fall to a sixteenth of its initial value.

After 24 hours it should be sixty fourth of its value.

And so on

I can't be bothered doing the maths, but after 4 days you will have hardly any Ritalin in your system.

This would apply to dopamine levels. If it didn't then people would have no need to redose with Ritalin every 3-4 hours.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]