Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 13:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
bannet

Geografisk sted: Risskov
Hej derude

Jeg har adhd og har lige fået Concerta 54 mg til at hjælpe på koncentrationen. NU tænker jeg så for sjov at jeg vil prøve og se om jeg kan få en form for high ud af det. Og jeg ved godt at da jeg har adhd vil det virke anderledes på mig end på andre, men et eller andet må de da gøre hvis man tager nok? Mit spørgsmål er bare, hvor meget ville i foreslå mig at jeg skal tage?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg syntes det er en dum ide at brug din medicin til at lamme dig på. Du risikere at du ikke får den ønskede effekt af din daglige dosis hvis du først begynder at lamme dig på betydelige højere mængder. Udover det er der ikke meget potentiale i concerta da de er timereleased og at du derfor vil være speedet i meget lang tid. og på samme tid skal op i ret høje doser. Medmindre du bryder pillen op og dermed undgår timereleasen. Hvis jeg husker rigtigt er der to små "pakninger" inde i pillen. En er grå og den anden er hvid. Det kan være lidt en kunst at finde vej ind, da skallen på pillen er meget hård. Igen, hvis jeg husker rigtigt, er det den hvide klump du skal have ud og som indeholder methylphenidaten. Start med halvdelen og vent et kvarter til en halv time. 30 mg burde være nok til at få en mærkbar effekt, og du kan altid redosere (med !meget lidt! af gangen, 10 mg og vent så igen et kvarter til en halvtime) Pas på dig selv!! Men ja, syntes du skal droppe ideen, da du som sagt også skal bruge medicinen til dagligt, for at hjælpe/afhjælpe din adhd. Og at den ønskede teraepeutiske virkning hurtigt kan forsvinde, hvis du vænner din krop til højere doser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]