Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 20:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Alle sammen!
Jeg har for første gang i prøvet MDMA her i weekenden, men kom dog til pga. dårlige dømmekraft (alkohol, hash, lidt nedtrykt sindstilstand) at falde i en fælde med MDMA ved at tage alt for meget, ikke på en gang men gennem alt for mange og alt for store redoseringen. Jeg endte med at tage nok lige over 1 gram (er ikke helt sikker på hvor meget jeg har taget, men et sted mellem 1-1,3 gram vil jeg tro) over 8-9 timer, det var derfor en blandet oplevelse for mig, men overall var det noget af det fedeste jeg nogensinde har oplevet på trods af jeg til tider trippede for sygt og tømmermændene har været ret slemme! :S (Det skal derfor ikke tages som en opfordring fra mig at tage så meget!!) Mit spørgsmål er så om min pause bør være endnu mere end 4-5 uger pga. den høje dosis, da jeg egentlig godt kunne tænke mig at prøve igen? (Selvfølgelig med en mere "normal" tilgang til det) og er der andre forholdsregler jeg bør tage efter sådan en dosis?
Derudover har jeg lige et tillægsspørgsmål: Jeg oplevede under trippet en helt ekstrem hovedpine (pga. den høje dosis i guess?) og en ven havde nogle 25mg kodeiner med og tilbød mig nogle, men jeg havde dog sans nok til at takke nej da jeg ikke havde nogle anelse om hvilken effekt det ville have sammen med emmaen, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om der kan ske noget ved at tage de to ting sammen? (ikke fordi jeg har tænkt mig at prøve, bare af ren nysgerrighed)
På forhånd tak :peace:

Medlem
Brugeravatar

Hej krøbler

Det er godtnok en *meget* stor dosis, du har taget... men det lyder som om du har lært noget af det og det er jo godt. Jeg kender i øvrigt godt det med at miste dømmekraften og så bare komme til at hælde i mig :) Det maksimale jeg har prøvet var at tage 400mg over 9 timer, og der var jeg helt ødelagt dagen efter. Min oplevelse er at jo mere jeg tager, jo værre bliver tømmermændende bagefter.

Jeg har forstået det sådan at MDMA øger frigivelsen af serotonin (et stof, som er naturligt i vores krop og har stor indflydelse på vores humør og meget andet), og at jo mere MDMA, du tager, jo mere serotonin bliver der frigivet. Bagefter tager det noget tid for din krop at lave ny serotonin. Hvis du har en lidt nedtrykt sindstilstand, som du skriver, kan det være tegn på at din krop mangler noget serotonin, og så kan det hele let blive værre af at du tager et MDMA-trip. Så pas på med stoffer, især når du er nedtrykt... det skal ikke være en flugt. Gør det når du har det godt i stedet :)
Jeg ville nok tage mig en god lang, pause efter den omgang. Jeg synes i det hele taget MDMA kommer bedst til sin ret, når jeg kun bruger det en sjælden gang imellem. Noget i omegenen af en gang hveranden måned. Maksimalt.
Se i øvrigt denne tråd for vejledning om dosering: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=42535

Det var nok meget godt at du ikke tog det kodein, taget i betragtning hvor meget MDMA du var på. Blandingen af stimulanter (som MDMA) og depressanter (som kodein) hedder populært en speedball og kan være farligt for hjertet, hvis man ikke forsigtig med doserne. Her taler jeg altså ikke af egen erfaring men på baggrund af en hurtig google-søgning.
Jeg har aldrig haft hovedpine når jeg har taget MDMA, men kunne godt forestille mig at det kunne opstå med de meget høje doser, som du har været ude i.

Alt det bedste.

Junior medlem

Okay tusind tak for svaret, regner også med en lang pause :) Og du har helt ret det skal ikke være en flugt så må man jo bare arbejde lidt med sin selvdisciplin :b Det er sådan at jeg efter trippet har fået nogle røde plamager/knopper nogle steder i ansigtet, kan emmaen være skyld i det? :) Egentlig tror jeg måske det bare er fordi jeg har rodet mig sygt meget i håret med voks i og derefter kørt hænderne rundt i ansigtet, men er ikke sikker :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husk at drikke vand, ellers dør i!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Okay tusind tak for svaret, regner også med en lang pause :) Og du har helt ret det skal ikke være en flugt så må man jo bare arbejde lidt med sin selvdisciplin :b Det er sådan at jeg efter trippet har fået nogle røde plamager/knopper nogle steder i ansigtet, kan emmaen være skyld i det? :) Egentlig tror jeg måske det bare er fordi jeg har rodet mig sygt meget i håret med voks i og derefter kørt hænderne rundt i ansigtet, men er ikke sikker :P

Har umiddelbart ikke hørt noget om at emma skulle kunne give udslag på huden.. Så det er nok, som du selv siger bare slidmærker efter hæder der har kørt rundt :D Det har jeg i hvert fald selv oplevet før :P

Junior medlem

Rellek: true, men man kan sgu hurtigt komme til at overdrive vandindtagelsen under et trip og det skal man sgu også passe på med :)
mose-ræven: hehe tror bare det er det så, det går vel i sig selv snart så :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]