Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Beyond wasted
Hej derude, håber dette er det rigtige forum at skrive. Lad os starte fra en ende, har desværre været ude for en bilulykke for et år siden, der resulterede i jeg sad fastklemt i en brandene bil som så resulterede i jeg fik amputeret begge mine ben, landet ligger sådan at jeg først er kommet hjem fra syge huset for et par måneder siden, jeg har været i masiv smerte behandling på blandt andet ketogan, morfin, alopam, garbapentin, amitriptolyn osv osv. Da jeg lå på hospitalet foregik det hele i gennem et cvk (drop i halsen) men nu hvor jeg er kommet hjem (og på genoptrænings centret) har jeg fået oxy codon, det har ca været i 5 måneder, 20mgx3 oxycontin fast og så oxy norm efter behov max 6x10mg om dagen. Jeg har på det sidste nydt at intage mine oxy norm nasalt frem for i pillen, føler det gir et lille kick son man til tider godt kan have brug for i min situation. Spørgsmålet er så ændre det noget på ting såsom bivirkninger, tilvænding, abstinenser osv? Det skal lige siges jeg har kraftige smerter, så de bliver ikke bare intaget for sjov, men jeg ville da lyve hvis jeg sagde jeg ikke også føler mig afhængig. Håber i kan hjælpe med lidt svar, på forhånd tak :-)

Insane psychedelia user!

Nej, det ændrer intet i forhold til det du spørger til. Det skulle da lige være psykisk afhængighed af at indtage stoffet igennem næsen. Hvilket imo er åndsvagt med et stof som Oxycodon. Biotilgængeligheden er fuldstændig lige så god ved oralt indtag som ved nasal. Så det eneste du opnår ved din indtagelsesmetode er et minimalt hurtigere onset, og irriterede slimhinder.

Medlem
Brugeravatar

Du bør tage dine piller som de er lavet til. Hvis du ikke føler at den receptpligtige dosis gør nok for dig, så snak med din læge om det. Din tolerans stiger selvfølgeligt, så pas på med at finde på nye medicineringsmetoder selv.
Og så er det forresten hårdt for dine slimhinder at blive ved.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
imo er oxycondon nasalt noget bedre end oralt, men det er vel lige så meget det hurtigere kick det giver, plus følelsen af at "nu kan jeg smage at jeg har taget noget, derfor ved jeg at der snart kommer noget rart". Men som nævnt er biotilgængeligheden mere eller mindre det samme - oralt eller nasalt.

Men pas på med de kære opiater, for lige pludselig vågner du kl 6 om morgenen, med koldsved, uro i kroppen og alle de andre abstinenser.

Havde jeg været dig, så havde jeg forhørt mig om ikke godt at jeg kunne få nogle oxycontin (depot) fremfor de andre. De vil ihvertfald være bedre mod natlige smerter.

Junior medlem

Geografisk sted: Beyond wasted
Tak for svarene. Og til dig obama så ja det nemlig ligepræcis det med at hjernen tænker "nu sker der noget godt" som jeg oplever virker. Tankens kraft er jo stor ;-) Men angående oxy contin for jeg også det fast :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]