Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg lider af kroniske smerter og har i den forbindelse fået morfin 10 mg en gang imellem . nu har jeg fået 30 mg contalgin depot . spørgsmålet er, kan de knuses og så virker de ligesom morfin? eller hvordan for jeg depot effekten ud af dem UDEN at det skal op i nummeren ;o)

Dedikeret medlem

Ja det kan du godt :)

Medlem
Brugeravatar

Det kommer fuldstendig an på hvad du vil med dem..

Contalgin er også morfin sulfat men som depot der frigives over 12 timer samen lignet med dine gamle 10mg er du gået 50% op i styrke ;-) og slipper for at tage piller 4 gange dagligt men kun 2 gange :rocking:

Hvis ja hvis du vil stene lidt en gang imellem så skal du kunse dem og evt. komme den ønskede mængde i "cap´m Quik" kapsler..

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opiodtolerance opbygges hurtigt. Lad være med at misbruge dine lægemidler. Pludselig skal du op i dosis for overhovedet at kunne dulme smerterne.
Lad være med at udnytte dine nødvendige lægemidler til at opnå en rus. Tal med din læge om at skifte til et andet stof hvis du føler at du elsker rusen, for det er her at alle advarselslamper burde blinke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Enig med Alice.. Lad være med at misbruge din medicin.

Jeg synes du skal tage de 30mg contalgin som foreskrevet af lægen. Fordelen ved et depotpræparat som dette kontra morfin DAK som er 'instant release', er at du opnår et langt mere stabilt niveau af morfin i blodet - fremfor instant release som vil resultere i fald- og peakkurver i niveauet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]