Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj herinde.
Jeg har nogle problemer med embedslægerne ang. inddragelse af mit kørekort til lille personbil, Og jeg har oprettet et indlæg med overskrift "trafikfarlig medicin (Ketogen 25mg)" i forumet Jura.

Og er der nogen herinde som ved hvor meget 2 x 25mg ketogan svarer til i forhold til en alkohol promile

Mvh. Don_Coupe

Junior medlem
Brugeravatar

Min kone har lige haft samme problem. Hun fik ændret sin medicin hos sin læge, og fik sendt papirerne ind og den gik igennem, og bagefter lave lægen hendes medicin om til det gamle igen. Meget andet er der ikke og gøre :(

Junior medlem

Og sjovt nok ...Så den lov som embedslægerne henviser til står der i afsnit 3.13. Afhængighedsskabende lægemidler..

7.1 Generelle regler
Lægen skal vurdere om patienten, der er i behandling med det pågældende afhængighedsskabende lægemiddel og i den pågældende dosering, vil være i
stand til at føre motorkøretøj på fuldt betryggende måde, jf. § 54 i færdselsloven.
Påbegyndelse af behandling med stærk smertestillende medicin og benzodiazepiner vil som hovedregel medføre en påvirkning af de kognitive funktioner
svarende til en alkoholpromille på 0,6 – 1,2. Generelt kan det ikke anbefales, at der føres motorkøretøj under behandling med stærke smertestillende
midler, benzodiazepiner og benzodiazepinlignende midler, idet der uanset tilvænning vil være en påvirkning af de kognitive funktioner svarende til
promillekørsel.

OG DER ER DER NOGET JEG IKKE HELT KAN FORSTÅ. Må man være påvirket af medicin svarende til en promile på mellem 0,6 og 1,2...

Og lidt længere nede i teksten står der også..

Fast behandling med stærke smertestillende midler giver sædvanligvis ikke anledning til kørselsforbud/inddragelse af kørekortet, hvis der er tale om
førere af motorcykel, bil, lastbil eller bus uden betalende passagerer (inkl. anhænger), og der ikke gives større doser end anbefalet (se afsnit 3.15
Vejledende døgndoser for kørekortshabiltet ved behandling med afhægighedsskabende lægemidler: tabel 1)

MEN JEG KAN DESVÆRRE SÅ IKKE FINDE DERES TABEL 1.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]