Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 20:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Godaften Psychedelia.
Jeg lider til tider af ret kraftige migræneanfald, udover de gør mig næsten "blind" pga af synforstyrelser, lammelse i store dele af kroppen osv osv, er det også ekstremt smertefulde. Bare at kunne kaste op og få de der 3 sekunder uden den ekstreme smerte er en stor lettelse.
jeg er blevet undersøgt fra top til op til flere gange, diverse prøver og scanninger har vist at jeg er sund og rask uden nogle problemer i hjernen.
Jeg har førhen fået forebyggende medicin, men det stoppede jeg med, da jeg blev sløv og det smadrede min lever.
Jeg har indset at jeg må lære at leve med anfaldene der kommer snigende i ny og næ. :-/

Jeg har været igennem en stor del af sortimentet af medikamenter der kan tage anfaldene, men uden stor held. Det jeg tager nu hedder relpax og har på fornemmelsen de tager de værste synsforstyrrelser osv, men ikke hovedpinen, som er den primære smertekilde.
Mit spørgsmål er så om jeg kan kombinere min MEDICIN jeg får ved anfaldene med dolol for at tage smerterne. Det skal sige at panodiler osv ikke hjælper overhovedet, og min relpax ikke tager hovedepinen, altså den primære smerte.
Alle svar/råd modtages med kyshånd!

Insane psychedelia user!

Generelt er opioider ikke gode mod hovedpine. Hovedpine er en hyppig bivirkning ved indtag af dem i stedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
lider selv af migræne anfald og det eneste jeg har oplevet der hjælper er kodein og paracetamol kombo..
dolol gør det værre i mit tilfælde og kan endda trigger et anfald hvis jeg tager dem når jeg har det fint?

Stodder
Brugeravatar

Jeg får også migræne anfald med jævne mellemrum, selvom det heldigvis bliver sjældnere og sjældnere.
Jeg har fået nedsat frekvensen af anfald ved at stoppe med at drikke kaffe, samt at være meget opmærksom på min væskebalance.
Når de så rammer får jeg også kraftige synsforstyrrelse og noget nær uudholdelige smerter.
Min kur er en liter vand, paracetamol og en god dosis midazolam så jeg simpelthen går ud og sover gennem anfaldet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke haft anfald længe. Men koffein var det der virkede bedst, tog 200mg, kunne ikke mærke forskel med hverken ipren eller panodil oveni.

Hvis det skulle komme igen har jeg planer om at forsøge mig med noget LSA eller svampe.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Trådstarter, check PM.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ellers kunne du prøve dig med LSD-bromo (Bromo-LSD?), det skulle være ret effektivt. Hvordan du får fat i det, må være din egen hovedpine (åååh pun).

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

Du skriver ikke hvor tit du har dine anfald, men hvis vi antager det er en gang om måneden, så kunne du godt uden at blive afhængig bruge en form for sovepiller til at sove dig igennem din migræne.
Jeg har selv migræne, dog meget sjældent, og jeg ved fra mig selv, at der ikke er noget jeg hellere vil under et migræne anfald end at sove det væk.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene allesammen!
Jeg har prøvet at ryge lidt tjald når anfaldene kommer og det er sådanne set de illegale stoffer jeg har prøvet at bruge mod det. LSD bromo? kender jeg ikke lige, men en form for sovepille ville være et godt bud, som du siger ville det være skønt at sove igennem det!
Takker mange gange for svar!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Bromo lsd
http://en.wikipedia.org/wiki/2-Bromo-LSD

Medlem
Brugeravatar

Ser spændende ud, vil jeg undersøge nærmere! Tak for det.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil anbefale dig at tage en daglig svampe-dosis under den mærkbare effekt (fx. 0,1-0,2 g cubensis). Flere studier har vist, at det er effektivt mod migræneanfald, langt mere effektivt end nogen tilgængelige lægemidler som din læge kan give dig. Det samme gælder LSD.

Vær opmærksom på, at specielt sensitive mennesker kan blive ret påvirket af 0,1 g, selvom det ses sjældent. I sådan en situation kan man regne med, at tolerance overtager allerede en dag eller to efter, således at man ikke kan mærke dosen på trods af sensitiviteten. Målet er ikke at blive påvirket, målet er at have de aktive stoffer i svampene til at florere rundt i kroppen og dæmpe potentielle migræneanfald.

Begynd ikke på sovepiller og downers. Det er farligt pga. din desperate situation.

Held og lykke.

Ps. jeg synes lidt det er at gøre grin med trådstarter at foreslå bromo-LSD. I ved udmærket godt, at ingen af jer kan anskaffe det - så kan trådstarter nok heller ikke. Ergo havde han været bedre uden dét forslag. Eller en hovedpine mindre, om man vil.

Men fordelen med bromo-LSD er, at brom-atomet nederst i molekylet fjerner den psykedeliske effekt (da molekylet binder dårligt eller slet ikke til de "psykedeliske receptorer" fordi brom er stort og klodset - det svarer lidt til at smide en klump ler på spidsen af din nøgle), mens man stadig kan udnytte migræne-reduktionen. Men glem det! Stoffet er uden for alles liga.

Køb en håndfuld svampe eller dyrk dem selv. Det er langt mere effektivt. 1 g kan holde op til 10 dage. Husk dog, at du kommer på kanten med loven - men jeg synes ikke man skal gå på kompromis med en retarderet politiker. Fokus er migræne-reduktion, og faktum er at svampe/LSD er det bedste bud menneskeheden har.

Svampe er så effektivt, at man har forsøgt at syntetisere en række psilocybin-analoger, f.x. stoffet sumatriptan, der ligesom bromo-LSD er uden psykedelisk effekt og med migræne-hæmmende virkning - men har bivirkninger. Vi står i en situation, hvor svampe/LSD er møgpisseeffektivt - og stadig prøver vi med usle kopier som sumatriptan og bromo-LSD, fordi Lene Espersen/Tom Behnke/Bertel Haarder har umuliggjort psykoaktiver i medicinsk praksis. Flot.

Spis nogle svampe, mayn. Det er mit bedste råd til dig.

Senest rettet af syreperlen 16 okt 2011 13:01, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Syreperlen har du selv forsøgt dig med svampe/LSD i forbindelse med migræneanfald? Jeg har selv flere bekendte der lider af migræne og er meget interesseret i at høre om folks personlige erfaringer med psilocybin og LSD.

Medlem
Brugeravatar

Første gang jeg var på svampe vågnede jeg op med en slem migræne dagen efter, så om det virker kan jeg måske være lidt i "tvivl" om, uden at jeg vil afvise at indtage en daglig dose?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hey:)

Skriver lige af interesse med hvilke midler du har brugt som forbyggende? Jeg har de sidste 2 måneder døjet med "akut" voldsom Hovedpine som ja - var migræne. Lægerne har givet mig Maxalt -Melt (fordi jeg for diarre og kaster op under anfald) og vil sige det virker med stort set alle symptomer du også nævner. - Men det er ret dyrt.

Under behandling med Maxalt vil jeg sige INGEN DOLOL, det må heller ikke blandes med triptaner, ergotamin eller methysergid (andet migrænemedicin) og så ingen SSRI/SNRI-midler osv... men dolol er egen erfaring. Fik af vide på apoteket det nok lige gik, men men andre medicin typer mod migræne måtte man ikke - Det gik ikke. Fik det dårligt:/

Ved ikke om jeg helt svarere på spørgsmålet men maxalt melt har jeg gode erfaringer med at tage anfaldene med.
- mit spørgsmål hvad forbygger? Fik af vide man ikke gav noget, men det handlede om for lidt søvn, nogen fødevarer og feks kaffe pga koffein men synes jeg for modstridende eller ingen information? Kan man overhovedet forbygge? Det jeg for må nenlig kun tages under et anfald:/

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
FrkFin skrev:
Ved ikke om jeg helt svarere på spørgsmålet men maxalt melt har jeg gode erfaringer med at tage anfaldene med.
- mit spørgsmål hvad forbygger? Fik af vide man ikke gav noget, men det handlede om for lidt søvn, nogen fødevarer og feks kaffe pga koffein men synes jeg for modstridende eller ingen information? Kan man overhovedet forbygge? Det jeg for må nenlig kun tages under et anfald:/

Ved migræne er det som regel kun meget hårdt ramte tilfælde man forsøger at give forebyggende medicin. For det første er de former for forebyggende medicin som er på markedet ikke specielt effektive, og det er oftere en længere proces af trial and error før man finder noget der virker for den specifikke patient. For det andet har omtrent alle former for medicin som kan have en forebyggende effekt mod migræne så kraftige bivirkninger at det vil være uacceptablt for mange patienter.
Visse former for kronisk hovedpine og migræne responderer godt på gabapentin eller valproat, midler som primært anvendes mod epilepsi. Betablokkere som propranolol kan også have en profylaktisk effekt i nogen patienter. Af en eller anden grund tyder det også på at nogen midler af TCA-klassen, såsom amitriptyllin, kan være værd at prøve. Nogen af de ekstremt hårdt ramte patienter, f.eks. visse Horton's-patienter, får en cocktail af adskillige af disse midler fordi deres anfald er så invaliderende. Lave doser af antipsykotika og lithium kan også have en gavnlig effekt.
Som du kan høre, er farmakologisk migræneprofylaksis noget rod idag, og alt efter hvor hårdt man er ramt, vil man som regel forsøge at sænke hyppigheden og varigheden af anfaldene ved livsstilsændringer istedet. Den mest udbredte kendte triggerfaktor er stress. Hvis man bliver bedre til at håndtere potentielt stressende situationer, er der en god chance for at hyppigheden af anfaldene falder. Alkohol virker som en reproducerbar trigger i mange, specielt i form af rødvin. Nogen patienter rapporterer at de kan få udløst anfald ved andre fødevarer, f.eks. stærk ost. Det hormonelle komponent er vigtigt for anfaldshyppigheden hos kvinder, og nogen får faktisk gavn af at begynde at bruge P-piller.
Det er vigtigt du kun tager Maxalt under anfald - ellers kan det helt miste effekten, og du kan udvikle en kronisk hovedpine som følge af overmedicinering.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

her trådstarter. Der begynder de at snakke om LSD-bromo et stykke inde i filmen.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Insane psychedelia user!

SWIM skrev:
her trådstarter. Der begynder de at snakke om LSD-bromo et stykke inde i filmen.

Jeg har meget svært at se hvad han skal bruge informationen til eftersom det ikke er et stof som er tilgængeligt for den almene patient overhovedet i Danmark.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
SWIM skrev:

Jeg har meget svært at se hvad han skal bruge informationen til eftersom det ikke er et stof som er tilgængeligt for den almene patient overhovedet i Danmark.

Det noget vi har snakket om længere oppe, læs fx syreperlens indlæg. Så det er ikke kun LSD-bromo men også svampe og LSD.
LSD-bromo kunne man måske finde på det illegale marked (selvom chancen nok er forholdsvis lav), så blot en anbefaling. The more you know

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Tak for dit lange og fyldestgørende svar Prometheus:)

Det er også mit indtryk at jeg kan få helt forskellige svar fra læge til læge og grundlæggende er jeg lidt forsigtig med at skulle putte mere medicin i min krop. De er bare utrolig voldsomme mine anfald:/

Tager kun Maxalt melt under et anfald, men er nærmest blevet lettere skræmt/angst over mine anfald fordi de "lammer" mig total. Lægen har også nævnt stress som højrisiko fakta, manglende søvn (lider af total søvnmangel) og så ja lakrids? Ved ikke om det sidste holder stik eller om han prøver at bilde mig noget underligt ind? Men kan bestemte fødevare udløse anfald eller? - Du nævner jo "stærk" ost kan have gavnlig virkning, synes bare det er underligt at jeg har kunne spise lakrids i 23år uden anfald og så nu lige pludselig ikke?

Også - øhh hvorfor kommer det? Aldrig haft det før, min mor led voldsomt under det kan jeg huske i 4år, men var vist bivirkning fra medicin. Har ikke gjort noget anderledes end de forrige måneder? Læst rundt på nettet, men synes det er en lettere urskov at finde rundt i...

7-9-13 ikke haft anfald i 1,5 uge måske det forsvinder ud af det blå, hvor det kom fra?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]