Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Modafinil !?!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nu faldt jeg over en ganske beskeden artikel i et magasin, her forleden, hvor journalisten skrev kort om et stof der hedder Modafinil.

Det skulle efter sigende kunne holde dig vågen i 40 timer uden bivirkninger, men jeg har sgu lidt svært ved at tro på det.

Er der nogen der har erfaringer med dette "wonder-drug" ?

/*XuN

Titel:
Junior medlem

hvis jeg ikke husker forkert var der et indlæg i EB om sådan en pille sådan at man kunne undvære søvn..

men lige meget hvad, så må det jo belaste kroppen fysisk da musklerne, ikke har en chanche for at slappe af..

lidt info http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/modiodal.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt bestemt... Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor store bivirkninger der er, og hvilke doser man anvender og om det nu er muligt at indkøbe det i landet..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Modafinil og det tæt beslægtede Adrafinil hører til gruppen af nootropics (smart drugs, kognitivt (bevidstheds) fremmende stoffer).
Jeg vil tro at de begge besidder stimulerende og koncentrationsfremmende egenskaber, beslægtet med dem fra Amfetamin.
De bliver brugt flittigt af studenter i USA, og der er nu allerede ved at være en debat vedr. brugen af nootropics til eksamensbrug - det er enddog blevet direkte sammelignet med brugen af doping i sport.

De glemmer bare at viden ikke er en sport! ;)

Anyway, ud over at søge på google, bør du tjekke Erowid's seperate info-sider.

Erowid Adrafinil Vault

Erowid Modafinil Vault (Provigil, Modavigil)

Personlig erfaring ønskes med denne klasse af psykotroper! :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Dextrose>> Er det ikke Adderal der kører en masse i medierne om de tager under eksamen?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Er der nogen der ved om disse præparater bliver/vil blive markedsført i Danmark? Eller kan man få dem illegalt her i landet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan bestilles på :
http://smart-drugs.net/ias-order-Intro.htm#Modafinil

Men jeg ved ikke om det er lovligt at indføre i DK

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jugg skrev:
Dextrose>> Er det ikke Adderal der kører en masse i medierne om de tager under eksamen?

Adderall er så vidt jeg kan se, et handelsnavn for (Dextro)Amfetamin, så det virker ganske sandsynligt.

Tjek forøvrigt http://www.modafinil-adrafinil.com/

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Jugg skrev:

Adderall er så vidt jeg kan se, et handelsnavn for (Dextro)Amfetamin, så det virker ganske sandsynligt.

Tjek forøvrigt http://www.modafinil-adrafinil.com/

Adderall er racemisk amfetamin. D-amfetamin i lægemiddelform kaldes Dexedrin.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: djursland
modafinil er det medicin man giver til narkoleptikere... og og testforsøg med piloter har vist at man ikke mister koncentrationsevnen selvom man har været vågen i en uge... det eneste skadelige der kan være i sammenhæng med modafinil er manglen på et væksthormon som kroppen udskiller når man sover... jeg ville meget gerne prøve modafinil... meget meget gerne :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool... Jeg vil også meget gerne opleve det, men hvor kan man finde ud af om det er på danmarks "ban-list" over substanser ?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
xun skrev:
Cool... Jeg vil også meget gerne opleve det, men hvor kan man finde ud af om det er på danmarks "ban-list" over substanser ?

Det tror jeg, ikke det er. Det er vist beregnet til behandling af narkolepsi, så mon ikke det er receptpligtigt?

Desværre kan receptpligtig medicin nogle gange være noget af det sværeste at få fat i.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan bestille det i USA, men om det bliver tilbageholdt når det rammer dk ?!? det er lige det...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
xun skrev:
Man kan bestille det i USA, men om det bliver tilbageholdt når det rammer dk ?!? det er lige det...

Hvis de finder det i en stikprøve, så bliver det selvfølgelig konfiskeret. Det er ikke lovligt at importere (receptpligtige) lægemidler.

Pakker fra USA bliver generelt kontrolleret oftere end pakker fra EU.

Mvh. Psyko

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
...Modafinil lyder helt sikkert interessant, men efter alt jeg har hørt, har det ikke noget rekreativt potentiale overhovedet. I modsætning til stofferne tidligere anvendt mod narkolepsi, virker modafinil ikke stimulerende - det eliminerer simpelthen bare trangen til at sove. Ingen opstemthed, restløshed eller lignende. Så vidt jeg har hørt, er det blevet ganske populært i USA til "behandling" af jet-lag. Hvor man tidligere er "gået den anden vej", og har forsøgt at omjustere døgnrytmen ved at inducere søvn tidligere end personen ellers ville sove, ved brug af melatonin eller deciderede sovepiller, kan man nu få en recept på modafinil - og uden nogen gener springe en nats søvn over, og på den måde tilpasse døgnrytmen.
Jeg mener at have læst at man kan holde sig vågen i op til 3 dage, uden nogen målelige træthedssymptomer, i form af nedsatte reflekser osv..
Det kan skaffes fra forskellige "gråzone-apoteker" online, men det er PÆNT dyrt for bare nok til at holde sig vågen et par dage. Det skal indtages i ret store doser.

Titel:
Site Admin

Fik smagt på en squiss Modafinil her mellem jul og nytår... Ganske rigtigt - man bliver ikke "frisk" som man er vant til fra de gængse kaffe midler (meth, 4mar etc), blot "ikke træt". Helt ok hvis man bare skal holde sig vågen - men hvor tit gider man det? Det skal altså også være sjovt at være vågen!

Gi' mig meth tak!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
KenIshii skrev:
Gi' mig meth tak!

*LOL* Damn straight, pal! Så er man sgu ikke i tvivl om hvorfor man er vågen; der er SÅ mange ting man skal nå!
Modafinil er måske velegnet til intensiv eksamenslæsning - hvor meth nok ikke rigtigt kan anbefales - men hvis det er for at holde sig frisk til en fest, har jeg intet imod lidt "bivirkninger" i form af eufori...

Junior medlem

For lige at lukke sagen, så er stoffet legalt og kan fås på recept af ADHD patienter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
For lige at lukke sagen, så er stoffet legalt og kan fås på recept af ADHD patienter

Fint. Godt lige at få lukket en sag fra 2005, som vi alle har været opslugt af siden den startede men som ingen har kunnet komme med et endegyldigt svar på :rocking:.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har taget 50mg modafinil i dag og jeg føler en rigtig fin fokus og men uden nogen nævneværdig stimulering, Jeg kan ikke se noget stort rekreativt potentiale, men blot et middel til at arbejde koncentreret og med en stabil mental energi i over længere tid. Der kan dog kommet et lille humørløft med følelsen af et mentalt overskud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]