Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

hey, jeg kom til at tænke på en ting.

Så vidt jeg ved skaber både Amfetamin og MDMA en depressions lignende tilstand, efter endt rus. Men da det jo er 2 helt forskellige stoffer, virker nedturen/depressionen så ikke anderledes?

Har hverken prøvet amfetamin, eller MDMA, men har prøvet Methylphenidate, og nedturen er MEGET slem. Man har følelsen af, at alt er ligegyldigt. Jeg er ligeglad med om jeg dør, får mad, får sex. Jeg ville være ligeglad med om jeg var død eller levende.

Sådan plejer jeg at få det efter rusen på en knust 54 mg depottablet oralt er overstået.

Men føles MDMA på samme måde, eller bliver man deprimeret, "på en anden måde"?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg er ligeglad med om jeg dør, får mad, får sex

Det lyder ret lækkert 8)

Dedikeret medlem

Citat:
Jeg er ligeglad med om jeg dør, får mad, får sex

Det lyder ret lækkert 8)

Helt sikkert det lyder som noget jeg vil skrive på min liste af ting jeg skal huske at nå på den yderste dag ;)

Omtopic hvor længe vare denne tilstand?

Medlem

jeg har aldrig fået nedtur af amf, men jeg er heller ikke så vild med rusen så holder mig så vidt muligt fra det... MDMA fik jeg prøvet for første gang på roskilde, dosen var meget lav og vi indtog det nasalt..
Efter rusen var ovre havde jeg en følelse af, at et eller andet var heeeeeeelt forkert.. det er svært for mig at sætte en finger på hvordan nedturen er.. men jeg havde det forfærdeligt og kunne ikke lade være med at græde selvom der ikke var noget galt, osv..
Det er fordi når du har taget MDMA tømmer hjernen sine serotonin lagre (lykke/glædes stoffet).. når rusen ender er der intet serotonin tilbage og man bliver depri

Medlem
Brugeravatar

Jeg bliver ikke ligeglad -jeg bliver nærmere ked af en hel masse ting og lidt 'hysterisk' i det. jeg kan også blive meget vred og konfliktskabende. Det varer dog kun et halvt døgns tid og jeg kender mig selv godt nok til ikke at gå helt i selvsving længere.

For mange år siden, kunne den tilstand hos mig, føre til selvskade.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MDMA har jeg det sådan jeg føler mig helt malplaceret og asocial efter rusen, nedturen er som regel ovre efter halvanden time synes jeg.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Kokain giver også Nedture :/

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

Det er jo hvad man gør det til. Har aldrig haft disse nedture som folk taler om, jeg er godt klar over man er lidt grå dagene efter hvis man har indtaget meget, eller været vågen længere, men værere er det da heller ikke :D

Medlem

Så nedturen efter MDMA og Amfetamin/dopaminerge stimulanser, er slet ikke på samme måde eller? :)

Medlem
Brugeravatar

Så nedturen efter MDMA og Amfetamin/dopaminerge stimulanser, er slet ikke på samme måde eller? :)

Ikke for mig ihvertfald...

Medlem

med mig på MDMA der har jeg det godt i flere dage efter, bare fordi jeg har haft en god aften. men jeg kan også godt blive lidt rastløs og jeg synes at tiden går langsomt. amf, der synes jeg man har mere nedtur på. så jeg vil sige at MDMA har den bedste rus, og den bedste "tømmermændsdag" dagen efter.

Medlem
Brugeravatar

med mig på MDMA der har jeg det godt i flere dage efter, bare fordi jeg har haft en god aften. men jeg kan også godt blive lidt rastløs og jeg synes at tiden går langsomt. amf, der synes jeg man har mere nedtur på. så jeg vil sige at MDMA har den bedste rus, og den bedste "tømmermændsdag" dagen efter.

Er meget enig.

Medlem

Geografisk sted: århus
Er også enig med MikaelOnTHC. Især efter min først tur på MDMA, der var jeg oppe at køre de næste 5 dage, tænkte ikke på andet og havde lyst til at fortælle alle om den fede oplevelse jeg havde haft :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror også at motion og ens daglige kost spiller en ENORM rolle i sådan nogle ting. Desuden tror jeg også det er en god idé at pre-loader sig med f. eks. vitamin-piller og melatonin inden man MDMA'er, roller, ruller, flyver, glider, whatever :V

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^Og pre-loade med 5-HTP. Og 5-HTP efter, helt klart.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

^Og pre-loade med 5-HTP. Og 5-HTP efter, helt klart.

Hvad er det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
drik vand, spis bananer. det formindsker min nedtur betydeligt.
Jeg havde mest slemme nedture de første par gange jeg prøvede stimulerende stoffer, men nu er det en del af det, og jeg prøver så vidt som muligt at planlægge dagen efter så jeg kan ryge et par pinde og se film i godt selskab - så jeg ikke ender møgblæst uden søvn kl 9 i kirken til min søsters konfirmation.. igen... :roll:

Senest rettet af Flux. 12 jul 2012 21:57, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

- så jeg ikke ender møgblæst uden søvn kl 9 i kirken til min søsters konfirmation.. igen... :roll:

HAHAHA!

100% enig med pindene, skunk/hash hjælpr rigtigt meget. Kan dog være svært at få migselv til at ryge dagen efter MDMA, men lige så snart jeg gør det så har jeg det bedre.

Amf nedtur skyldes efter min mening mest det at man sover ikke nok, hvis man overhoved kan sove.
Mangel af sovn kan føre til angst, men udover det synes jeg ikke der er en egentlig psykisk nedtur.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg kunne huske der blev nævnt i en anden tråd vedrørende samme emne at de tømmermænd man har dagen efter amfetamin er mest moralske. Når jeg tager amfetamin bliver jeg meget åben, og kan til tider være lidt af en idiot - synes selv jeg har lært at styre det nogenlunde, men når der kommer alkohol ind i billedet går det helt fløjten, og så har jeg det virkelig dårligt dagen efter, med tømmermænd og amfetamin tømmermænd. Den er slem.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kunne huske der blev nævnt i en anden tråd vedrørende samme emne at de tømmermænd man har dagen efter amfetamin er mest moralske. Når jeg tager amfetamin bliver jeg meget åben, og kan til tider være lidt af en idiot - synes selv jeg har lært at styre det nogenlunde, men når der kommer alkohol ind i billedet går det helt fløjten, og så har jeg det virkelig dårligt dagen efter, med tømmermænd og amfetamin tømmermænd. Den er slem.

Det er ihvertfald ikke sådan min nedtur er.... Jeg tænker bare på alle de problemer jeg generelt har (pludselig synes jeg har) og alt bliver uoverskueligt. Men nu har jeg også generelt oplevet rigtig mange meget grimme ting og levet kaotisk hele mit liv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]