Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Foruden at have styr på set&setting, tænkte jeg om der er nogen der har andre måder at fjerne svære trips på. Her tænker jeg selv på om nogen har erfaring med at trancendere et svært trip ved at forhøje dosis af psykedelika. Har selv prøvet at ryge DMT under et svært trip, og det virkede som jeg jeg brød igennem det. Da virkningen fortog sig var jeg dog tilbage hvor jeg begyndte.
En anden måde et svært trip muligvis kan fjernes, er ved at spænde musklerne/strække ud. F.eks ved at tage fat i din fod og så strække benet ud samtidig med at man trækker tilbage med armene. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det sker, men det virker som om et svært trip altså sidder i kroppen og kan forløses ved at strække ud. Det forudsætter selvfølgelig at det ikke er et mentalt svært trip (tror jeg, men der kan måske godt være sammenhæng mellem krop og sind, eller hur?)

Erfaringer? Tanker?

Go' Fredag :)

EDIT: og med svære trips mener jeg "Bad trips"

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tror det er temmelig subjektivt, og afhængig af en lang række faktorer; selskab, omgivelser, stof osv..

Hvis jeg har et 'svært'/bad trip, hvilket egentlig ikke sker så tit, så synes jeg klart det bedste er, at embrace (i mangel på bedre ord på dansk) det.. Flyde med, selvom det måske er ubehageligt. Ikke nødvendigvis at fokusere på negativitet, men bare at tage imod oplevelsen med åbne arme, uanset hvad det måtte være.
På den måde stritter man ikke imod, som nogle gange kan forværre situationen..

Tror bestemt ikke det er smart at hælde mere narko i hovedet, hvis man befinder sig et tungt sted i trippet.

Den fysiske stimulation kunne jeg måske godt forestille mig virkede, da det måske får én på andre tanker, men igen, så tror jeg det er helt afhængigt af trippet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes selskabet er det vigtigste. Hvis man får det dårligt psykisk under et trip, så er det vigtigste at man sidder sammen med nogle mennesker som man tør sige det til, og som man ved kan hjælpe en igennem det. Jeg har et par rigtige gode kammerater som jeg elsker at trippe med, fordi jeg ved at vi hjælper hinanden hvis en for det dårligt. Jeg er selv ret god til at hjælpe folk som får det dårligt, har jeg fået at vide. Det er så simpelt som at fortælle personen at alt er ok, at han bare skal slappe af, at der ikke kan ske noget og at der ikke er noget at værre bange for. Der skal så lidt til har jeg erfaret. Et par klap på skulderen og et par beroligende ord, det har jeg altid hjulpet mig og mine kammerater. Selvfølgeligt kan trips være så kraftige at der skal mere til end det, men jeg tror lang hen af vejen er det dét vigtigste.

Medlem
Brugeravatar

benzodiazepiner!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Fokus!

Hvis man har et kompliceret trip, kan det hjælpe at fokusere intenst på nogen helt andet. Hvis muligt altså..

Har man en ven der badtripper, vil jeg mene at placebo med fordel kan bruges. F.eks give personen c-vitamin uden at sige hvad det er, men at det hjælper.

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Den fysiske stimulation kunne jeg måske godt forestille mig virkede, da det måske får én på andre tanker, men igen, så tror jeg det er helt afhængigt af trippet.

Min erfaring er at der er to former for bad trips (som vel også kan overlappe?), den ene form sidder i hovedet, og er vel hvad man kalder et mind-fuck. Tankerne kan blive negative og/eller loope. Den anden form sidder derimod i kroppen. Her kan man få følelsen af forvirring, irritation osv. osv. Jeg har aldrig hørt om denne opdeling, men det er i hvert fald min erfaring. Jeg tror kun det er det følelsesmæssige bad-trip der kan fjernes ved at "strække ud". Normalt ændrer jeg setting hvis jeg får det dårligt, men jeg har prøvet hvor det ikke kunne lade sig gøre, og her eskalerede det til et niveau som jeg ikke tror er helt sundt. Det var her jeg opdagede, at jeg kunne strække ud, som fik det negative i trippet til at sprænge som en sæbebobbel. På fem sekunder, gik jeg fra ikke at kunne stå, ligge eller sidde ned (ja det så underligt ud), til at være i nogenlunde balance. Så jeg tror der er mere i spil en bare en ændring af fokus. (selvom fokus ellers også har enormt meget at skulle have sagt)

AS: Ja, et godt setting er selvfølgelig enormt vigtigt. Hvis set&setting har været i orden, så har jeg aldrig oplevet at det har taget overhånd. Så kan det højest blive et kedeligt halvubehageligt trip. Sådan ca.

Annuller skrev:
benzodiazepiner!

Ja, det er måske nok den bedste metode. Jeg har dog aldrig brugt dem før, mens jeg har trippet. Er de meget effektive?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nogle bedre end andre. Hvis du hidtil har kunne klare dig uden, kan du nok fortsætte sådan :)

Der går jo ½ time inden virkningen af en benzo indtræffer..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Meditation og/eller sang - koncentration om åndedrættet plejer at være omtrent hvad der skal til for at løsne eventuelle spændinger op. At synge har jeg prøvet på et solo trip, og det virkede, kunne kun forestille mig at fællessang ville være endnu bedre - man kan selvfølgelig være så ramt at man ikke kan overskue at synge, så skal man ikke prøve at tvinge sig selv eller andre til det.

Medlem

Jeg har også rigtig gode erfaringer med at strække ud, lave yoga/afspændingsøvelser, og holde fokus på åndedrættet (trække vejret langsomt, og følge åndedrættet ind og ud af lungerne). Det lægger en dæmper på tankerne og kroppen, og gør det hele mere klart, og overskueligt for mig. Jeg har også prøvet at danse og synge, og oversprøjte mig selv med koldt vand i panik og prøve at flygte fra det svære trip, men det hjalp slet ikke. Det er bedre at gå ind med og acceptere det svære, det bliver kun værre hvis man stritter imod..Som Frugthat skriver: "Flyde med, selvom det måske er ubehageligt. Ikke nødvendigvis at fokusere på negativitet, men bare at tage imod oplevelsen med åbne arme, uanset hvad det måtte være.
På den måde stritter man ikke imod, som nogle gange kan forværre situationen..
"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er egentlig underligt, at det er så effektivt at lave afspændingsøvelser (hvis man kalder det, det). Jeg har også forsøgt at danse. Det var dog et ret krampagtigt forsøg, og nej det hjalp slet ikke.

Snoezel: Okay, spændene. Hvor højt sang du? Jeg tænker mere om det var selve sangen, eller om det har været selve den fysiske udfoldelse der har hjulpet.

blazR: Jeg er flyttet ind til byen. Førhen kunne jeg hurtigt komme over til grønne områder, som hjalp ret godt. Den mulighed har jeg ikke nu, så jeg må finde på noget andet.
Det er måske benzoer som er muskelafslappende der virker bedst

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Snoezel: Okay, spændene. Hvor højt sang du? Jeg tænker mere om det var selve sangen, eller om det har været selve den fysiske udfoldelse der har hjulpet.

Hmmm, det er svært at bedømme... Jeg var pænt bobbet under hele seancen.. Lidt højere end almindelig tale måske.... Det var helt klart selve den fysiske udfoldelse af sang der bragte associationer som hjalp med at få mig på ret køl, jeg ved ikke om man kan kalde for reel sang, det startede som sang, men endte ud i at jeg bare lavede en masse mærkelige lyde med stemmen - på et tidspunkt ramte jeg en frekvens som fik mit syn til at vibrere helt vildt, det var ret sjovt :)

Medlem

Satori skrev:
Citat:
Ja, det er egentlig underligt, at det er så effektivt at lave afspændingsøvelser (hvis man kalder det, det). Jeg har også forsøgt at danse. Det var dog et ret krampagtigt forsøg, og nej det hjalp slet ikke.

Vores psyke og krop hænger jo sammen og påvirker hinanden gensidigt. Sindet kan skabe spændinger i kroppen og omvendt. Gennem afspændningsøvelser påvirkes nervesystemet og der løses op for spændinger og blokeringer, i krop og sind. Prøv at lav noget øvelser på et tidspunkt du føler dig i ubalance, og mærk hvordan det påvirker dig. Ja, det er utrolig effektivt. Det er det redskab der fungerer bedst for mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool, så har jeg noget at afprøve.

Jeg er desuden opmærksom på kroppens forhold til følelsen af velvære, men graden af hvor meget det hjælper er ret slående IMO

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]