Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy!
Min kammerat og jeg går ofte i byen, og efter et års tid af amfetamin "misbrug" er det simpelthen umuligt at gå i byen og have det fedt med alkohol. Da amfetamin ikke er "nok" for min ven, da han mener det bare giver dårlig mave, er han begyndt at tage e-piller, første gang sidste uge spiste han en lyserød pille, som nærmest smuldrede .. (En gang pis 100 procent!) Men min vens kommentar er "jeg lever kun en gang", w/e buddy.. Anyway, er det muligt at få en "guide" som fx et billede over de mest kendte esctacy-piller, hvor der står hvilke man bør undgå?
Ville være superfedt, da dette er min bedste ven og vil gerne kunne passe på ham i byen :)
/rixhi

Junior medlem

PS. Der skete ingenting efter 30 minutter, så han åd en halv pille mere. efter 1 times tid slog det hårdt, han græd og kunne ikke finde sig selv. Helt ødelagt, rystede og var bange for os alle i lejligheden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man skal lade være med at spise ecstasy-tabletter, da man ikke ved hvad der er i dem af aktivt stof. Nogle stoffer kan have meget farlige interaktioner med hinanden og alkohol.
Der er lidt bedre mulighed for at vide hvilket produkt man har med at gøre hvis man køber f.eks. MDMA på krystalform. Man bør dog ikke blande stoffer og alkohol generelt. Især ikke amfetamin. Det lyder som om din ven ikke har helt styr på hvad han laver?

Han lyder i hvert fald til at have et problem med stoffer. Det er ikke sundt at tage stoffer med den frekvens han gør. I stedet for at bekymre jer for hvilke tabletter han skal indtage (hvis kvalitet af indhold ikke kan vurderes på brudstyrke) burde I hellere tænke på hvordan han kan få noget hjælp så han stopper.

Prøv at tage en snak med ham for at få ham til at indse at han har et problem. Jeg har selv haft et semi-weekend-misbrug som ham og stoppede i tide og har nu været clean i 10 mdr. Det er kun så svært som man gør det til. :)

Man kan ikke sige noget som helst om en tablets indhold fra dens udseende, og det er derfor emnet ikke diskuteres her på psychedelia.dk, men jeg kan henvise dig til http://www.pillreports.com/ ... som sagt: det er ikke den rigtige vej at gå. Hvis han endelig skal tage stoffer så hold ham for guds skyld væk fra ting på tabletform medmindre tabletten er slået af et firma der er godkendt af lægemiddelstyrelsen.

Senest rettet af Alice 28 jun 2012 08:44, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Man skal lade være med at spise ecstasy-tabletter, da man ikke ved hvad der er i dem af aktivt stof. Nogle stoffer kan have meget farlige interaktioner med hinanden og alkohol.
Der er lidt bedre mulighed for at vide hvilket produkt man har med at gøre hvis man køber f.eks. MDMA på krystalform. Man bør dog ikke blande stoffer og alkohol generelt. Især ikke amfetamin. Det lyder som om din ven ikke har helt styr på hvad han laver?

Han lyder i hvert fald til at have et problem med stoffer. Det er ikke sundt at tage stoffer med den frekvens han gør. I stedet for at bekymre jer for hvilke tabletter han skal indtage (hvis kvalitet af indhold ikke kan vurderes på brudstyrke) burde I hellere tænke på hvordan han kan få noget hjælp så han stopper.

Prøv at tage en snak med ham for at få ham til at indse at han har et problem. Jeg har selv haft et semi-weekend-misbrug som ham og stoppede i tide og har nu været clean i 10 mdr. Det er kun så svært som man gør det til. :)

Tak for dit meget hurtigere reply! Han er en meget voldelig type, som folk "frygter".. Han kan ikke finde ud af skole, han kan ikke passe et arbejde.. Såååe'! .. all in all, findes dette billede jeg omtaler? Hvor der er billeder af piller som bør undgåes fx? .. Eller er der nogle få, typiske piller du kan recommende? :)

Stodder
Brugeravatar

Dette er vist dit bedste bud:
http://www.pillreports.com/index.php?pa ... _region=17

Citat:
Han er en meget voldelig type, som folk "frygter".. Han kan ikke finde ud af skole, han kan ikke passe et arbejde.. Såååe'!

Det lyder som om han kunne bruge noget psykiatrisk behandling...

Junior medlem

Citat:
Han er en meget voldelig type, som folk "frygter".. Han kan ikke finde ud af skole, han kan ikke passe et arbejde.. Såååe'!

Det kan vi godt blive enige om, da han har været på den lukkede. Den ene gang havde vi røget hele natten, hvor han begynder at høre stemmer, og da han var ude på toilettet havde han hørt os snakke om "At vi ville slå ham ihjel". Meget spøjs oplevelse.

Junior medlem

Citat:

tak for linket mester

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Istedet for at finde en "guide" over hvilke tabletter han må lamme sig på, burde du nok lede efter noget hjælp til ham. Det lyder som om han er ret psykisk ustabil. Hvis du vil din kammerat det bedste så hjælp ham med at ligge stofferne på hylden. Det andet går simpelthen ikke!

Junior medlem

Istedet for at finde en "guide" over hvilke tabletter han må lamme sig på, burde du nok lede efter noget hjælp til ham. Det lyder som om han er ret psykisk ustabil. Hvis du vil din kammerat det bedste så hjælp ham med at ligge stofferne på hylden. Det andet går simpelthen ikke!

Ved godt, men tro mig hans liv kan ikke værre hårdere. Uanset hvad, vil han altid tage stoffer (:

Medlem

uanset hvad kan det altid blive værre!
Det er da fair nok ( raver mig en skid ) at han vil tage stoffer resten af livet, men jeg mener bestemt du som hans bedste ven bør støtte ham og prøve og afholde ham fra det. ellers ved man jo godt i sidste ende hvor det hele ender...
Det lyder dog som om du har lidt fornuft i dig,

Medlem

Citat:
all in all, findes dette billede jeg omtaler? Hvor der er billeder af piller som bør undgåes fx? .. Eller er der nogle få, typiske piller du kan recommende? :)

Læs nu hvad der bliver skrevet. Du kan ikke vide hvad en pille indeholder. Der er ikke nogen bestemte ting som man kan holde sig til. Det kan være at der er nogle piller som hedder "pink lady" som er "gode" men så udkommer de igen et halv år efter, hvor det måske er noget værre lort, som er fyldt med alt muligt farligt pis.

For lige at slå det fast - DU KAN ALDRIG VIDE HVAD SÅDANNE PILLER INDEHOLDER, UANSET OM DE HAR VÆRET PÅ MARKEDET FØR!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det nu en anden eller den samme historie som du forsøger at fortælle i den anden tråd?

Medlem

Geografisk sted: hasselager
vis du virkelig er hans beste ven, så vil jeg håber du ønsker det beste for ham og ikke ønsker at han skal ende på den lukke med savl ud af munde, og tror mig det er den retning han har,
og tinge kan altid blive værre, som man siger i na fælgsel institution eller død !!!
du skal virkelig lytte hvad folk her ind siger vi er mange der har være der før og troet vi var supermand, vi prøver bare på og hjælpe så sådan nogen som ham ikke skal lære det på den hård måde som mange af os andre har...
ønsker dig og din ven det beste, :)

Junior medlem

Geografisk sted: I det mørke Jylland...
SortSnog skrev:
Er det nu en anden eller den samme historie som du forsøger at fortælle i den anden tråd?

Tænkte nøjagtigt det samme!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]